handdator

Visa fullständig version : Min resa



Nina
2007-07-14, 07:59
Jag gjorde en mycket trevlig resa igår, ända bort till garaget en kilomet bort och hälsade på Bertil. Bertil verkade glad över att se mig, han hade blivit lite dammig sen sist så jag passade på att putsa och gno lite och sen hoppade han igång utan problem. Var lite orolig för batteriet, det var ju ett tag sen vi lekte ihop, Bertil och jag. ;D
Bertil behöver lite luft i framhjulet men jag vågade inte ta honom ner till macken 150 m bort, jag med min vanliga tur skulle säkert stöta på Harry Haffa vilken garanterat skulle ha ett och annat att säga, som böter och indraget körkortstillstånd t ex. :o
Bertil får vänta tills handledaren är tebax så vi kan ta en svängom ner till macken. ;D

Jag stod länge och beundrade utsikten där medan Bertil stod och sjöng så ljuvligt. Sen kom det folk som inte kunde slita blickarna ifrån min Bertil. Jag stängde av soppatillförseln och så fick han somna varpå jag rullade in honom i garaget igen. Man skrattade när jag klappade om på tanken och sa ”Vi ses snart igen, Bertil”. ;)

Jag som haft funderingen på att sälja Bertil och köpa en hoj som man kan köra överallt med som i diken och på rullgrus men jag tänkte igår: ”Hur sjutton har jag bara kunnat tänka tanken ens?”. Bertil övertalade mig rejält med (sin) glans i går. ;)

Se Bertil på bild här (http://www.hojen.nu/forum/index.php?action=gallery;sa=view;id=51)