handdator

Visa fullständig version : Översättning som gick fel



Nina
2010-05-04, 20:21
Jag fick ett komiskt brev i min mail i morse, jag kan inte låta bli att le åt översättningen:


Hej,

hur gör du? Så ledsen förmiddag I informerade jag inte dig om min resande till UK för ett program. Förmiddag I just nu i London och I-förmiddagen som här strandas, därför att jag felplacerade min plånbok på mitt långt till hotellet var min pengar och annan värdesaksaker hölls. Jag ska något liknande dig för att hjälpa mig med summan av 1.600 dunkar urgently för att sortera-ut min hotellräkningar och för att få jag själv det tillbaka hemmet. Jag ska uppskattar allt vad du kan ha råd med, mig ska lönen dig baksida, så snart som jag går tillbaka.

Behaga går till något västra fackligt lager för pengaröverföringslokal runt om dig och överför mig pengarna med nedanfört info.

Känd mottagare: Hxxxxx Mxxxx
tilltalar: 1148 behar den Beecham vägen, läsning, Berks RG30 2RE UK.

som snart du har överfört pengarna, e-post mig som överföringen specificerar.

Hälsningar.
Hxxxxx.

:rolleyes:

Jag har suddat ut namnet för det är nån jag känner men som inte har skickat detta till mig.

Mats Liifv
2010-05-04, 21:18
Det är säkert någon som går på även detta, även om det var något bland det sämsta jag sett i den vägen!

Folk är inte så dumma som man tror...dom är mycket dummare än så!

Gawriel
2010-05-04, 21:30
...

Folk är inte så dumma som man tror...dom är mycket dummare än så!



Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Och ni båda har rätt

DearHunter
2010-05-04, 21:31
Japp, och det bästa av allt är att även den allra dummaste hittar en hoj han tycker om och är nöjd i sin värld. :)

Mats Liifv
2010-05-04, 21:52
Japp, och det bästa av allt är att även den allra dummaste hittar en hoj han tycker om och är nöjd i sin värld. :)

Så sant så..... jag har ju tre stycken jag gillar för tillfället!:D

Nina
2010-05-05, 06:35
…och då är jag dummast? ;) ;) ;)

DearHunter
2010-05-05, 09:17
…och då är jag dummast? ;) ;) ;)


Det tror jag inte. Har man hoj så står man ju på en nivå högre än trottoarknuttarna i utvecklingskedjan. Bjuder man sedan polarna på en pilsner så måste man vara ett geni...(vi är mutbara).....:D

Nina
2010-05-05, 09:39
Det tror jag inte. Har man hoj så står man ju på en nivå högre än trottoarknuttarna i utvecklingskedjan. Bjuder man sedan polarna på en pilsner så måste man vara ett geni...(vi är mutbara).....:D
Fast jag tror inte att pilsner och hojkörning är någon bra kombination… :p

DearHunter
2010-05-05, 10:29
Fast jag tror inte att pilsner och hojkörning är någon bra kombination… :p

Det är smart att låta bli när man kör hoj :D

Besserschmitt ? ;)