handdator

Visa fullständig version : Lyckades!!



Nina
2010-05-11, 19:37
Fy f*n vad jag är BRA, jag lyckades spilla bensin över hela förb... hojen samt halva jag. Fattar inte hur jag lyckades men plötsligt hade jag lyckats få handtaget för högt upp så det sprutade bensin och stänkte precis överallt. Visst är jag duktig?!

Och sen stank både jag & pärla bensin.

Nina
2010-05-11, 19:38
...får väl kalla det au de cologne af hojen.nu.

Jonas76
2010-05-11, 19:59
Surt, själv råkar jag alltid ut för bensin som ligger kvar i röret o lyckas dränka halva tanken...då blir man jätteglad!

Nina
2010-05-11, 20:12
Ja det var jäkligt surt, tycker det stinker än fast jag bytt om och tvättat av kläderna. Och så fick man stora frågan i skallen: törs man starta den? Tänk om det bara poffar till så brinner hela hojen upp? Men jag rullade den åt sidan och ställde den i skuggan så fick det dunsta bort först. Pinsamt när varenda en blänger på mig, nu var priset sänkt och en massa folk stod i kö så man hade publik, nästan så man hörde fnisset...

Gawriel
2010-05-11, 21:25
linda munsticket i papper innan du startar pumpa

erkagn
2010-05-12, 06:09
Oj, så dumt!

Nina
2010-05-12, 07:43
linda munsticket i papper innan du startar pumpa
Med risk för att det hamnar papper i tanken…?

Oj, så dumt!
Ja visst är det, första gången jag lyckats med denna (minst sagt pinsamma) fadäs.

Mats Liifv
2010-05-12, 07:57
Med risk för att det hamnar papper i tanken…?

Ja visst är det, första gången jag lyckats med denna (minst sagt pinsamma) fadäs.

Du är inte ensam Nina, har lyckats med samma sak ett par gånger under åren. Dock aldrig sprutat ner mig själv med bensin, men väl hojen....:(

erkagn
2010-05-12, 08:04
Hur är det? Tar lacken skada? eller är de bara torka av den med papper direkt?

Mats Liifv
2010-05-12, 08:11
Hur är det? Tar lacken skada? eller är de bara torka av den med papper direkt?
När jag drabbats själv har jag slagit rejält med vatten över hojen för att skölja av soppan. Har funkat bra och inte gett några problem på något sätt.

Gawriel
2010-05-12, 09:18
nej nej, inte så att du stoppar pappret i tanken, du tar en handfull papper lindar munsticket o håller så att ifall det börjar spruta vilt så kan pappret suga upp en hel del, innan den rinner av på tanken
sen om du råkar få lite papper i tanken är väl inte så farligt, filtret där inne har ju ganska stor yta, ingen risk att du täpper den

DearHunter
2010-05-12, 09:21
Jag lyckas då och då fylla tanken till brädden + moms, vilket leder till att bensinen tar sig upp och rinner ut på tanken när hojen står.... att man aldrig lär sig.. ;D

Nina
2010-05-12, 11:27
Ja, är slangen något fel och dras tillbaka in i pumpen (för bra återdragning på slang) så rätta inte till den, det var därför munstycket kom upp ovanför nedre hålet i tanken och där står jag och håller in handtaget för fullt. Jag stod vänd mot pumpen och fibblar med slangen och ser inte att jag fått upp handtaget en bit för mycket uppåt. Det är ett attans tryck i munstycket, det bara skvätte som en fontän över hela hojen så även jag blev träffad. Jag lär garanterat komma ihåg att stänga av tillförseln nästa gång slangen jävlas och jag måste rätta till den. Vet faktiskt inte varför jag inte stängde av tillförseln? Upptagen av och riktad uppmärksamhet på en trilskande slang förmodar jag?

Tror inte det händer nåt speciellt med lack etc för att det kommer bensin på, ångan dunstar fort och vätskan torkar snabbt. Man hinner tvätta av den i lugn och ro hemma sen så det är ingen panik egentligen.

Nina
2010-05-12, 11:29
nej nej, inte så att du stoppar pappret i tanken, du tar en handfull papper lindar munsticket o håller så att ifall det börjar spruta vilt så kan pappret suga upp en hel del, innan den rinner av på tanken
sen om du råkar få lite papper i tanken är väl inte så farligt, filtret där inne har ju ganska stor yta, ingen risk att du täpper den
Fast de flesta mackar har inget papper, jag behövde papper i går och det fanns inget nånstans. Det finns aldrig papper när man behöver det. :rolleyes: