handdator

Visa fullständig version : Shit vad lyckligt!



Nina
2010-04-29, 05:50
Mitt sätt fungerar!!

Ta-daa: -8,2 kg sen feb -10! :D
Jätteskoj att mitt sätt fungerar, jag trodde inte det i början men tänkte jag ska ge det en chans. Och nu är 8,2 kg borta.

För ett par månader sen i februari köpte jag en ny jacka, den satt bra och lagom. Häromdagen upptäcker jag att den sitter ju som en säck. Det var så roligt att i måndags gå in i en butik och köpa en ny jacka – i en mindre storlek! I veckan kom jag ner i ett par jeans jag hade i garderoben som jag inte fått på mig på flera månader. Det hänger ett par jeans till där, när jag nått målet borde jag komma ner i dom också. :)

Vad jag gjort? Inget speciellt, jag kontrollerar bara vad jag äter och hur.
Det här har jag gjort: ökat mängden proteiner, minskat på kaloriintaget, infört mer fibrer och antioxidanter. That's it, mer kontroll på vad och hur jag äter om dagarna. :)

Nästa mål: nästa par jeans.

erkagn
2010-04-29, 06:00
Men grattis! Så härligt! Själv fick jag mig en tankeställare när jag köpte nya mc-byxor förra veckan och fick köpa 4XL :-(

Nina
2010-04-29, 06:06
Oj! Dags att se på hur du äter kanske? Ett tips: tallriksmodellen är nog inte så dum ändå. ;)

Jan-Olov
2010-04-29, 06:16
Frugan är diabetiker så mitt tipps, ät som en sådan så blir det nyttigare mat. jag är 182 och väger mellan 78 och 80kg.

erkagn
2010-04-29, 06:21
Jo, man får skärpa sig. Men nu till sommarn så frestar ju dessutom all god glass :-)

Nina
2010-04-29, 06:25
Jag har bytt ut vanlig glass mot light glass och jag lägger inte längre upp mängder av glass, 1-2 kulor räcker för mig.

erkagn
2010-04-29, 06:54
Man får försöka ha karaktär. Men undra hur de går för de knuttar som är ännu rundare än mig. T ex de som väger typ 150 kg. Me de kanske skräddarsyr sina mc-kläder.