handdator

Visa fullständig version : Centralstöd



Olle Å
2010-05-02, 07:55
Råkade ut för punktering bak på min Ta. Hade en jäkla tur att en man bodde i huset precis där jag stannade och han hade nödvändiga grejer så jag kunde fixa det hela.
MEN hur får man upp hojen på centralstödet om man är ensam?????

Funderar på någon form av ombyggnad av det.
Har någon tips på vad man kan göra.

Gurrag
2010-05-02, 09:32
Det första instruktören gör i denna video är att instruera hur man tar upp Hojen på centralstödet.

Hoppas den hjälper dig.

http://www.youtube.com/watch?v=95uUM_lIIkY

erkagn
2010-05-02, 09:41
Det är kanske svårare få upp den på centralstödet om man har punka, för då rullar den ju inte så lätt bakåt.

Linnex
2010-05-02, 11:02
Skiljer sig från mc till mc. Vissa är ett rent helv... Att få upp medan andra är lätta. Tex min Deauville räcker det att jag tittar på den så glider den upp medans V3:an får jag kämpa. Är bakhjulet platt så blir det betydligt värre då cykeln står lägre. Har man då möjlighet att rulla upp bakhjulet på tex en planka eller regel så blir det betydligt lättare.

Mr.Peter
2010-05-02, 17:34
Jag trycker på en knapp så vips är den uppe på centralstödet,väldigt enkelt!;D

erkagn
2010-05-02, 17:58
Jag trycker på en knapp så vips är den uppe på centralstödet,väldigt enkelt!;D

Oj, de var lyxig hoj!

namn
2010-05-02, 23:13
När jag va på "på två hjul 2002" så visade en kille/man en uppfinning där centralstödet var som tvådelat, det var med den lösningen skit enkelt även för den mest oerfarne att få upp hojen på stödet, vart tog den uppfinningen vägen? vad jag kan minnas skulle det röra sig om småpengar. men bör tillägga att minnet är inte perfekt.:-)