handdator

Visa fullständig version : Ny i MC-världen!



Motormannen
2010-07-05, 10:06
Tjo!

Här har ni en pigg och glad 23-årig norrlänning som nyligen bestämt mig för att ta körkort för tung motorcykel med obegränsad effekt. Tankarna har funnit länge men har inte riktigt haft ekonomi till detta.

Började med att köra moped klass II, en Crescent Compact som jag fick av min far. Därefter blev det taget traktorkort på gymnasiet och året efter körkort med B-behörighet. I våras tog jag även förarbevis för snöskoter som alla vi som inte tog B-kortet före 1 Januari 2000 måste ha (det var bättre förr!).

Nu har jag köpt MC-boken och dammat av körkortsboken, köpt mig ett allvädersställ och har kängor och hjälm sedan innan. En mycket välbehållen Suzuki GSX 400 E -82 har köpts och det är denna jag ska börja övningsköra med och lära mig grunderna. Så jag börjar med teorin och övningskör privat innan vintern kommer, möjligtvis har man råd med några körlektioner i September.

Arbetar som väktare med ordningsvaktsförordnande i Stockholms län.

Oh yes, övriga hobbys är rekreationsdykning och att ''vara i skogen'' med mina gröna kamrater i Hemvärnet!

erkagn
2010-07-05, 10:59
Varmt välkommen till detta trevliga forum. Hoppas du får många sköna övningsmil i sommar på din Suzuki.

Gurrag
2010-07-05, 17:29
Välkommen. Jag har alltid känt mig välkommen här. Folket är trevligt och vettigt och ställer upp i vått och torrt.

Jag tror du kommer trivas riktigt bra.

veteranmc
2010-07-06, 16:25
välkommen! vars ifrån norrland är du. jag ser att du bor i stockholmslän så du måste ju ha invandrat dit när du skriver att du är norrläning. själv bor jag i metropolen kalix

Motormannen
2010-07-08, 21:52
Är född och uppvuxen i Västernorrlands län, flyttade till ''fjoll-träsk'' pga jobb. Hehe! ;)

Jonas
2010-07-08, 22:05
Välkommen hit! Är tämligen säker på att du kommer att trivas. Var inte rädd att våga skriva "dumma frågor/funderingar" för du kommer inte få några dumma svar. :)

Nicke