handdator

Visa fullständig version : Hur ska allväderstället sitta?



Motormannen
2010-07-15, 15:27
Hej, allihopa!

Idag var man och investerade i ett bättre allväderställ än mitt begagnade Jofama som skydden i armbågar och knän dinglar fritt i. Det här stället är från 4Bikers och jackan heter Phantom City, den är i storlek C52 (Large) och i normala fall har jag C54 (XL) på jackor men försäljaren sa att den satt som en smäck på mig, men personligen märket jag att jackan stramar i ryggen något när man drar ihop armarna mot kroppen. Provningen skedde utan ryggskydd kan tilläggas.

Ska jag byta till C54 (XL)?

erkagn
2010-07-15, 15:47
Själv har jag rymliga allväderskläder. Det är bekvämt, men tyvärr så sitter ju skydden inte där de skall utan kan röras hit o dit. Skinnkläder töjs ju ut så där är de ju inte fel att köpa lite litet och låta det töjas efter ens egen kropp. Med allväderskläder är det svårare.

Bennie Bleking
2010-07-15, 18:30
Byt!!
Det är bättre att ha nåt att växa i. ;)
Åsså kan du ha mer under, när det börjar bli kallt.

Motormannen
2010-07-15, 19:36
Tack för råden! Armbågarna går ju ändå att spänna åt med två stroppar på vardera, så att skydden sitter mot armbågen.

andyswed
2010-07-15, 21:43
du måste få plats med ryggskyddet , testa alltid med det . har du inget med dig be och få låna ett.

Motormannen
2010-07-16, 11:19
Ryggskyddet får plats, men tycker det stramar obekvämt i ryggen och n allvädersjacka tänjer väl inte ut sig som ett skinnställ gör precis?

Mats Liifv
2010-07-16, 12:47
Ryggskyddet får plats, men tycker det stramar obekvämt i ryggen och n allvädersjacka tänjer väl inte ut sig som ett skinnställ gör precis?

Jackan lär inte töja sig. Blir nog till att byta storlek!