handdator

Visa fullständig version : Vilket operativsystem och vilken webbläsare?



Mc-Bosse
2010-05-05, 14:16
Hej!

Jag kör Windows 7 Ultimate och hittentills Internet Explorer 8 på båda mina datorer men på senare tid faktiskt Google chrome (http://www.google.com/chrome/?hl=sv) som webbläsare. Internet Explorer är snyggare rent estetiskt men den är slö ibland och det stör.

Chrome är fruktansvärt snabb! Lite sprantansk kan tyckas vid första anblicken men jag saknar inget. Att inte kunna högerklicka bland favoriterna och sortera alfabetiskt suger dock. Men å andra sidan har jag de oftast använda sidorna i bokmärkesfältet längst upp under adressfältet för snabb åtkomst.

Handelsbankens internettjänst är numera oberoende av webbläsare så det går bra med Chrome även där.

Danne
2010-05-05, 14:21
Hej!

Jag kör Windows 7 Ultimate och hittentills Internet Explorer 8 på båda mina datorer men på senare tid faktiskt Google chrome (http://www.google.com/chrome/?hl=sv) som webbläsare. Internet Explorer är snyggare rent estetiskt men den är slö ibland och det stör.

Chrome är fruktansvärt snabb! Lite sprantansk kan tyckas vid första anblicken men jag saknar inget. Att inte kunna högerklicka bland favoriterna och sortera alfabetiskt suger dock. Men å andra sidan har jag de oftast använda sidorna i bokmärkesfältet längst upp under adressfältet för snabb åtkomst.

Handelsbankens internettjänst är numera oberoende av webbläsare så det går bra med Chrome även där.

Men du kan sortera i alfabetiskt ordning, klicka på bokmärkeshanteraren och välj sedan sen Ordna efter titel.
Google Chrome är helt klart bäst av alla webläsare! Det är inte konstigt att det är den som växer snabbast just nu...:)

erkagn
2010-05-05, 14:24
Windows 7 och explorer 8

Mc-Bosse
2010-05-05, 14:25
Men du kan sortera i alfabetiskt ordning, klicka välj bara bokmärkeshanteraren och sen ordna efter titel.

Ja se det gick ju! Tackar!

Förresten: Jag vill ha mappar först och sen lösa länkar och det går inte. T ex. mapparna tidningar och blandat vill jag ha i ordningen blandat och under den tidningar och sen lösa bokmärken i alfabetisk ordning.

Men nu ser jag att jag kan dra mapparna till bokstavsordning!

Molgan
2010-05-05, 14:38
Har både chrome, IE och FF. IE används aldrig, Chrome är ok men saknar en massa grejer som jag vant mig vid i FF. AdBlock, NoScript mm. Det AdBlock-tillägg som finns i Chrome funkar inte riktigt. Chrome är snabbt och smidigt i övrigt men FF är det jag använder då jag konfigurerat det som jag vill ha det.

Anledningen till att jag bytte från IE till FF var främst säkerheten (efter att ha behövt döda en trojan) och jag tror inte Chrome kan matcha FF.

Gawriel
2010-05-05, 15:12
hänger kvar vid XP trots att jag inföskaffat win7, så länge det funkar så...
Firefox är helt klart att föredra som browser jämfört med IE, men just nu på jobbet så är Opera den enda som jag har lyckats lura "teh evil Administrator" med , han har blockerat FF och IE
som Molgan säger, AdddBlock är en gudagåva

RobbeS
2010-05-05, 22:18
Bytte till Mac och OSX för snart sju år sedan. Nu har ju Windows kommit med Windows 7 som sambon har i in arbetsdator och det verkar helt okey. Men då är den ju faktiskt en ren kopia på Mac OSX också:D
Bästa Webläsarna är enligt mig Safari och Google Chrome. Chrome väldigt snabb, Safari driftsäker...

Gurrag
2010-05-06, 07:25
Firefox och Safari

Ölänningen
2010-05-15, 10:11
Jag kör MS Win XP Pro SP3 samt Firefox o lite Opera. Använder i undantagsfall MS IE.

Duke
2012-03-31, 06:17
OS X Lion och Camino. Aldrig att jag använder PC.