handdator

Visa fullständig version : småland 2010



leffa
2010-06-07, 16:39
skriver lite om våran helg i småland ,vi åkte i fredags från oxelösund ner via kvarsebo-stegeborg och vidare ner till valdermarsvik på fina mcvägar och frugan åkte på sin nya xj6 och jag tycker att hon klarade sig galant,på vägen hälsade vi bland annat på en fin älg som stog ca.30 meter från vägen och en massa kor av alla de storlekar ,kul att se dom när dom går i sina hagar o har det gott.På kvällen kom paul o kerstin och sen for vi till en liten resturang i gamleby och käkade en god måltid sen när vi smält maten och pratat o garvat en hel del så var det dags att åka till vandrarhemmet o sova. Efter en rejäl frukost i stångeland kom palle o kerstin och hämtade oss för vidare färd mot Kisa för där skulle tommy möta upp.Det var på underbara vägar (förutom en litet parti där de hade brutit upp asfalten men det gick det också) .vi stannade på en utsiktsplats vid malexander och där bjöds vi på kaffe o bulle av kertin det smakade kanon.Efter for vi vidare mot ett färjeläge där vi åt glass och bara njöt av tillvaron vi var nog där minst en o en halv timme sen var det dags att åka vidare mot palles o kerstin hem .När vi kom dit blev vi utskällda av Donna och Lady men sen blev vi bästa kompisar :) .Palle tog på sig kockmössan o bjöd på sina hemkokta kräftor (jag kommer aldrig att köpa kräftor på affär mer )palles kräftor smälte i munnen med en härlig eftersmak kunde inte sluta äta förrän de var slut sen blev det kerstins special delad fläsk kotlett med någon god ost i och goda grillsåser till klyftpotatis som var krispig och god när bukarna blevo fullproppade av god mat och det började skymma lite var det dags att åka till vandrarhemmet för att sova .söndag morron stadig frukost tillsammans med lasse o veronica från göteborg (vi ska träffas under mcdagarna igen för vi har bokat på stångeland igen) vi blev väldigt bra emottagna på vandrarhemmet trevlig personal o snyggt o rent i mysiga lokaler o vacker natur,sen blev det en resa hemåt via gamleby-loftahammar-valdermarsvik där fikade vi vid ett fik med mycke trevlig personal satt nog o pratade i minst en timme innan det var dags att åka hemåt oxelösund via söderköping-kvarsebo.Den här helgen försvann som en avlöning vid jul men vi ska åka många vänder i dessa trakter.TUSEN TACK PALLE KERSTIN o TOMMY för en helt underbar helg kommer sitta under den mörka årstiden och tänka på denna helg med ett STORT leende.....:)

erkagn
2010-06-07, 16:52
Vilken härlig tur och fina bilder. Hur är XJ6:an? Skulle kunna tänka mig en sådan ifall man inte körde glidarhoj. Men den är kanske för liten för mig som är 188 cm lång och väger 110 kg +...

leffa
2010-06-07, 17:00
Vilken härlig tur och fina bilder. Hur är XJ6:an? Skulle kunna tänka mig en sådan ifall man inte körde glidarhoj. Men den är kanske för liten för mig som är 188 cm lång och väger 110 kg +...

tycker själv att den känns lite liten om man jämför den med min xj900 diversion men för frugan passar den helt perfekt,jag är också liten bara 170 över havet men xj6an väger ca:205 kilo det är väl bara att man är så van med xj900an annars så är nog xj6an en bra maskin för de flesta

leffa
2010-06-07, 17:10
skickar upp lite fler bilder bl.annat en på 2 muntra damer sin bästa ålder

Jonas
2010-06-07, 17:49
Ja, ni tycks ha haft en riktigt bra helg! Tack för reseberättelsen och bilder. Saknade bara en beskrivning av hur det gick att köra grusvägen hem till Palle och Kerstin. Blev det grusbus rent av? :)

leffa
2010-06-07, 17:56
Ja, ni tycks ha haft en riktigt bra helg! Tack för reseberättelsen och bilder. Saknade bara en beskrivning av hur det gick att köra grusvägen hem till Palle och Kerstin. Blev det grusbus rent av? :)

nejdå inget grusbus deras grusväg var som att åka på asfalt om man jämför hur det var där de hade tagit bort asfalten vid malexander där var det stora stenar och ganska mjukt grus men ibland blev man sugen att pröva lite grusbus med xjn men jag är lite feg ibland...:)

Gibson
2010-06-07, 19:50
Det var en härlig helg och jag ser fram emot fler och hoppas att det är fler här på hojen som vill med.:D

Mc-Bosse
2010-06-07, 19:59
Trevlig berättelse men... inte för att vara petig, eller det är det kanske: styckeindelning kanske? Lite lättare att läsa då.

leffa
2010-06-08, 07:44
Trevlig berättelse men... inte för att vara petig, eller det är det kanske: styckeindelning kanske? Lite lättare att läsa då.

är inte så bevandrad i styckesindelning så ni får ta det som det blir...:)

Ingemar
2010-06-08, 09:30
:) Det är bra Leffa duger gott. Ni hittade en fin rutt och hade tur med vädret. Som du såg är det ingen brist på lämpliga mc-vägar här i Småland och nu är ju de flesta belagda. För inte alls så många år tillbaka var det grusväg fram mot Malexander riktigt krokig kuperad och skön:cool:. Fina vägar även i Sörmland och om ett par dagar ska jag tuffa fram där.:p

leffa
2010-06-08, 12:00
jag ä ledig på torsdag om du vill ha lite sällskap här i sörmland

Panoka
2010-06-08, 13:02
Det var en härlig helg och jag ser fram emot fler och hoppas att det är fler här på hojen som vill med.:D

Jag håller med :D:D