handdator

Visa fullständig version : MC-olycka, Norrtälje



Nina
2010-04-24, 18:48
Det är väl ingen härifrån som omkom där idag? Läste det var på Gamla Sthlmsvägen vid lunchtid idag. Hoppas det inte är nån härifrån.

Jonas
2010-04-24, 19:42
Fick ett par sms i eftermiddags där vänner var oroliga att jag var inblandad. Skönt att det finns de som bryr sig. Den själsfrände, som enligt media dessvärre omkom, dog bara ett stenkast och några minuter ifrån oss. En av killarna som anslöt på vår tur i Rånäs hade just passerat olyckplatsen... Kör försiktigt alla därute!

Nina
2010-04-24, 19:54
Vilken tur att ingen av er som körde där uppåt var involverade. Men ta det lugnt, hellre komma fram lite senare än inte alls.

Mats Liifv
2010-04-24, 20:26
Vilken tur att ingen av er som körde där uppåt var involverade. Men ta det lugnt, hellre komma fram lite senare än inte alls.

På hemvägen var det några som körde som om dom var intresserade av att bli organdonatorer i närtid. Fullständigt meningslöst att köra om i hög fart med skymda kurvor, för att ett par kilometer längre fram stå och snacka...Kör man i den farten och någon kör ut från en sidoväg.... eller att man möter en likasinnad. Då är det "Game over!"

DearHunter
2010-04-24, 22:16
På hemvägen var det några som körde som om dom var intresserade av att bli organdonatorer i närtid. Fullständigt meningslöst att köra om i hög fart med skymda kurvor, för att ett par kilometer längre fram stå och snacka...Kör man i den farten och någon kör ut från en sidoväg.... eller att man möter en likasinnad. Då är det "Game over!"

Det är för mycket av den varan. Jag borde inte bli förvånad över andras dumhet, men jag blir det ändå... Jag tycker att det finns nog med risker även när man håller sig inom sunda förnuftets råmärken.

Min tanke går till den omkomnes famlj...:(

Nicke
2010-04-24, 22:32
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article7014780.ab

Nina
2010-04-25, 05:32
Fullständigt meningslöst att köra om i hög fart med skymda kurvor, för att ett par kilometer längre fram stå och snacka...

Precis vad man upplever ute i trafiken, man körs om och sen kör man förbi samma folk stående nånstans som senare kör om en igen.

Molgan
2010-04-25, 09:58
Precis vad man upplever ute i trafiken, man körs om och sen kör man förbi samma folk stående nånstans som senare kör om en igen.
Historien om haren och sköldpaddan kanske borde berättas oftare. Tråkigt när vårglädjen slutar i dödsfall, och tankarna går till barn som saknar sin pappa ikväll.