handdator

Visa fullständig version : custom avgasrör dragstar



kvist86
2010-06-30, 21:37
tänkte jag skulle bygga ett eget avgasrör på min dragstar 1100. tänkte jag skulle göra det i rostfritt hela vägen från cylindern. men jag skulle behöva lite tips på dimensioner på rör om man ska bygga ända framifrån. måste väl vara lite motstånd?

går det att bygga med ett 51mm rör per cylinder hela vägen och sedan justera det med en insatts i änden av avgassystemet?

erkagn
2010-07-01, 09:51
Är ingen expert. Men försök undvika raka rör typ drag pipes. Hade såna av Raask fabrikat tillsammans med KN-filter och dynojet-kit på min förra hoj, en Dragstar 1100. Tycker jag förlorade vridmoment på låga varv men fick mera att köra med om man varvade. Men det är ju inte den effektkurvan man eftersträvar på en glidarhoj...

kvist86
2010-07-01, 21:19
okej, du vet inte vad det var för dimensioner på dom rören?

jag hade tänkt och bygga så det går ett ända rör utan skarvar från varje cylinder. vet bara inte om det gör skillnad om man sätter en plomb i början vid cylindern eller vid slutet av avgasröret?

Jan-Olov
2010-07-01, 22:12
På orginalen är det en genomgång mellan de båda rören likaså på Silvertail.
Detta skulle ha något med att motorn skulle gå rent, med det finns nog någon som vet helt rätt svar.

erkagn
2010-07-02, 05:51
okej, du vet inte vad det var för dimensioner på dom rören?

jag hade tänkt och bygga så det går ett ända rör utan skarvar från varje cylinder. vet bara inte om det gör skillnad om man sätter en plomb i början vid cylindern eller vid slutet av avgasröret?

Nej, kommer inte ihåg den exakta dimensionen, men de var inte något grova och helt raka. Kan dem ha varit 5 cm eller så i diameter...

Finns bild på Rassk sida http://www.raask.se