handdator

Visa fullständig version : Vad läser ni för hojtidningar?



pewa
2007-07-08, 12:34
Brukar ni läsa några MC-tidningar, vilka gillar ni i så fall?

Själv har jag aldrig prenumererat, men det blir ett lösnummer ibland. Ofta Bike eller Allt om MC... för att va lite gnällkärring så var faktiskt bike bättre förr!

Nina
2007-07-08, 14:02
Läser mest igenom den jag får från SMC (MC Folket) men annars har det hänt jag köpt Classic Bike och nån enstaka Twin-blaska.

turbo
2007-07-08, 19:39
jag gillar bomber magazine. entusiasttidning som har mycket om streetfighters, stunt, moddning

Gibson
2007-07-08, 21:50
Det blir mest Bike, men ibland så köper jag någon annan beror på om det kan vara något intressant i dom.

LillArne
2007-07-09, 14:58
Allt om MC har jag läst en gång och det var bara för att jag var med i ett reportage, annars läser jag inte tidningar om Mc utan åker istället ;D ;)

Scorpio
2007-07-10, 22:39
Cucciolo! ;)

Gibson
2007-07-10, 22:42
Allt om MC har jag läst en gång och det var bara för att jag var med i ett reportage, annars läser jag inte tidningar om Mc utan åker istället ;D ;)


Tycker jag låter härligt, jag brukar sällan köpa tidningar men bläddrar igenom dom på jobbet, det är ju folk där som köper en del tidningar. :D

pewa
2007-07-16, 00:28
Cucciolo! ;)

Cucciolo?

Har hört att engelska mc-tidningar ska vara rätt bra, nån som testat?

LillArne, haha, man måste ju ha nått att göra på vintern också ;)

turbo
2007-07-16, 16:39
Cucciolo! ;)

Cucciolo?

Har hört att engelska mc-tidningar ska vara rätt bra, nån som testat?

LillArne, haha, man måste ju ha nått att göra på vintern också ;)

performance bike är bra och brittisk ;)

Scorpio
2007-07-16, 19:54
Cucciolo! ;)

Cucciolo?


Ducceklubbens medlemstidning! ;D ;)

Prenumererade på Bike i mitten på 90-talet men det har "gått över".. Numera köper jag enstaka lösnummer av diverse mc-tidningar om det är nå´ra intressanta reportage. Senast var det Allt om MC 6/07 med Multistrada, Hypermotard, 900 SS kamskaftare och MV Agusta R312 :)

turbo
2007-07-16, 22:05
Cucciolo! ;)

Cucciolo?


Ducceklubbens medlemstidning! ;D ;)

Prenumererade på Bike i mitten på 90-talet men det har "gått över".. Numera köper jag enstaka lösnummer av diverse mc-tidningar om det är nå´ra intressanta reportage. Senast var det Allt om MC 6/07 med Multistrada, Hypermotard, 900 SS kamskaftare och MV Agusta R312 :)


aha, har den något med ducati-klubben att göra? själv har jag aldrig varit så häftig att jag kört ducati ;)

pewa
2007-07-17, 21:25
Cucciolo! ;)

Cucciolo?


Ducceklubbens medlemstidning! ;D ;)



aha, har den något med ducati-klubben att göra?


Bra fråga.. var tvungen ;)

Scorpio
2007-07-21, 12:10
aha, har den något med ducati-klubben att göra? själv har jag aldrig varit så häftig att jag kört ducati ;)


Men det är jag ;D ;)

carpelux
2007-07-26, 05:04
Classic Bike prenumererar jag på, MCM köps som lösnummer emellanåt.

pewa
2007-07-26, 16:30
Classic Bike prenumererar jag på, MCM köps som lösnummer emellanåt.


MCM har jag faktiskt aldrig läst.. vad riktar dom in sig på? Custombyggen?

carpelux
2007-07-27, 07:27
Det är mycket byggen i den, det mesta rör sig väl (tyvärr) om Harley,

Fredd
2007-07-28, 03:31
Allt om MC har jag läst en gång och det var bara för att jag var med i ett reportage, annars läser jag inte tidningar om Mc utan åker istället ;D ;)


Vad handlade det reportaget om?

Jag läser sällan svenska mc-tidningar, inte för att jag inte gillar dem, blir bara inte av att jag köper när man kan hitta de flesta nyheterna online ändå.

LillArne
2007-07-28, 14:23
Allt om MC har jag läst en gång och det var bara för att jag var med i ett reportage, annars läser jag inte tidningar om Mc utan åker istället ;D ;)


Vad handlade det reportaget om?

Jag läser sällan svenska mc-tidningar, inte för att jag inte gillar dem, blir bara inte av att jag köper när man kan hitta de flesta nyheterna online ändå.

Det handlade om vad vi sysslar med i vår klubb här i Motala ;D
Vi kör ju ut alla cyklister som ska cykla Vättern runt ;)

carpelux
2007-07-31, 21:23
Idag kom nya Classic bike i brevlådan. En högtidsstund väntar...

pewa
2007-08-01, 17:36
Idag kom nya Classic bike i brevlådan. En högtidsstund väntar...


Den är bra med andra ord? Har varit lite nyfiken på den, kanske skulle köpa sig ett nummer.

carpelux
2007-08-02, 20:52
Har man ett intresse för klassiska motorcyklar, för teknik och människorna runt detta så är det en höjdartidning. Den är avskalad från klyschor och kopplingar till märken och typer av hojar. Engelskt, italienskt, tyskt, amerikanst, japanskt, custom, racer, cafe, ombyggt och orginal behandlas med samma insikt och respekt.
Jag läser den från pärm till pärm när den kommer.

Gibson
2007-08-03, 00:24
Har man ett intresse för klassiska motorcyklar, för teknik och människorna runt detta så är det en höjdartidning. Den är avskalad från klyschor och kopplingar till märken och typer av hojar. Engelskt, italienskt, tyskt, amerikanst, japanskt, custom, racer, cafe, ombyggt och orginal behandlas med samma insikt och respekt.
Jag läser den från pärm till pärm när den kommer.


Kanske man skulle prova. :)

pewa
2007-08-06, 19:57
Har man ett intresse för klassiska motorcyklar, för teknik och människorna runt detta så är det en höjdartidning. Den är avskalad från klyschor och kopplingar till märken och typer av hojar. Engelskt, italienskt, tyskt, amerikanst, japanskt, custom, racer, cafe, ombyggt och orginal behandlas med samma insikt och respekt.
Jag läser den från pärm till pärm när den kommer.


Kanske man skulle prova. :)


Ja, tror faktiskt jag ska testa ett nummer! :)

pewa
2007-11-02, 10:41
Några fler tidningstips?

TcAnders
2007-11-02, 20:00
Race, en svensk cross/enduro-tidning som sällan missar ett nummer av.. Den är inte speciellt bra, men det har bara blivit så att man köper den jämt..

Annars är tidningar från USA 10gånger bättre, minst.. T.ex. RacerX, TransworldMx.. Tummen upp!

// Anders

fransson
2007-11-02, 20:14
http://www.fastbikes.se/
ganska hyffsad tidning för billig peng :D

pewa
2007-11-05, 00:40
Har kollat lite på sporthojstidningar och där är också utländks tidningar betydligt bättre. Man undrar ju om Sverige saknar kvalificerade motorjournalister eller om det bara har 1000 ggr större budget.

frans73, riktigt intressant, måste kollas upp mer!

turbo
2007-11-24, 17:52
jag har tittat lite på fastbikes, kul koncept, hoppas grabbarna lyckas utveckla det till nått bra! för er som inte hört talas om det så är fastbikes en gratis mc-tidning på nätet.

Mr.Peter
2007-11-24, 18:37
Har också hittat den tidningen.Kan nog bli ritigt bra med tiden?

Maestro
2007-11-25, 13:45
Oftast Bike, ibland Allt om MC.

pewa
2008-10-22, 20:59
Lite gammal nyhet men tidningen Bomber Magazine lägger ner sin verksamhet i Sverige. Trist för alla som gilar råa och coola byggen!

leffa
2008-10-22, 21:39
är nybliven prenumerant på allt om mc och sen får jag mc-folket tycker båda är bra mc-tidingar

Vallejos
2009-03-28, 21:37
Jag har prenumererat på MCM men köper numer lösnummer. MCM är den klart bästa tidningen enligt mig. Lagom blandning av det som intresserar mig mest :-)

fremas
2010-08-14, 23:02
Skulle vilja ha förslag på vilka MC-Tidningar ni läser

Min favorit är utan tvekan MCM

erkagn
2010-08-15, 05:52
Jag läser MC-folket (SMC:s tidning), Allt om MC samt MC-nytt.

GeCe
2010-08-15, 10:37
Läser MC-folket i första hand som medlem i SMC som borde vara ett måste för alla bikers.

Ove
2010-08-15, 10:49
:mad: Som jag skrev i en annan tråd så tycker jag MC-tidningarn är otroligt insnöade på sånt som är stort, skitfort och jättedyrt. Helst bara gammal uppiffad skåpmat. Inga reella nyheter. :p

:) Köper alltså inga tidningar allrahelst som jag får en bra på köpet - MC-folket ;)

Nina
2010-08-15, 13:05
Jag läser MC-Folket och Allt om MC, nån enstaka Classic MC kan det bli.

RobbeS
2010-08-15, 13:30
Bästa tidningen är väl MC folket. Sen så klarar jag mig utan de övriga. Handlar dom inte om sporthojar så handlar dom om sporthojar. Ibland blir det nån touringartikel där en skribent kört på sporthoj till alperna och skriver om hur bra den tar kurvorna där.
Skulle vara kul med en touringinriktad tidning där själva resmålet är viktigare än mc:n...

Guzzi-Leif
2010-08-15, 14:08
Classic Bike är grejen nummer ett för mig (är prenumerant).
Sedan är MC-Folket helt OK.

pewa
2010-08-15, 16:15
Sammanfogar två liknande trådar.

Mc-Bosse
2010-08-15, 20:04
Jag har aldrig läst en mc-tidning riktigt. SMC skickade något en gång som jag bara bläddrade i. På nätet kollar jag dock ibland.

erkagn
2010-10-08, 13:45
Jag kommer sluta prenumerara på MC-nytt och Allt om MC. Kommer köpa lösnummer ifall de testar nå intressant hoj. Blir både dyrt samt tar en massa plats att samla på sig en massa tidningar. Man får ju MC-folket oxå när man är medlem i SMC. Det är ju inte en dum tidning.

engström67
2010-10-08, 22:09
Har bara mcfolket som dyker upp i lådan numer,men har prenumererat på alla,finns ju inget bättre än att komma hem från jobbet och det ligger en ny tidning i lådan som man kan ta med sig in på skithuset bläddra i:flute:

erkagn
2010-10-09, 17:26
Har bara mcfolket som dyker upp i lådan numer,men har prenumererat på alla,finns ju inget bättre än att komma hem från jobbet och det ligger en ny tidning i lådan som man kan ta med sig in på skithuset bläddra i:flute:

Jo, de är en härlig känsla när tidningarna kommer.

Men faktist så är inte mc-folket en så dum tidning och "gratis" oxå. Hur är det? Har olika märkesklubbar typ Honda-klubb etc egna tidningar som kommer ut med jämna mellanrum?

speed triple
2010-10-09, 18:32
Jag har MC folket,Allt om mc o Motorad. Tycker om när dom dyker upp på vintern då kan man sitta och drömma. Tycker Motorads tester är väldigt utförliga.

erkagn
2010-10-09, 18:51
Är det någon här som läser tidningen Big Twin? Har inte köpt något nummer än av den.

engström67
2010-10-09, 20:39
Jag har MC folket,Allt om mc o Motorad. Tycker om när dom dyker upp på vintern då kan man sitta och drömma. Tycker Motorads tester är väldigt utförliga.

jodå,men tycker det är lite synd att dom håller bmw om ryggen

erkagn
2010-10-09, 20:44
Är det kanske så att tyska Motorad håller BMW om ryggen i sina tester precis som svenska biltidningar ibland blivit beskyllda om Saab och Volvo (särskilt Volvo). Därmed inte sagt att jag tycker BMW är dåliga hojar. Är grymt imponerad av 800R och ser fram emot att få prova en kompis boxer-BMW i sommar.

GeCe
2010-10-09, 22:26
Mc-folket är en seriös och bra tidning tycker jag. "Allt om MC" innehåller ditten och datten och man får sålla vad man vill läsa men 265 kr för ett år står man ut med.

engström67
2010-10-10, 09:33
Är det kanske så att tyska Motorad håller BMW om ryggen i sina tester precis som svenska biltidningar ibland blivit beskyllda om Saab och Volvo (särskilt Volvo). Därmed inte sagt att jag tycker BMW är dåliga hojar. Är grymt imponerad av 800R och ser fram emot att få prova en kompis boxer-BMW i sommar.

Jag tycker inte att bmw är dåliga hojar heller,jag var väldigt nära att köpa en gs 1200,men det vart en yamaha xtz1200 istället.Jag tycker att den är mycket snyggare och den går minst lika bra,känns lättare till och med:D

Coax
2010-10-10, 12:47
Är det någon här som läser tidningen Big Twin? Har inte köpt något nummer än av den.

Japps Det är den ända tidningen jag läser numera.
Den är ju dock bara för hd intresserade.

erkagn
2010-10-10, 13:01
Japps Det är den ända tidningen jag läser numera.
Den är ju dock bara för hd intresserade.

Oki! Är den bra? Funderar du på köpa en HD? Fast kan ju va skoj läsa om dem ändå... Ska nog köpa ett lösnummer av den o kolla in den...

Coax
2010-10-10, 13:08
Tidningen är som alla andra mc tidningar ett och annat kul repotage och en massa reklam.
Dock är denna reklam kanska kul då det är mycket bra hd prylar.

Japps jag ska inhandla en streetglide eller en roadking förhoppningsvis till nästa höst.
(då borde jag ha bestämt mig för vilken också:))

erkagn
2010-10-10, 13:17
Tidningen är som alla andra mc tidningar ett och annat kul repotage och en massa reklam.
Dock är denna reklam kanska kul då det är mycket bra hd prylar.

Japps jag ska inhandla en streetglide eller en roadking förhoppningsvis till nästa höst.
(då borde jag ha bestämt mig för vilken också:))

Grymt coola hojar bägge två. :)

Ska som sagt kolla in tidningen. Det finns ju jättemycke prylar att köpa till en HD, så inte nog hojen är ganska dyr, man kan även kosta på en förmögenhet på prylar :cool:

Men "tur" att man kör en liten Sporster, passar ju inte hur mycke bling bling som helst på en sådan hoj :)

boni6507
2010-10-11, 18:21
Allt om Mc, Motorad och Mc-folket dimper ned i brevlådan med jämna mellanrum. Alltid trevligt när den ligger en ny tidning och väntar på en.

Coax
2010-10-11, 18:32
Grymt coola hojar bägge två. :)

Ska som sagt kolla in tidningen. Det finns ju jättemycke prylar att köpa till en HD, så inte nog hojen är ganska dyr, man kan även kosta på en förmögenhet på prylar :cool:

Men "tur" att man kör en liten Sporster, passar ju inte hur mycke bling bling som helst på en sådan hoj :)

hmm! Du kan lätt lägga ut 100000:- på en sportster! Då blir den en riktigt fet hotrod!:)

erkagn
2010-10-11, 19:49
hmm! Du kan lätt lägga ut 100000:- på en sportster! Då blir den en riktigt fet hotrod!:)

Jo, får göra det kanske! Det verkar ju finnas hur mycket som helst att köpa. :D

erkagn
2010-10-11, 19:50
Kompisen påpekar t ex att orginal bakyse är fult och att det finns mycke finare baklysen att köpa...

Coax
2010-10-12, 15:51
hehe problemet med alla hojjar är att det finns alltid fetare grejjer att sätta på .

erkagn
2010-10-12, 16:34
Ja, man kan ruinera sig på prylar o grejor. Och inte bara sätta på hojen utan även hjälmar o kläder o grejor.

GeCe
2010-10-12, 19:02
Ja, man kan ruinera sig på prylar o grejor. Och inte bara sätta på hojen utan även hjälmar o kläder o grejor.

:eek: Pratade med en försäljare på våran "stora" firma här i trakten som bl.a säljer HD. Folk är galna på att köpa tillbehör av nyttiga och onyttliga saker och han har uppmanat en del kunder att sluta för hojen blir inte mer värd för det när de kommer in för att byta sen. Har gjort ett par affärer med den killen och han är ärlig.

Motorad verkar vara en intressant tidning man kanske skulle förresten!

Mats Liifv
2010-10-12, 19:23
:eek: Folk är galna på att köpa tillbehör av nyttiga och onyttliga saker och han har uppmanat en del kunder att sluta för hojen blir inte mer värd för det när de kommer in för att byta sen. Har gjort ett par affärer med den killen och han är ärlig.
Möjligen blir hojen mer lättsåld med en massa extrautrustning men knappast mycket mera värd i rena pengar. Det är långt ifrån allt man köper till som gör hojen på något sätt bättre, bara mer personlig.

erkagn
2010-10-12, 19:33
Ja, man får besinna sig. Som sagt den blir ju inte nå mera värd, men samtidigt är det ju en hobby så lite granna får de ju kosta.

GeländeSport
2010-10-12, 23:12
Jag prenumererar på engelska Bike, Tyska Motorrad och Motorrad Abentuer samt köper ibland lösnummer av Tourenfahrer. MC-folket och Bumsen får jag som medlem i SMC respektive BMW MC Klubben.

Har tidigare prenumererat på MCM, Allt om MC, MC-nytt och så svenska Bike sedan tidigt 80-tal. Den senare har dock blivit allt sämre (eller jag äldre?) så i år brydde jag mig inte om att förnya prenumerationen.

Skulle jag bara ha en hojtidning så blev det tyska Motorrad. Den är klart bäst och kommer dessutom ut varannan vecka.

erkagn
2010-10-13, 04:56
Oj, att den kommer ut så ofta.

Methx
2011-01-09, 19:47
Lösnummerköpare av Bike, Allt om MC samt Motorrad och får även SMC's tidning.
Alla nummer läses från pärm till pärm nogrant oavsett inriktning =)