handdator

Visa fullständig version : JAAA!!



Nina
2010-07-23, 18:31
Nu tar vi något heeelt annat och mycket roligare! :D

Jag har under det senaste halvåret roat mig med att tappa kilon. Hela 12,6 kg har ramlat av mig hittills och idag nådde jag målet: ett par gamla jeans, de är av minsta storleken av dem alla som hänger därinne i min garderob och målet har varit att komma ner i dom här jeansen och även kunna knäppa dem och dessutom sitta ner.

Till en början var de väldigt små, de kom halvvägs upp på låren när jag provade dem i vintras. Jag kunde inte låta bli att fundera hur smal jag måste ha varit då och hur jävla stor är jag inte nu, säg? Varefter tiden gick så kom jag ner i nästa par jeans som var storleken mindre, byxa efter byxa. Nånstans mittemellan på den här vägen provade jag dessa jeans men de var väldigt små, fortfarande. De kom dock upp hela vägen till slut men jag kunde inte knäppa dem, ännu mindre sitta ner trots att de var oknäppta.

Tiden gick, jag började få gå runt och dra upp mina byxor för nu började de bli för stora, mitt läderskärp hade jag nått innersta hålet på och nu får jag nog snart göra nytt hål. Om jag inte köper ett nytt förstås. Mitt Triumph-ställ är på tok för stort nu, byxorna måste jag ha fastspänt i jackan, annars glider de ner för de är jättestora runt magen!

I dag kära folk, nådde jag slutligen målet: de där jeansen med minsta storleken som hängt i garderoben som mål. Det tog drygt ett halvår, i dag kom jag ner i dom och jag kunde knäppa dem och även sitta ner – knäppta. Så, i morgon ska jag ha dem på mig. :D

I tröjstorlek har jag gått från XXL till L. Bilden nedan visar jeansen som fått mig att kämpa på och jag tänker fortsätta för jag är inte klar än, det är några kilon till att jobba bort. Jag har inget direkt mål på vikten, jag tänker stanna där jag trivs och där jag tycker att jag estetiskt ser bra ut.

:D

erkagn
2010-07-23, 18:48
Men grattis! Bra kämpat! Och skoj att ha ett mål. Jag har oxå byxor i olika storlekar i min garderob. Tänk om man en dag kunde använda dom :-)

Nina
2010-07-23, 18:57
Men grattis! Bra kämpat! Och skoj att ha ett mål. Jag har oxå byxor i olika storlekar i min garderob. Tänk om man en dag kunde använda dom :-)

Tack, och ja det är bara att sätta igång. ;) :)

erkagn
2010-07-23, 19:16
Jo, de är bara att bestämma sig. :-)

Jan-Olov
2010-07-23, 19:46
Grattis, väl kämpat.

Kret
2010-07-23, 20:08
Härligt med uppnådda mål.
Grattis och bra kämpat!!

Gurrag
2010-07-23, 22:14
Grattis.
Då blir det att byta ut kläderna i förrådet. De mindre ska fram och gamla ska in,

erkagn
2010-07-23, 22:34
Då blir ju hojen som trimmad när den får mindre vikt per hk ju :-)

Nina
2010-07-24, 06:08
Då blir ju hojen som trimmad när den får mindre vikt per hk ju :-)

Oh ja, det har du rätt i. :D
Den kommer säkerligen att dra mindre bränsle. I alla fall teoretiskt. :rolleyes:

Guzzi-Leif
2010-07-25, 01:27
Snyggt! Bra jobbat med ett svårt ämne!

Nina
2010-07-25, 06:52
Tack Guzzi-Leif & alla andra för den delen. :)
Det är inte så svårt faktiskt, bara man läser på lite om kost, om långsamma och snabba kolhydrater och var de finns, om rätt sorts fetter och var man hittar dem och framför allt, håller fast vid målet man har i siktet borta i fjärran, mitt sikte var de minsta jeansen i garderoben. Ju mer man kämpar desto bättre går det och desto närmare kommer man till målet. :)

Jag har haft små delmål i min garderob, för varje par jeans som var storleken mindre jag kom ner i desto mer motivation fick jag. Jag stod inte på vägen en gång i veckan heller utan när jag kom ihåg att den finns och då kunde det ha gått två veckor. Eller tre veckor. Jag är ganska snäll mot mig, jag unnar mig av glass och nån godisbit ibland men, jag ser efter så jag inte stoppar i mig för mycket. Jag ääälskar choklad och det vill jag inte missa! Så för att få mitt begär på choklad stillat så köper jag istället den mörkaste chokladen jag kan hitta och så tar jag en bit och bara en ruta. Och det har fungerat jättebra, jag får ju äta choklad ändå.

Den vikt jag står på nu har jag inte haft på flera års tid och jag minns inte när jag vägde så här lite sist. Jag är ibland imponerad av mig själv för att jag kommit så här långt och det ska bli spännande att se fortsättningen. Min omkrets runt magen krympte från 108 cm till nuvarande 78,5 cm, min BMI gick från +31 till 25,9, jag har gått ner totalt 12,6 kg per i dag. :)

I går roade jag mig med att använda mina gamla jeans som jag kämpat så för, jag hade svårt att begripa att jag faktiskt hade dem på mig och nu får jag hitta på nästa delmål för nu är det slut på dem i garderoben. :)

v-twin
2010-07-25, 16:08
Nu tar vi något heeelt annat och mycket roligare! :D

Jag har under det senaste halvåret roat mig med att tappa kilon. Hela 12,6 kg har ramlat av mig hittills och idag nådde jag målet: ett par gamla jeans, de är av minsta storleken av dem alla som hänger därinne i min garderob och målet har varit att komma ner i dom här jeansen och även kunna knäppa dem och dessutom sitta ner.

Till en början var de väldigt små, de kom halvvägs upp på låren när jag provade dem i vintras. Jag kunde inte låta bli att fundera hur smal jag måste ha varit då och hur jävla stor är jag inte nu, säg? Varefter tiden gick så kom jag ner i nästa par jeans som var storleken mindre, byxa efter byxa. Nånstans mittemellan på den här vägen provade jag dessa jeans men de var väldigt små, fortfarande. De kom dock upp hela vägen till slut men jag kunde inte knäppa dem, ännu mindre sitta ner trots att de var oknäppta.

Tiden gick, jag började få gå runt och dra upp mina byxor för nu började de bli för stora, mitt läderskärp hade jag nått innersta hålet på och nu får jag nog snart göra nytt hål. Om jag inte köper ett nytt förstås. Mitt Triumph-ställ är på tok för stort nu, byxorna måste jag ha fastspänt i jackan, annars glider de ner för de är jättestora runt magen!

I dag kära folk, nådde jag slutligen målet: de där jeansen med minsta storleken som hängt i garderoben som mål. Det tog drygt ett halvår, i dag kom jag ner i dom och jag kunde knäppa dem och även sitta ner – knäppta. Så, i morgon ska jag ha dem på mig. :D

I tröjstorlek har jag gått från XXL till L. Bilden nedan visar jeansen som fått mig att kämpa på och jag tänker fortsätta för jag är inte klar än, det är några kilon till att jobba bort. Jag har inget direkt mål på vikten, jag tänker stanna där jag trivs och där jag tycker att jag estetiskt ser bra ut.

:D

Kanonbra jobbat.hopas komma dit en dag själv.Bara att bita i hop.Annars kan jag kanske ärva dina kläder efter dig....;-)))

Nina
2010-07-25, 16:12
Kanonbra jobbat.hopas komma dit en dag själv.Bara att bita i hop.Annars kan jag kanske ärva dina kläder efter dig....;-)))

Ha ha ha, ja det kanske du kan få göra! :D