handdator

Visa fullständig version : Puzzel-Nina



Nina
2010-05-16, 14:32
Det är väl här jag kommer till min rätt egentligen, att lista ut saker och ting, se ett gäng delar på en arbetsbänk och allt ska sättas ihop utan sprängskiss eller ett kopplingsschema.

Jocke hade fått fel på sin bränslepump för packboxen hade sagt upp sig. Nu låg allt utspritt på arbetsbänken, inget kopplingsschema eller annat som ger vägledning hur allt ska sitta och vad som ska sitta var nånstans. Skoj, sånt här gillar jag! Mindre mental utmaning kan man nog kanske kalla det?

Så här gick jag till väga:
Jag tittade på alla delar och kikade bl a efter slitagespår och la allt i sorterad ordningsföljd. De fyrkantiga lösa brickorna ska in i sina spår, jag kikade även hur de hade legat i spåren och åt vilket håll. Efter sorteringen och kontroll på allt satte jag igång och satte del efter del samman, efter en stund hade jag satt ihop hela pumpen.

Det jag kom underfund med under tiden:
Den fungerar precis som en generator med två stycken kol snurrandes på en kopparlindning men är även magnetisk. Tänkte då på min generator på min BSA; den är magnetisk. ;)

Bilderna visar:
– I handen: den nya packboxen
– De lösa delarna på arbetsbänken
– Den hopsatta bränslepumpen

Gurrag
2010-05-16, 20:45
Nog är det lurigt när saker och ting inte fungerar som det ska. Man plockar isär och glömmer hur de satt =/

Kul att du är en teknisk tjej som får ihop sakerna ändå !

Nina
2010-05-17, 08:01
Nja, snarare logiskt tänkande skulle jag nog vilja säga. Jag står och kikar på delarna och lägger ihop två och två snarare. :)