handdator

Visa fullständig version : Hojtur till Café Sjöstugan, Värmdö onsdag



Danne
2010-05-28, 20:56
Hojtur till Café Sjöstugan, Värmdö tisdag 1 juni. (OBS ÄNDRAT DATUM, NU TISDAG ISTÄLLET FÖR ONSDAG)
http://www.cafesjostugan.se/ . Ligger ute på Värmdö, vid Lillsved några få kilometer från färjeläget när man kommer från Vaxholm och Rindö.
Vi samlas på Gullmarsplan kl 18.00. Vid ösregn ställer vi in.

Nicke
2010-05-28, 21:59
Spikat! :)

Jonas
2010-05-28, 22:34
Trevlig liten tur. Ett mycket mysigt café vid vattnet. :)

Danne
2010-05-28, 22:37
Kan bli hur bra som helst!;D

klaus
2010-05-29, 01:29
fasiken,jobbar på onsdagkväll, ledig på tisdag och börjar 22.15 på torsdag,ifall ni nu skulle få er att ändra dag

DearHunter
2010-05-29, 08:48
Tisdag & Torsdag passar mig bättre. .... Grabben ska ha skjuts till sin träning på onsdag kväll :cool:

Nu fick ni en anledning att åka hoj två gånger till Sjöstugan. En på onsdag och en på tis eller tors ;)

Mats Liifv
2010-05-29, 13:17
Ska försöka komma med, borde egentligen vara hemma och packa. Åker till Österrike på torsdag!

Danne
2010-05-29, 13:43
Ska försöka komma med, borde egentligen vara hemma och packa. Åker till Österrike på torsdag!

Klart du ska med Mats! Det blir ingen bra tur utan dig...;);)

Jonas
2010-05-29, 18:19
Så, nu är hojturen ändrad till tisdag så att fler kan hänga på. Alla är välkomna att åka med förstås och vi håller tummarna för vackert väder. :)

DearHunter
2010-05-29, 18:31
Tack :)

Jonas
2010-05-29, 18:44
Varsågod! Vi är inte dom som är dom. Vi kör enligt sossarnas devis; alla ska med! :) Så jag hoppas på stor uppslutning på tisdag. Nya medlemmar på hojen.nu är särskilt varmt välkomna att hänga på. Ta gärna med era respektive också.

klaus
2010-05-30, 02:13
ska fråga min fru,det vore trevligt att ha med henne också :)

adara
2010-05-30, 21:19
Hänger gärna på, om jag blir av med förkylningen tills dess. Inte så kul att sitta och nysa och hosta i hjälmen..
Ska nog isf även ta med min sambo bakpå, dags att introducera honom till hojgänget=)

Nicke
2010-05-30, 21:27
Härligt adara 8)

Danne
2010-05-30, 23:50
Hänger gärna på, om jag blir av med förkylningen tills dess. Inte så kul att sitta och nysa och hosta i hjälmen..
Ska nog isf även ta med min sambo bakpå, dags att introducera honom till hojgänget=)

Låter toppen...:)

Mats Liifv
2010-05-31, 00:02
Har dessvärre inte möjlighet att följa med.

Hade förträngt att jag skulle vara och möta Maud när hon går i mål på Vårruset....ska vara på plats med picknickorgar för tjejerna. Det är 106 stycken som springer för UD...kan bli en del att göra....;)

Jonas
2010-06-01, 17:06
Stockholmare och närsocknesbor; ni missar väl inte turen ikväll till Café Sjöstugan på Värmdö. Avfärd från Gullmarsplan (inne på torget) 18.00 alternativt Statoil i Järva 18.30. Alla är välkomna. :)

M@rie
2010-06-01, 17:28
Vi kommer :) (Till Järva kl 1830)

Danne
2010-06-01, 17:30
Vi kommer :) (Till Järva kl 1830)

Toppen...

adara
2010-06-01, 22:02
Hemma igen efter en mycket trevlig tur till Vaxholm. Kul att det var så många som dök upp! Nu har jag lite fler ansikten att koppla ihop med namn här på forumet=)
Tack för idag!

DearHunter
2010-06-01, 22:15
Ja, det var kul att träffas och detta måste vi göra om oftare.
Vädret var perfekt, vägarna härliga, landskapet vackert och man var i trevligt sällskap.

Tack Nicklas för trevliga vägval.....8)

Mats Liifv
2010-06-01, 22:22
Ja, det var kul att träffas och detta måste vi göra om oftare.
Vädret var perfekt, vägarna härliga, landskapet vackert och man var i trevligt sällskap.

Tack Nicklas för trevliga vägval.....8)

En vanlig kväll med Hojgänget! Så är det när vi träffas, alla trevliga positiva människor, med olika typer av hojar men med det gemensamma intresset hojar! Surt att inte kunna vara med er idag...:(

Jonas
2010-06-01, 22:30
Tack alla för kvällsturen till Vaxholm. Nicke valde riktigt skruvade vägar och Klaus fick jobba ordentligt, men gjorde det med den äran. Även formationskörningen fungerade väldigt bra även om några kanske inte kört så mycket i formation. Gruppen hölls mestadels bra ihop, trots att vi var ganska många hojar. Mycket tack vare att Nicke och Daniel, som låg först och sist, kommunicerade via intercom. Vi misstänkte att Sjöstugan hade stängt på vardagar, så vi chansade aldrig utan valde att fika i Vaxholm istället. Där pratade och skrattade vi bort någon timma innan det var dags för hemkörning. Några var lite småfrusna och de flesta av oss har ju ett jobb som kallar på oss imorgon. Hoppas på fler turer snart. Gärna en dagstur när det är varmt och skönt. :)

1931 1932 1933 1934 1935

Jonas
2010-06-01, 22:32
Två bilder till. Tog tyvärr bilder med fel app varför bilderna är lite sämre än vanligt. Motiven är dock fina. ;)

1936 1937

Danne
2010-06-01, 22:34
Ja, det var kul att träffas och detta måste vi göra om oftare.
Vädret var perfekt, vägarna härliga, landskapet vackert och man var i trevligt sällskap.

Tack Nicklas för trevliga vägval.....8)

Instämmer!;D

Danne
2010-06-01, 22:36
En vanlig kväll med Hojgänget! Så är det när vi träffas, alla trevliga positiva människor, med olika typer av hojar men med det gemensamma intresset hojar! Surt att inte kunna vara med er idag...:(

Ja du missade nått - det var en riktigt bra hojtur!
Vi saknade dig ikväll!!

Jonas
2010-06-01, 22:45
Ja du missade nått - det var en riktigt bra hojtur!
Vi saknade dig ikväll!!

Ja, Mats, du saknades. Du är så gott som självskriven på dessa hojturer! :)

Mats Liifv
2010-06-01, 22:48
Ja du missade nått - det var en riktigt bra hojtur!
Vi saknade dig ikväll!!Får trösta mig med att åka till Österrike på torsdag. Kommer hem sent på kvällen nästa söndag, om allt går som planerat. Har då fortfarande en vecka semester kvar!

DearHunter
2010-06-01, 22:48
Jag tänkte först ta båten över och köra värmdövägen tillbaka men när jag såg att det var helt dött på färjan (som i en liten småstad kl 8 en lördagmorgon i november och regn) så förstod jag att här får man nog vänta länge. Så jag valde jag att hänga på igen :)

Varför känns det som lördag idag ??? :confused:

Nicke
2010-06-01, 22:49
Det vart en riktigt skoj kväll med hela 10 st ekipage som lämnade Stockholmstrafiken mot Vaxholm via den ena efter den andra slingriga vägen. Återigen vill jag lyfta fördelen med Scala Rider G4 i dessa sammanhang. Danne gav mig löpande info om hur formationen såg ut plus att han hjälpte oss med filbyten genom att byta först och därmed 'stänga' filen. Vad enkelt livet kan vara ibland:eek:

Tack Danne för lagspelet ;) Och tack alla andra! Hoppas vi syns snart igen.

DearHunter
2010-06-01, 22:54
Får trösta mig med att åka till Österrike på torsdag. Kommer hem sent på kvällen nästa söndag, om allt går som planerat. Har då fortfarande en vecka semester kvar!

Ja, vad synd det är om dig. Ser framför mig när Du sitter med rösti, gulasch, knödeln och en stor jefla öl serverad av en läckerbit i kjol...Stackars dig Mats... :D

Du får ta igen dig i Sverige och ta en terapitur på hojen med oss .... ;)

DearHunter
2010-06-01, 22:58
Det vart en riktigt skoj kväll med hela 10 st ekipage som lämnade Stockholmstrafiken mot Vaxholm via den ena efter den andra slingriga vägen. Återigen vill jag lyfta fördelen med Scala Rider G4 i dessa sammanhang. Danne gav mig löpande info om hur formationen såg ut plus att han hjälpte oss med filbyten genom att 'stänga' filen genom att byta först. Vad enkelt livet kan vara ibland:eek:

Tack Danne för lagspelet ;) Och tack alla andra! Hoppas vi syns snart igen.

Ja det fungerade riktigt bra. Det underlättar verkligen när kommunikationen fungerar med de nya prylarna.

Mats Liifv
2010-06-01, 23:05
Ja, vad synd det är om dig. Ser framför mig när Du sitter med rösti, gulasch, knödeln och en stor jefla öl serverad av en läckerbit i kjol...Stackars dig Mats... :D
Det är till att ha besökt Österrike förstår jag. Hamnar ofta där av någon anledning...kan vara bidragande orsaker de du just beskrivit! ;)

Danne
2010-06-01, 23:05
Det vart en riktigt skoj kväll med hela 10 st ekipage som lämnade Stockholmstrafiken mot Vaxholm via den ena efter den andra slingriga vägen. Återigen vill jag lyfta fördelen med Scala Rider G4 i dessa sammanhang. Danne gav mig löpande info om hur formationen såg ut plus att han hjälpte oss med filbyten genom att 'stänga' filen genom att byta först. Vad enkelt livet kan vara ibland:eek:

Tack Danne för lagspelet ;) Och tack alla andra! Hoppas vi syns snart igen.

Instämmer, G4 var till stor nytta ikväll. Det var jättekul att ligga sist idag, eftersom jag kunde se 9 hojar som åker framför i samlad trupp på sköna hojvägar. Alla höll formationen mycket bra. Och dök det upp några problem kunde jag lätt meddela Nicklas. Jag sa Nicklas under resans gång - tänk om alla kunde snacka samtidigt, det vore skoj!:rolleyes:
Nicklas höll med men la till - vilket snack det skulle bli! Jo det stämmer nog.

Tack alla för en trevlig kväll! Hoppas vi kan göra om det snart.;D

Danne

Mats Liifv
2010-06-01, 23:11
Ja det fungerade riktigt bra. Det underlättar verkligen när kommunikationen fungerar med de nya prylarna.

Speciellt när man är så stora grupper är det praktiskt för att få det att flyta. Utmärkt att meddela bakåt vad man avser att göra, speciellt vid körning på motorväg, när siste man kan blockera omkörningsfilen och alla kan köra om samtidigt!

klaus
2010-06-02, 00:11
ja,det var verkligen trevlig runda, känns bra med hojen och kurviga vägar,tror inte att ni behöver ta så jättemycket hänsyn till mig längre även om jag tar lite vackert i dom snävaste svängarna
Körde ganska hårt hemåt,vilket ni möjligen observerade
Tack för i dag,nästa blir väl Norrtälje

leffa
2010-06-02, 07:47
det är ju tusan att man bor en bit ifrån stora stan när man missar dessa turer som går mitt i veckorna ;)

Danne
2010-06-02, 08:10
det är ju tusan att man bor en bit ifrån stora stan när man missar dessa turer som går mitt i veckorna ;)

Ja vi saknade dig med Leffa! Men man måste ta vara på alla fina sommarkvällar...
Men om vi tar en tur till Rosenhill, Nynäshamn, Dalarö eller liknande ställe på södra sidan av stan nästa gång kanske du kan hänga på även om det är en vardagskväll?;)

Kimmo
2010-06-02, 15:04
Som sagt tråkigt att man bor en bit bort men vad göra :(

DearHunter
2010-06-02, 22:34
Du får väl tälja dig en dalahäst och måla dit Honda på sidan.... :D

leffa
2010-06-03, 07:45
Ja vi saknade dig med Leffa! Men man måste ta vara på alla fina sommarkvällar...
Men om vi tar en tur till Rosenhill, Nynäshamn, Dalarö eller liknande ställe på södra sidan av stan nästa gång kanske du kan hänga på även om det är en vardagskväll?;)

har jag bara möjlighet så kommer jag :)

Danne
2010-06-03, 09:11
har jag bara möjlighet så kommer jag :)

Trevligt, funderar på att åka nästa onsdag igen, kanske på södra sidan av stan denna gång...:)

DearHunter
2010-06-03, 09:14
Jag är på. När sticker vi?
Vardagskvällar nu när det är ljust länge fungerar perfekt !
Man kan ju nästan ha en fast kväll i veckan som vi siktar in oss på planeringsmässigt. Planerar man in det i sin agenda, som tex träningar, så tar man sig tid.
Sedan så kan man ju flytta körningen enligt ök här på forumet om tex vädret är dåligt.


(Denna helg, fre-sön, är jag dock upptagen. Men f o m nästa vecka så blir det mer åka av :D)

/:D

adara
2010-06-03, 10:46
En fast dag i veckan för hojturer låter kul=) Inte alla som komma kunna varje gång, men har man en varje vecka så är det inte ett lika stort problem heller. Bra ide!

Danne
2010-06-03, 10:46
Jag är på. När sticker vi?
Vardagskvällar nu när det är ljust länge fungerar perfekt !
Man kan ju nästan ha en fast kväll i veckan som vi siktar in oss på planeringsmässigt. Planerar man in det i sin agenda, som tex träningar, så tar man sig tid.
Sedan så kan man ju flytta körningen enligt ök här på forumet om tex vädret är dåligt.


(Denna helg, fre-sön, är jag dock upptagen. Men f o m nästa vecka så blir det mer åka av :D)

/:D

Jag kan tänka mig en sväng nu på onsdag den 9 juni till Muskö, där kan vi stanna till på Muskö sjökrog en fika eller lite mat? Men är öppen för förslag. Har startat en ny tråd för detta.:)

Danne