handdator

Visa fullständig version : Lack.



Gibson
2007-07-10, 22:56
Är det någon som vet hur mycket det kan kosta att lacka om min Yamaha, kåpor och allt???

turbo
2007-07-16, 16:38
om det inte är en väldigt "seriös" hoj kan du få ett rättså bra resultat om du lackerar med tryckluft själv. det finns färdiga satser att köpa

Gibson
2007-07-23, 12:24
om det inte är en väldigt "seriös" hoj kan du få ett rättså bra resultat om du lackerar med tryckluft själv. det finns färdiga satser att köpa


Den är tillräckligt seriös för mig men är det inte svårt att få bra resultat, jag har kompressor och färgspruta men har aldrig provat?

pewa
2007-07-24, 18:29
Jag har också kompressor och nån färgspruta stående i garaget men aldrig testat.. nån som vet av nån händig liten guide man kan spana in? Får väl öva sig fram på nån gammal moppe-tank annars :)

Gibson
2007-07-24, 19:33
Jag har också kompressor och nån färgspruta stående i garaget men aldrig testat.. nån som vet av nån händig liten guide man kan spana in? Får väl öva sig fram på nån gammal moppe-tank annars :)


Det var en bra ide. ;D

Fredd
2007-07-28, 03:48
Jag tror jag betalade kring en tusenlapp för att få en tank omlackerad för något år sen..
Sen vet jag itne hur det hjälper dig men nu det du iaf ;D

Gibson
2007-07-28, 08:48
Jag tror jag betalade kring en tusenlapp för att få en tank omlackerad för något år sen..
Sen vet jag itne hur det hjälper dig men nu det du iaf ;D


Det är tanken som är i störst behov av lack, det är lite repor och skador som förra ägaren har fyllt i med ett sådant där bättringsstift.

pewa
2007-07-28, 17:39
Tror man kan komma undan billigare om man gör lite förarbete själv.. typ slipar och fixar ev. ojämnheter

Gibson
2007-07-28, 18:58
Tror man kan komma undan billigare om man gör lite förarbete själv.. typ slipar och fixar ev. ojämnheter


Ja jag tror det med, ska höra mig för.

turbo
2007-07-29, 05:36
Tror man kan komma undan billigare om man gör lite förarbete själv.. typ slipar och fixar ev. ojämnheter


Ja jag tror det med, ska höra mig för.


eget förarbete blir bra mycket billigare så det är ett klokt tips!

milis
2007-08-03, 14:26
Håller just nu på att öva in mig på mina airbrushsprutor... jag är väldigt duktig på att rita och måla, kanske ett litet motiv skulle vara fint på din cykel ???

Gibson
2007-08-03, 14:33
Håller just nu på att öva in mig på mina airbrushsprutor... jag är väldigt duktig på att rita och måla, kanske ett litet motiv skulle vara fint på din cykel ???


Ja där sa du något intressant men kostar det inte skjortan?
Välkommen till Hojen.

milis
2007-08-04, 11:11
Nej då, det behöver det inte göra...beror på vad du vill ha...men du, det är väl ett vinterprojekt eller hur ???

Ser förresten att du bor utanför Västervik, det gör jag med, vi har säkert hejat på varandra någon gång ;)

Gibson
2007-08-05, 11:40
Nej då, det behöver det inte göra...beror på vad du vill ha...men du, det är väl ett vinterprojekt eller hur ???

Ser förresten att du bor utanför Västervik, det gör jag med, vi har säkert hejat på varandra någon gång ;)





Ja det blir ett vinterprojekt och det var kul med en till från Västervikstrakten. ;D

milis
2007-10-14, 16:01
Det är tanken som är i störst behov av lack, det är lite repor och skador som förra ägaren har fyllt i med ett sådant där bättringsstift.

Kanske skulle du ha en sån här donna :o på din tank ;)?
Har övat lite mellan läxläsning och praktik och fått till det lite grann ialla fall...
Håll till godo...

Gibson
2007-10-14, 21:57
Det är tanken som är i störst behov av lack, det är lite repor och skador som förra ägaren har fyllt i med ett sådant där bättringsstift.

Kanske skulle du ha en sån här donna :o på din tank ;)?
Har övat lite mellan läxläsning och praktik och fått till det lite grann ialla fall...
Håll till godo...


Det var en fin bild men jag tror inte att jag vill ha en brud på tanken, jag måste ju hålla ögonen på vägen när jag kör men skicka gärna fler exempel, jag vet ju inte hur jag vill ha det.

milis
2007-10-15, 13:44
Det var en fin bild men jag tror inte att jag vill ha en brud på tanken, jag måste ju hålla ögonen på vägen när jag kör men skicka gärna fler exempel, jag vet ju inte hur jag vill ha det.

NJAAEEE ::), jag hade nog inte tänkt att lackera denna bruden på din MC även om du frågat, för du förstår, jag vill aldrig göra samma motiv två gånger, det var mer ett sätt att visa att jag kan och inte bara kladdar lite lätt förstår du...

Däremot om du skulle vara intresserad ska man sätta sig ner och diskutera med penna och block, alla idéer som kommer upp, och sedan utifrån det, skapa ett motiv...så gör jag ;)