handdator

Visa fullständig version : Stor jäkla älgtjur.



Gibson
2010-05-13, 20:49
Stor jäkla älgtjur (http://joebona.wordpress.com/2010/05/13/stor-jkla-lgtjur/)

erkagn
2010-05-13, 22:07
Tur du inte mötte den när du satt på hojen.

Gibson
2010-05-13, 22:17
Tur du inte mötte den när du satt på hojen.

Då hade det ju inte varit några större problem, då hade jag ju bara gasat lite så hade jag ju lämnat det bakom mig, det har hänt flera gånger att jag har mött älgar här ute i skogarna när jag har kommit på hojen men då blir jag inte lika byxis för jag kan ju åka ifrån dom.;):D

veteranmc
2010-05-14, 11:16
Då hade det ju inte varit några större problem, då hade jag ju bara gasat lite så hade jag ju lämnat det bakom mig, det har hänt flera gånger att jag har mött älgar här ute i skogarna när jag har kommit på hojen men då blir jag inte lika byxis för jag kan ju åka ifrån dom.;):D


Älgar är ju snälla djur. det är väll inget att vara rädd för

Gibson
2010-05-14, 11:45
Älgar är ju snälla djur. det är väll inget att vara rädd för

Jag har stött på ilskna älgtjurar förr men det har ju varit under brunsten. Men man känner sig rätt så liten när man kommer nära dom. :eek:
Normalt så är dom snälla men det finns nog riktiga puckon bland älgar också.:D

Ove
2010-05-14, 15:41
Älgar är ju snälla djur. det är väll inget att vara rädd för

Älgko med kalv är inte snälla alls! :eek: Lokalbladet skriver idag om ett par damer som attackerats av en älgko, den ena damen skadades. Älgen hindrade dessutom folk som kom till hjälp så den fick avlivas. Kalven letar dom efter för den är för späd för att klara sig på egen hand. Att älgtjur går till anfall är väl mera ovanligt?