handdator

Visa fullständig version : Har butikerna det för gott ställt som kan välja och vraka bland verkstadsjobb?



Diversion
2010-06-19, 10:49
Ingen vill laga en gammal hoj ens om man är beredd att betala hutlöst bra, bara hojar efter 2000 är tydligen välkomna på verkstadsgolvet. Vad beror det på? Själv har jag kommit fram till att dom inte tror att dom klarar av det men inte vill erkänna det.

Gert
2010-06-19, 11:58
Huvet på spiken tror jag, men med svikande ny försäljning av hojar får dom kanske skicka personalen på utbildning och även ta äldre hojar.
Försök hitta en "äldre" typ av verkstad där alla är lika mycket värda som kund.

erkagn
2010-06-19, 13:38
Det är ju även kanske att de inte har delar till äldre hojar.

Gert
2010-06-19, 13:49
Det är helt klart rätt men han skrev "vill" och det finns precis som du skrev problem med delar även till 80-tals hojar.

Mc-Bosse
2010-06-19, 16:38
Skönt att jag har båda tummarna på rätt ställe med min 81:a! :D:D

erkagn
2010-06-20, 09:34
Tror vissa prioriterar deras egna nyhojs-köpare som ska ha service och garanti på sina dyra nya hojar, annars blir de missnöjda. Och då missgynnar de dem som kör äldre hojar. Men tycker ändå att dem borde ha kapacitet att hjälpa alla.

DearHunter
2010-06-20, 20:28
Japp! Har hört det från flera som har köpt hoj. Ingen tid eller var vänlig och återkom vecka 57.

Jag är lyckligt lottad som har garage och internet där man kan beställa delar själv .:)

Diversion
2010-06-21, 15:02
Jomen jag tror inte delarna är ett problem för dom kan jag skaffa fram själv och jag är ju som sagt beredd att betala för mig, tar det längre tid än väntat så är jag ju beredd att betala för det också.

erkagn
2010-06-21, 15:29
Jomen jag tror inte delarna är ett problem för dom kan jag skaffa fram själv och jag är ju som sagt beredd att betala för mig, tar det längre tid än väntat så är jag ju beredd att betala för det också.

Finns det ingen mindre oberoende verkstad där du bor? Tror dem är mera benägna att hjälpa alla.

akems
2010-06-21, 16:15
Jag tror det ganska mycket handlar om att det är svårt att få ut pengarna på en reparation,sej att du har en motorcykel som är värd 10.000 när den är hel,så reparerar du den och får en räkning på 15000,jag tror inte att alla hämtar sin gamla motorcykel.Det går väldigt snabbt till timmar när man ska felsöka gamla grejor.

erkagn
2010-06-21, 16:18
Jag tror det ganska mycket handlar om att det är svårt att få ut pengarna på en reparation,sej att du har en motorcykel som är värd 10.000 när den är hel,så reparerar du den och får en räkning på 15000,jag tror inte att alla hämtar sin gamla motorcykel.Det går väldigt snabbt till timmar när man ska felsöka gamla grejor.

Ja, så är de nog. Antingen försöker de få tag i någon händig kompis som kan hjälpa meka. Och i värsta fall skrotar man nog hellre hojen än kostar på den lika mycket som den är värd.

DearHunter
2010-06-21, 18:43
Nja, för 15 papp i det här fallet så har Du ju kvar din hoj. Skrotar Du den för att skaffa en annan för dem pengarna så får Du inte mycket hoj heller. Så det är antingen att hosta fram 15 papp eller så sparar man in dem pengarna och lägger dem sedan på en hoj som kanske kostar 70 papp.

Hur man än vänder och vrider på sig så har man skinkan i baken. Du får pröjsa... :D

Diversion
2010-06-21, 22:54
Finns det ingen mindre oberoende verkstad där du bor? Tror dem är mera benägna att hjälpa alla.

Ont om sådant men det får väl lösa sig på något sätt.

Diversion
2010-06-21, 22:58
Jag tror det ganska mycket handlar om att det är svårt att få ut pengarna på en reparation,sej att du har en motorcykel som är värd 10.000 när den är hel,så reparerar du den och får en räkning på 15000,jag tror inte att alla hämtar sin gamla motorcykel.Det går väldigt snabbt till timmar när man ska felsöka gamla grejor.

Det där förstod jag inte riktigt, jag menar nog betalar man. Jag brukar fråga vad de tror det ska kosta och är det t.ex. ca 3500:- men det står 4000:- pga oförutsedda ting så bråkar jag inte när jag hämtar ut grejorna, däremot vill jag att dom ringer om det skulle skena iväg med flera tusenlappar från prisförslaget.