handdator

Visa fullständig version : Hojtur Siljan runt / Norge Lördag den 24 juli



Danne
2010-07-19, 23:59
Den 24 juli ska jag åka genom Dalarna och sen till Biri i Norge för att kolla på en konsert med Toto. Och eftersom Mats är sugen på att åka Siljan runt så slår vi ihop detta.

Vi startar lördagen den 24 Juli kl 06:00 på Statiol Järva krog i Stockholm, är nog framme vid Siljan ca kl 10:00, kör Siljan runt med några stopp i ca 4 timmar. Sen kommer Mats åka hem igen och jag fortsätter till Norge.

Här kan Ni välja; antingen åka tillbaka till STHLM med Mats eller åka med mig till Biri i Norge. Biri ligger ca 10 mil in i Norge, jag kommer övernatta där för att åka hem på söndagen!

Det kan tänkas att någon stannar kvar på ett vandrarhem kring Siljan!

Alla välkomna!
Danne

Jonas
2010-07-20, 00:07
Om jag inte åker till Gbg i veckan, så hänger jag på och kör Siljan runt, men väljer troligen då att stanna en eller par nätter i Dalarna boendes på vandrarhem. Bestämmer mig senast på onsdag. :)

leffa
2010-07-20, 08:38
PÅ :=))

Danne
2010-07-20, 09:07
PÅ :=))

Kul Leffa, ännu en trevlig hojtur med sina vänner att se fram emot!:)

Danne

leffa
2010-07-20, 10:59
har kollat vädret för helgen och det blir perfekt hojväder lite regn på fredan sen uppehåll lördag o söndag :=))

Mats Liifv
2010-07-20, 11:01
har kollat vädret för helgen och det blir perfekt hojväder lite regn på fredan sen uppehåll lördag o söndag :=))Vi hoppas att den prognosen stämmer...!

leffa
2010-07-20, 11:03
Vi hoppas att den prognosen stämmer...!

håller alla 10 tummarna :=)

harpoonman
2010-07-24, 19:32
Prognosen stämde :)

Mats Liifv
2010-07-24, 20:01
Prognosen stämde :)Tack för att vi fick besöka dig och bli bjudna på kaffe och mackor i din fina bygdegård. Tyvärr hade min telefon lagt av, därför fick vi inte kontakt mer än en gång. Kommer gärna och besöker dig igen om och när tillfälle ges. Vore kul att få prova dina favoritvägar. Allt gick bra för oss och Danne hann till sin konsert i Norge, såvitt jag förstår. Regnade sista tio milen hem. Gör inget när man åker BMW LT, sitter så skyddad att regnet inte stör nämnvärt! Än en gång stort tack för kaffe och mackor! :)

leffa
2010-07-24, 21:02
Tack för att vi fick besöka dig och bli bjudna på kaffe och mackor i din fina bygdegård. Tyvärr hade min telefon lagt av, därför fick vi inte kontakt mer än en gång. Kommer gärna och besöker dig igen om och när tillfälle ges. Vore kul att få prova dina favoritvägar. Allt gick bra för oss och Danne hann till sin konsert i Norge, såvitt jag förstår. Regnade sista tio milen hem. Gör inget när man åker BMW LT, sitter så skyddad att regnet inte stör nämnvärt! Än en gång stort tack för kaffe och mackor! :)

tack för kaffe o mackor och en trevlig bekantskap hoppas vi ses snart igen

Mats Liifv
2010-07-24, 22:40
Skrev några rader på bloggen!

harpoonman
2010-07-25, 15:35
Tack för titten, det var mkt trevligt att träffa er.
Jag misstänkte att det blivit ngt vaj med telefonen.
Ni är välkomna tbx när som helst, är jag bara ledig fr jobb så kan vi göra en liten Dalatour i vilken form som helst o som sagt, utrymme att slagga på finns ju om ni vill stanna kvar

Mats Liifv
2010-07-25, 16:38
Tack för titten, det var mkt trevligt att träffa er.
Jag misstänkte att det blivit ngt vaj med telefonen.
Ni är välkomna tbx när som helst, är jag bara ledig fr jobb så kan vi göra en liten Dalatour i vilken form som helst o som sagt, utrymme att slagga på finns ju om ni vill stanna kvar
Vi kommer som sagt gärna tillbaka till Dalarna och hälsar på i din fina bygdegård, inga problem med utrymme där inte! :)

leffa
2010-07-25, 16:59
Tack för titten, det var mkt trevligt att träffa er.
Jag misstänkte att det blivit ngt vaj med telefonen.
Ni är välkomna tbx när som helst, är jag bara ledig fr jobb så kan vi göra en liten Dalatour i vilken form som helst o som sagt, utrymme att slagga på finns ju om ni vill stanna kvar

trevligt att träffas nästa gång får vi ta de vägar du pratade om och en övernattning är ju aldrig fel

harpoonman
2010-07-25, 17:12
... det styr vi upp på ngt sätt o sen lite bärs o grillat på kvällen som en bra avrundning på en bra dag...
(tar ut allt i förskott nu ...men man ska väl sikta på toppen :) )

leffa
2010-07-25, 21:05
... det styr vi upp på ngt sätt o sen lite bärs o grillat på kvällen som en bra avrundning på en bra dag...
(tar ut allt i förskott nu ...men man ska väl sikta på toppen :) )

helt rätt :=)

Mats Liifv
2010-07-25, 21:50
... det styr vi upp på ngt sätt o sen lite bärs o grillat på kvällen som en bra avrundning på en bra dag...
(tar ut allt i förskott nu ...men man ska väl sikta på toppen :) )

Det måste vi få till innan säsongen är slut! :):)

Danne
2010-07-25, 23:10
Instämmer, det är fortfarande långt kvar av säsongen men det gäller att ta vara på dagarna...

Kret
2010-08-06, 00:07
Kör ni förbi norra siljan vore det kul att hänga på. Så posta i forumet om det blir någon mer tur.