handdator

Visa fullständig version : MC-tidningar?



Ove
2010-07-21, 15:41
:confused: Har blivit med en MC-tidning, en present. Tidigare har jag prenumrerat på en annan MC-tidning. Funderar på om det inte finns något nytt att skriva om i branchen. Det känns som att har man läst några nummer har man läst alla oavsett vad dom heter och vilket nummer det är. Det handlar mest om stora glidare, nåt hemsnickrat, någon uppiffad modell och någon gång någon ny hoj men då ska den helst vara över 1000 cc för att vara intressant. :(

Var finns skrivet om hojar under litern, scooters och om ny teknik? En insändare i senaste nummret frågade efter scooters men fick svaret att det ingår inte i tidningens "sortiment"? :confused::rolleyes:

erkagn
2010-07-21, 15:44
Jo, jag läste det i MC-nytts insändarsida. Tycker det är dumt svarat. Är man mc-intresserad och gillar glidare och större hojar kan man även tänka sig en en scooter. Jag skulle gärna haft en Honda 125 scooter på sidan av min stora hoj.

Tyvärr är de ganska enkelspårade tidningarna. Testar samma hojar i många tidningar. MC-nytt och Allt om MC har ju mera glidare och offroad medans Bike och Motorrad har mera sportiga hojar dem testar.

Mats Liifv
2010-07-21, 15:55
Lite olika inriktningar på tidningarna är det trots allt. Dom brukar göra läsarundersökningar där man får fylla i vad man vill läsa om. Kan gissa att intresset för scooters inte är stort nog i läsekretsen utan man föredrar att skriva om så´nt man tror sig veta säljer bättre. Finns det inga specialtidningar om scooters för den intresserade? Borde nästan finnas någon eller några på engelska, om man googlar. Här (http://www.scootering.com/) finns ett förslag!

Ove
2010-07-21, 15:58
Tyvärr är de ganska enkelspårade tidningarna. Testar samma hojar i många tidningar. MC-nytt och Allt om MC har ju mera glidare och offroad medans Bike och Motorrad har mera sportiga hojar dem testar.

:p Den bästa tidningen får jag så att säga på köpet. SMC;s MC-folket. Där kommer en hel del matnyttigt så lägga pengar på dom du nämner anser jag är bortkastat. Räcker med att läsa innehållsförteckningen och någon enstaka artikel. :rolleyes:

erkagn
2010-07-21, 16:01
:p Den bästa tidningen får jag så att säga på köpet. SMC;s MC-folket. Där kommer en hel del matnyttigt så lägga pengar på dom du nämner anser jag är bortkastat. Räcker med att läsa innehållsförteckningen och någon enstaka artikel. :rolleyes:

Ja, MC-folket är en bra och gratis tidning för oss som är medlemmar.

Seth
2010-07-21, 16:48
mm mc-folket e en fin tidning