handdator

Visa fullständig version : Utmaningar!



mammamu
2007-07-09, 16:29
Idag kom mitt nya körkort på posten, tjohoo!! Nu har jag fördubblat mina bokstäver från en till två. Funderar på om jag ska fortsätta framåt nu, AB är klart och köra igång med C.
Nej, va 17 ska jag med lastbilskort till?

Jag tycker det är bra att ha en utmaning och jobba mot och nu när jag har klarat kortet så blev det lite "dött" - eller kanske man ska njuta av "ingen-press-och-stress-i-tillvaron".
Har ni några utmaningar?

Iofs så renoverar vi köket, allt är "utblåst" just nu och det är en utmaning att leva med när man är fem i familjen..... ;D

pewa
2007-07-09, 20:02
Det är ju nu du ska njuta av kortet!! :)
Ta en paus, kör massa hoj och känns friheten innan du ger dg på nästa behörighet ;)

Den mest aktuella utmaningen just nu är att skaffa lite kondis, börjar med 5km men det vore skönt att kunna ta en mil också!

mammamu
2007-07-09, 22:35
Den mest aktuella utmaningen just nu är att skaffa lite kondis, börjar med 5km men det vore skönt att kunna ta en mil också!


Det borde jag också göra men kanske börja med 500 meter eller nåt... :-[

Fredd
2007-07-10, 16:33
Jag vill lära mig köra på bana, roadracing alltså! Sen kanske kanske tävla litet någon gång i framtiden, det är min utmaning!

turbo
2007-07-25, 04:18
hur går det med kökrenoveringen? min kommande utmaning blir faktiskt något liknande, tänkte byta luckor och vitvaror i köket samt göra om diskbänken lite.. utmaningen är att göra det helt själv alltså :)

Nina
2007-07-25, 07:59
1) Min utmaning just nu är körkortet. :D

2) Jag har också just precis hittat en trevlig sommarstuga jag vill köpa men…

3) …även köket hemma skulle behöva få sig en omgång. :D
Vårt kök är gammalt, den ena bänken är i samma höjd som var normalt på 40-talet (ganska låg). Köket har renoverats på 70-talet och är inte renoverat sen dess (jag har dock bytt ut vitvarorna). Den andra bänken är högre, i den höjd som var normalt på 70-talet. Jag saknar skafferi, det finns inget skafferi (!). Hela köket är svårt att planera, det är L-format och inte fyrkantigt…
Så en dörr kommer försvinna och där hamnar skåp + bänk, i ena hörnet ställer jag en glashäll på sniskan med kåpa över för uppe i takhörnet finns utblåset till skorstenen. Just nu står spisen en bit ifrån hörnet och ett brett rör går från spisfläkten rakt igenom ett skåp, röret tar bra med plats i skåpet.
Köken var inte stora förr, när köket renoverades på 70-talet förlängdes bänkarna så matplatsen krympte. Gissa om jag dunsat in i hörnet på köksbordet tusentals gånger när jag bara ska gå förbi! Har det inte varit köksbordet så har det varit hörnet på bänken istället. Så bänkarna ska kortas så blir matplatsen lite större. :)

Jag har tänkt göra allt själv, bara jag hittar energin för det.
Jag köpte en bostadsrätt för många år sen som var i renoveringsbehov. Jag jobbade natt då. Mina dygn under renoveringen såg ut så här: jobba under natten, sova 4 timmar, renovering ca 8-9 timmar och sen direkt till jobbet. Jag sov alltså endast 4 tim åt gången under renoveringen. :)

Fredd
2007-07-28, 03:34
Jag vågar aldrig skaffa hus om det måste renoveras HELA tiden ;D

Nina
2007-07-28, 06:17
Jag vågar aldrig skaffa hus om det måste renoveras HELA tiden ;D


De behöver inte renoveras HELA tiden, huset jag bor i är friskt i stommen och det är det viktigaste. Tips: köp hus av dödsbon för de friska husen bor folk i (varför sälja då?), de hus som säljs har oftast dyra reparationer att vänta (dränera grunden, fixa taken, byta el- och/eller vattenstam, fuktskador i grund/källare + på vind/tak etc). Det är bara kosmetikan som behöver en smärre översyn varav köket är det dyraste att fixa här. Jag har köket klart i skallen, det ska bara hittas energi för att orka genomföra det. Sen renoveringen av lägenheten (-89) har jag haft lite svårt att hitta energi för jobb som detta. Och så bor man ju i huset så det är förstås en del saker i vägen, som möbler och familj. :D