handdator

Visa fullständig version : En aning annorlunda sista önskan.



Mats Liifv
2010-05-07, 10:41
Får man ta hojen med sig in i himlen? (http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7086795.ab)

Jonas76
2010-05-07, 11:24
Det där är fan lite makabert!

Ove
2010-05-07, 13:23
Det där är fan lite makabert!

Tycker inte att det egentligen är så märkligt, men arkeologerna i en avlägsen framtid kommer nog att fundera lite på vad dom funnit.

Sen människans tillkomst har det lagts en massa olika grejer i gravar för att underlätta resan eller ge en bra start på andra sidan. Vapen, hästar, mat, vikingaskepp, terrakottaarméer, smycken och pengar. Makabert tycker jag det har varit när änkor och slavar har fått följa med till Hades eller vad det aktuella dödsriket hette. :eek:

Lite undrar jag: Han har väl inte tänkt kremeras för då blir det nog marigt att få ner en utbränd Honda urnan. :rolleyes:

Nina
2010-05-07, 16:53
Ha ha, själv skulle jag vilja ha favorithojen bredvid men jag skulle nog inte vilja sitta på den av respekt för de anhöriga. De skulle nog inte vilja se mig sittandes på en hoj så där rakt upp och ner. Eller? Och tänk om man ramlar av hojen mitt i begravningsakten?!

Ove: det skulle nog behöva vara en stor urna om hojen ska kremeras också…

Mats Liifv
2010-05-07, 19:21
Ha ha, själv skulle jag vilja ha favorithojen bredvid men jag skulle nog inte vilja sitta på den av respekt för de anhöriga. De skulle nog inte vilja se mig sittandes på en hoj så där rakt upp och ner. Eller? Och tänk om man ramlar av hojen mitt i begravningsakten?!

Ove: det skulle nog behöva vara en stor urna om hojen ska kremeras också…

Han blev ju balsamerad och fin så då vore det väl dumt att kremera honom. Ett glasskåp vore en fin lösning, ungefär som MC-Varuhuset med sina två unika Hondor! ;)

Nina
2010-05-08, 06:30
Han blev ju balsamerad och fin så då vore det väl dumt att kremera honom. Ett glasskåp vore en fin lösning, ungefär som MC-Varuhuset med sina två unika Hondor! ;)
Nja, kanske han börjar lukta illa en dag, det gör ju inte två fina Hondor. ;)

akems
2010-05-08, 10:06
Går det till himlen ska du väl inte behöva någon motorcykel utan då får du vingar och går det neråt så vore det väl synd med brännlackering på cyklen

Chappy
2010-05-08, 12:27
I vår fantastiska "fria" Sverige, där vi inte ens får sprida ett par dl. aska som vi vill, kan vi nog inte låt hojen följa med även om den är både skattad o försäkrad.

Ove
2010-05-08, 13:16
I vår fantastiska "fria" Sverige, där vi inte ens får sprida ett par dl. aska som vi vill, kan vi nog inte låt hojen följa med även om den är både skattad o försäkrad.

:rolleyes: Kan vara tillåtet om du har ett eget mausoleum sen flera generationer tillbaka. Bygga ett nytt för att få med sig hojen är nog inte möjligt. :rolleyes: