handdator

Visa fullständig version : Hojtur Stockholm onsdag 23 juni



Danne
2010-06-21, 08:55
På onsdag ska det bli 24 grader och sol, det måste vi ta vara på.:)
Nån som ska med på en hojtur?

Samling på Gullmarsplan kl 17:30 nu på onsdag!:):)

Mats Liifv
2010-06-21, 09:00
Jag planerar att följa med, om inget oförutsett inträffar!

Nicke
2010-06-21, 09:08
Nån som ska med på en hojtur?)

Absolut :)

Danne
2010-06-21, 09:17
Trevligt grabbar, men vi vill se tjejer också!! Detta är en uppmaning till Er tjejer, häng på ni också!

Danne

adara
2010-06-21, 10:44
Kan inte på onsdag tyvärr, men kanske nästa gång!

Danne
2010-06-21, 10:45
Kan inte på onsdag tyvärr, men kanske nästa gång!

Ajdå, men det blir fler turer...:)

DearHunter
2010-06-21, 12:40
På!

Vi kanske kan ta det på tisdagar framöver så att Adara kan?
(Adara => Har för mig att Du nämnde att onsdagar inte funkar för dig)




/:)

Jonas
2010-06-21, 13:44
Jag är också på. Om det ändras till imorgon, så kan jag inte åka med. Men det går ju fler turer som sagt var. :)

Danne
2010-06-21, 13:51
Jag kan inte i morgon tisdag, endast onsdag!

Jonas
2010-06-21, 17:42
Ska vi kanske satsa på Dalarö denna gången då? Vill gärna vara nära vattnet dessa fina sommarkvällar. :)

DearHunter
2010-06-21, 18:38
Torö skulle jag hjärna vilja föreslå... Mysig väg.

Vi skulle kunna brumma ner samma väg som vi tog till Muskö via tungelsta och sorunda, men istället för att svänga vänster (följa vägen) mot Ösmorondellen efter sorunda så kör vi raktfram via stora vika och sedan ut mot Torö. Där finns ett fik åt alla fikaknuttar.... ;D

adara
2010-06-21, 19:42
På!

Vi kanske kan ta det på tisdagar framöver så att Adara kan?
(Adara => Har för mig att Du nämnde att onsdagar inte funkar för dig)

/:)

Naj, det är väldigt olika, beror på hur jag planerar min vecka. Nu på onsdag har jag redan squash med en kompis inbokad, så då blir det svårt=)
Men ska man räkna med att det blir onsdagar för hojenturer framöver?

Jonas
2010-06-21, 21:16
Men ska man räkna med att det blir onsdagar för hojenturer framöver?

Onsdagar passar mig bra. Vilken kväll passar er andra bäst? Alla kommer dock aldrig kunna åka på varje tur, men det vore bra om vi kunde tajma en dag som de flesta tycker är okej.

Jonas
2010-06-21, 21:23
Torö skulle jag hjärna vilja föreslå... Mysig väg.

Vi skulle kunna brumma ner samma väg som vi tog till Muskö via tungelsta och sorunda, men istället för att svänga vänster (följa vägen) mot Ösmorondellen efter sorunda så kör vi raktfram via stora vika och sedan ut mot Torö. Där finns ett fik åt alla fikaknuttar.... ;D

Torö är också fint. Funkar för mig även om det inte är sjöutsikt just vid caféet. :)

veteranmc
2010-06-21, 22:16
jag kommer också ner till stockholmstrakten på onsdag vi ska hämta bsan golden flash 650cc med sidovagn från 1954, den vi köpte i åkersberga, brorsan å jag ska prova köra hem den det är ju bara drygt 100mil hit upp till metropolen kalix. det blir nog en intressant tur. på onsdag blir det åkersberga-ljusdal, på torsdag ljusdal-umeå. på fredag umeå-kalix om alltgår som vi planerat

Mats Liifv
2010-06-21, 23:13
jag kommer också ner till stockholmstrakten på onsdag vi ska hämta bsan golden flash 650cc med sidovagn från 1954, den vi köpte i åkersberga, brorsan å jag ska prova köra hem den det är ju bara drygt 100mil hit upp till metropolen kalix. det blir nog en intressant tur. på onsdag blir det åkersberga-ljusdal, på torsdag ljusdal-umeå. på fredag umeå-kalix om alltgår som vi planerat

Skriv gärna och berätta om er resa hem, kan bli ett äventyr...alltid händer det något när det är gamla hojar inblandade....;)

Nicke
2010-06-22, 09:03
.. kan bli ett äventyr...alltid händer det något när det är gamla hojar inblandade....;)

Tycker mig kunna se en viss skadeglädje i din mening:)

DearHunter
2010-06-22, 11:04
Naj, det är väldigt olika, beror på hur jag planerar min vecka. Nu på onsdag har jag redan squash med en kompis inbokad, så då blir det svårt=)
Men ska man räkna med att det blir onsdagar för hojenturer framöver?

Kvack! :eek:

Squash är ju helt livsfarligt. Det är inte en fråga OM korsbanden eller hälsenan sticker utan när.....

Det verkar som om det blir onsdagar åtminstonde i grupp.


Nicke och Mats => Vi får väl ha en sprängskiss på modellen. Bra att ha när veteranmc snart lägger ut bilder på kolvdelar och vi får gissa.... :D ;)

Veteranmc => Jag ser fram emot en spännande reseskildring. Man behöver inte många kusar för att ha det trevligt :)

Mats Liifv
2010-06-22, 12:36
Tycker mig kunna se en viss skadeglädje i din mening:)Inte alls, det är bara så det är med gamla engelmän, saker ramlar bort, det läcker och det kanske även sitter ett Lucas elsystem på hojen med allt vad det kan innebära.....brukar kunna bli spännande turer, väl värda att berätta om.

veteranmc
2010-06-22, 14:53
det har ju många hästar(jämfört med min husqvarna 4,5hk å min monark 6hk) den har ju hela 35hk:D



Kvack! :eek:

Squash är ju helt livsfarligt. Det är inte en fråga OM korsbanden eller hälsenan sticker utan när.....

Det verkar som om det blir onsdagar åtminstonde i grupp.


Nicke och Mats => Vi får väl ha en sprängskiss på modellen. Bra att ha när veteranmc snart lägger ut bilder på kolvdelar och vi får gissa.... :D ;)

Veteranmc => Jag ser fram emot en spännande reseskildring. Man behöver inte många kusar för att ha det trevligt :)

veteranmc
2010-06-22, 14:56
Inte alls, det är bara så det är med gamla engelmän, saker ramlar bort, det läcker och det kanske även sitter ett Lucas elsystem på hojen med allt vad det kan innebära.....brukar kunna bli spännande turer, väl värda att berätta om. jo den har lucas elsystem, det var ju han som uppfann mörkret. det är ju därför engelsmännen dricker varma öl det var lucas som tillverka kylskåpen:D:D:D

veteranmc
2010-06-22, 17:30
det blev en ändring i resplanerna, säljaren skulle hämta oss på arlanda, men när vi prata med han idag hade han ändrat sig han tyckte det var lika bra att komma med bsan till arlanda istället. helt perfekt! vi kommer iväg tidigare å får flera mil mindre att köra till ljusdal där vi ska hälsa på en kompis å sova över