handdator

Visa fullständig version : Tar du hojen till jobbet?



Roadking
2010-04-29, 11:11
Själv så använder jag hojen så ofta jag bara kan. På tal om det så ska jag till arbetet nu så det är bara till att gå ut och sparka igång ljuvligheten:)

Kimmo
2010-04-29, 11:23
Japp varje dag. 9 mil tur och retur efter den berömda Valsan vägen (3 mil) mellan Insjön och Falun.

erkagn
2010-04-29, 11:37
Brukar hända några gånger per månad på vår/sommar/höst då jag ska ut och köra direkt efter jobbet.

Mc-Bosse
2010-04-29, 11:49
Nä jag tycker det är jobbigt att ta på all skyddsutrustning kl: 5 på morgonen. Det tar sin tid och sen är det ombyte igen på jobbet och sen samma sak efter arbetsdagens slut.

Glider in bakom ratten på min "nya" Toyota Corolla istället och kör mina knappa 4 mil.

"nya" = 2003

DearHunter
2010-04-29, 12:05
Jodå. Här kör man hoj till jobbet.
Jag upplever det som uppiggande och kommer därför fräsch och glad till jobbet. Ibland tar jag en ''rymmare'' när jag kör hem och tar en x-tra tur istället för att köra raka vägen .....sscchhhhh....berätta inte detta för någon eftersom jag skyller på den tröga trafiken :D

En stor nackdel med att ta hojen till jobbet är att jag promenerar mindre mot förut, vilket leder till att jag har återupptagit motionerandet då jag plötsligt upptäckte att jag började få tendenser till ''navelskådning''. Detta går stick i stäv mot min i-mage som vetenskapsman...tror jag..!... ;)

Danne
2010-04-29, 12:33
Jag kör till jobbet varje dag, helst året runt. Men det finns vissa dagar då det kommer något vit smörja från himlen då "tvingas" jag ta bilen...

Mats Liifv
2010-04-29, 14:36
Kör alla dagar det är möjligt från mitten av mars till mitten på oktober ungefär.

Så har jag alltid gjort och lär väl fortsätta med så länge jag kör hoj, vilket jag hoppas blir länge till!

RobbeS
2010-04-29, 15:26
Skulle gärna köra hoj till jobbet men det är svårt då två hundar alltid ska med. Helst skulle jag sälja en av bilarna då dessa fordon enbart är ett nödvändigt ont:D

Linnex
2010-04-29, 15:31
1,3 km till jobbet.... Jag cyklar. Någon gång när jag har jouren kan det bli hojen...

adara
2010-04-29, 15:37
1,3 km till jobbet.... Jag cyklar. Någon gång när jag har jouren kan det bli hojen...

Har ca 2,5km så det blir ingen hoj till jobbet för mig heller. Känns som det tar längre tid att ta på sig alla klälder än att faktiskt köra dit (om man inte tar en liten omväg förstås=)

swedan
2010-04-29, 19:01
Jag har drygt 5 mil enkel resa till jobbet.
Förra sommaren åkte jag hoj så fort vädret tillät. :-)
Nu väntar jag bara på att det ska bli lite varmare på morgonen......

Gibson
2010-04-29, 19:11
Jodå det händer ett par ggr i månaden om vädret tillåter.:D
Det blir 13,5 mil tur och retur.

engström67
2010-04-29, 19:48
Nää det blir så dammigt på personalparkeringen,så där vill man ju inte stå,då blir ju hojen smutsig:)

Molgan
2010-04-29, 23:46
Varje dag från det att asfalten tittar fram på vårkanten tills den försvinner under snön på hösten. Eftersom jag inte tvättar hojar annat än innan de ska säljas så behöver jag inte oroa mig för lite damm. :rolleyes:

Har 5km till jobbet så det kanske är lite slappt, men ibland promenerar jag faktiskt..

Mc-Bosse
2010-04-30, 00:15
Eftersom jag inte tvättar hojar annat än innan de ska säljas så behöver jag inte oroa mig för lite damm.

High five broder! :D

engström67
2010-04-30, 12:56
High five broder! :D

men det är väl lite skillnad på vad man har med:D.

engström67
2010-04-30, 12:59
Varje dag från det att asfalten tittar fram på vårkanten tills den försvinner under snön på hösten. Eftersom jag inte tvättar hojar annat än innan de ska säljas så behöver jag inte oroa mig för lite damm. :rolleyes:

Har 5km till jobbet så det kanske är lite slappt, men ibland promenerar jag faktiskt..

låter ju som att dom nya ägarna får fina välskötta hojar:rolleyes:.Alla är vi ju lite olika,jag tänker aldrig köpa en beg,hoj har bara haft nytt,det är det enda som är intressant:)

Linnex
2010-04-30, 13:23
High five broder! :D

Hos mig är det tvärt om. Här skall det glänsa... Jag t o m polerar och vaxar den pedaldrivna tvåhjulingen... men å andra sidan så håller den nästan samma prisklass som en motorcykel :rolleyes:

Mc-Bosse
2010-04-30, 14:37
Hos mig är det tvärt om. Här skall det glänsa... Jag t o m polerar och vaxar den pedaldrivna tvåhjulingen... men å andra sidan så håller den nästan samma prisklass som en motorcykel :rolleyes:

Vi är alla olika. Jag städar sällan, har det allmänt rörigt och då faller det sig ju naturligt att inte tvätta fordon tycker jag. Konsekvent ska man väl vara?

Nog kan jag spola av både bil och mc och även putsa lite på kromskärmarna men jag överdriver inte och får jag inte bort skiten på något ställe så lägger jag ner bara...

engström67
2010-04-30, 15:07
Vi är alla olika. Jag städar sällan, har det allmänt rörigt och då faller det sig ju naturligt att inte tvätta fordon tycker jag. Konsekvent ska man väl vara?

Nog kan jag spola av både bil och mc och även putsa lite på kromskärmarna men jag överdriver inte och får jag inte bort skiten på något ställe så lägger jag ner bara...Inte får du väl ge upp så lätt;)det är faktiskt kul när man köper ny hoj och man byter in sin gamla,och den är lika fin som när man hämtade ut den,och det skall den vara.Jag brukar plocka isär mina hojar lite bara för att komma åt att göra rent överallt:)

Molgan
2010-04-30, 17:02
låter ju som att dom nya ägarna får fina välskötta hojar:rolleyes:.
Ja faktiskt, så länge man håller efter det viktiga. När man inte nött på grejerna med en massa putseri så blir de som nya när man väl tar sig tid. :)

Mc-Bosse
2010-04-30, 18:16
Jag brukar plocka isär mina hojar lite bara för att komma åt att göra rent överallt

Ojdå! :)

Mc-Bosse
2010-04-30, 18:17
När man inte nött på grejerna med en massa putseri så blir de som nya när man väl tar sig tid.

Du ÄR min okände bror! :D

Mats Liifv
2010-04-30, 19:28
Ja faktiskt, så länge man håller efter det viktiga. När man inte nött på grejerna med en massa putseri så blir de som nya när man väl tar sig tid. :)
Fungerar alltså som en typ av lackbehandling....

Grushojen spolar jag bara av för det mesta, medan de andra två tvättas mer frekvent kan jag säga. Inget överdrivet putsande så att jag inte kan köra i regn eller så. Hojarna får gå i alla upptänkliga väder med en lagom dos av tvättande efteråt. Har en kompis som köpte en ny BMW 1200 Adventure förra året. Han tror att han tvättade den en gång förra året...han är dock inte säker.

Roadking
2010-04-30, 19:31
Hellre en skitig hoj på vägen än en ren i garaget8)

Mc-Bosse
2010-04-30, 20:37
Har en kompis som köpte en ny BMW 1200 Adventure förra året. Han tror att han tvättade den en gång förra året...han är dock inte säker.

Varför lägga oväsentlighet på minnet? ;)

Mats Liifv
2010-04-30, 20:50
Varför lägga oväsentlighet på minnet? ;)

Den frågan tror jag att han också ställt sig

:D:);D

engström67
2010-05-01, 19:38
Ja faktiskt, så länge man håller efter det viktiga. När man inte nött på grejerna med en massa putseri så blir de som nya när man väl tar sig tid. :)

Jag har då aldrig nött ner något på mina hojar:)Man behöver ju inte nöta på en ny hoj,det räcker med tvätt och vaxa den ibland.Det är väl tur att vi alla är olika.:)

engström67
2010-05-01, 19:41
Hellre en skitig hoj på vägen än en ren i garaget8)

Ja nog har mina hojar varit skitiga,minns en hel vecka i ösregn i norge gissa om hojen var svart när jag kom hem,men det går ju att ta bort:).Men jag skulle ju aldrig ta ut hojen om det regnar bara för att nöjesåka:p

RobbeS
2010-05-01, 23:40
Halva nöjet med mc är för mig att tvätta putsa och serva. Tvättar gör jag säkert var 10:e dag under säsong och då vaxar jag den ett varv också efter varje tvätt. Under vintern blir det totalservice då jag under inmundigande av ett glas vin eller en öl njuter av att gå igenom hela mc:n.... En egen form av meditation alltså:D

DearHunter
2010-05-02, 00:02
Halva nöjet med mc är för mig att tvätta putsa och serva. Tvättar gör jag säkert var 10:e dag under säsong och då vaxar jag den ett varv också efter varje tvätt. Under vintern blir det totalservice då jag under inmundigande av ett glas vin eller en öl njuter av att gå igenom hela mc:n.... En egen form av meditation alltså:D

Kanon! Låter som om Du är gift med hojen. Se upp bara så det inte blir någon ''sladdis''... ;)

RobbeS
2010-05-02, 15:19
Kanon! Låter som om Du är gift med hojen. Se upp bara så det inte blir någon ''sladdis''... ;)

För sent en grusbusare står ev snart parkerd i garaget. Måste bara övertyga om kärestan om att jag behöver en sån:o

engström67
2010-05-02, 18:49
Halva nöjet med mc är för mig att tvätta putsa och serva. Tvättar gör jag säkert var 10:e dag under säsong och då vaxar jag den ett varv också efter varje tvätt. Under vintern blir det totalservice då jag under inmundigande av ett glas vin eller en öl njuter av att gå igenom hela mc:n.... En egen form av meditation alltså:D

Ser man på,en till,men jag kanske tvättar oftare,jag kör ju aldrig in hojen i garaget skitig,ok jag kan vänta tills den har svalnat,eller göra det dagen efter,skall altid vara ren när jag tar ut den.Min nya har gått 90mil nu och jag har nog tvättat den 6-7gånger;D,jag gjorde lika med mina fjr,er med.Han som köpte min sista som jag bytte in undrade om den var oanvänd,men den hade gått 1500mil,kul,handlarn menade på att så där ser alla hojar ut han kommer in med;)