handdator

Visa fullständig version : Long time no see, men så här blev det... (mod bredare bakdäck)



GasseLurra
2010-05-13, 09:10
Tänkte visa hur det blev efter modifiering till bredare bakdäck.
Visst Klaus, sitter bakdäcket åt fel håll fortfarande, men det nya har inte kommit hem än. Har blivit lovad att det ska komma tisdag 18 maj, men man måste ju prova grejerna.
Det får bli en utvärdering i sommar, det finns säkert saker som kan förbättras.

akems
2010-05-13, 09:40
Mycket snyggt,min fru kör en dyna -97 och det är något vi diskuterat mycket att bygga om för det ser så fjuttigt ut med orginalet.Hur är det att köra med en del kloka gubbar säger den blir svårare att svänga med med bredare bakhjul.

GasseLurra
2010-05-13, 09:57
Jag har bara tagit en sväng runt kvarteret än så länge, men jag lovar att återkomma i detta ärende efter dagens slut. Ska försöka ta mig ner till Rosenhill och åka slingerbulten dit och efter det kan jag säga hur den upplevs.

erkagn
2010-05-13, 10:47
Ser fett ut!

Chappy
2010-05-13, 11:24
Ser lagom ut. Lagoma rumpor är bäst, på kärring mc o häst!
(Va fa´n fick jag det ifrån???????)

Nina
2010-05-13, 15:08
(Va fa´n fick jag det ifrån???????)
…släkt med DearHunter? ;)

Nina
2010-05-13, 15:10
Jag har bara tagit en sväng runt kvarteret än så länge, men jag lovar att återkomma i detta ärende efter dagens slut. Ska försöka ta mig ner till Rosenhill och åka slingerbulten dit och efter det kan jag säga hur den upplevs.
Spännande, ska bli skoj att höra resultatet sen. Hoppas du slapp regnskuren som drog förbi för nån kvart sen.

GasseLurra
2010-05-13, 16:07
Nu har jag kört en sväng, hann inte ner på bulten innan regnet kom men fick köra lite rondellkörning. Visst är den något tyngre att svänga med, men inte så pass mycket att den känns trög. Den fick en ny tendens och det är att den gärna reser sig efter sväng vilket jag upplevde som positivt. Lite barnsjukdomar upptäcktes så som att kedjan tar i kedjeskyddet vid jämn gas, fixas genom att höja främre fästet 1 cm. I och med att jag bytte från belt till kedja så passade jag på att ändra utväxlingen på knarren, tidigare kunde jag lägga i femman vid 55 km/h, och tyckte den varvade mycket vid landsvägskörning vilket känns onödigt när man har bra vrid i maskineriet. Nu lägger man i femman runt 80-90 och den känns lugn & trygg i varvtalet. En sak till måste fixas och det är, ändrad utväxling = hastighetsmätaren visar i mitt fall för lite. Är mycket nöjd med resutatet, tror att det lyckade resultatet beror på att vi strävade att få bakhjulet i linje med ramen och inte sne-ekra för att få plats med 245 brett däck. dessutom tycker jag att den blev snygg. Mycket tid och tankeverksamhet är nerlagt och jag tror att det är ett måste för att få ett lyckat resultat.

akems
2010-05-13, 19:09
Belten var tydligen ett problem som jag trodde men det var en bra lösning du hittat.Lene klagar också alltid på att hon har en växel för lite så vi växlar nog också om hojen,kraft finns ju så det räcker.Igentligen ganska självklart den reser sig det blir ju en större massa i rörelse med större hjul(lät i varje fall logiskt).Får bli nästa vinters projekt.

klaus
2010-05-19, 00:52
snyggt resultat,grattis
jag tyckte att min blev avsevärt mer lätthanterlig när jag bytte till bredare bakdäck