handdator

Visa fullständig version : bästa åk hd ´n?



bladas
2010-04-20, 19:52
Jag har nu en xt600 och en rakad,sänkt ombyggd vn1500 -92 och är inne på att köpa en hd. viken är den bästa rent åkmässigt? eller ska man gå på en v-rod. fördelar och nackdelar?
Är självklart inte ute efter en riktigt lansvägsracer.

räven
2010-04-20, 20:04
Jag har nu en xt600 och en rakad,sänkt ombyggd vn1500 -92 och är inne på att köpa en hd. viken är den bästa rent åkmässigt? eller ska man gå på en v-rod. fördelar och nackdelar?
Är självklart inte ute efter en riktigt lansvägsracer.

Körmässigt är vist Viktory hästlängder före HD. Har du lädret i ordning så varför inte en provkörning?

Bajen-Sam
2010-04-20, 20:07
Kanske denna, men smakar det så kostar det. :o)

Länk http://bajen-sambikerfranroslagen.blogspot.com/2010/04/harley-davidson-cvo-fat-bob.html

Scorpio
2010-04-21, 08:28
Jag är osäker på vad du menar med den bästa rent åkmässigt. Men jag antar att du menar hur de är att köra.

Även om jag inte kört den så vill jag påstå att den bästa att köra är XR1200:
http://www.harley-davidson.se/produkter/motorcyklar_2010/sportster

Den är ju inte hysteriskt dyr heller.

Personligen skulle jag vilja ha en V-Rod Muscle:
http://www.harley-davidson.se/produkter/motorcyklar_2010/vrsc

Men den kostar tyvärr en del..

räven
2010-04-21, 10:01
Jag är osäker på vad du menar med den bästa rent åkmässigt. Men jag antar att du menar hur de är att köra.

Även om jag inte kört den så vill jag påstå att den bästa att köra är XR1200:
http://www.harley-davidson.se/produkter/motorcyklar_2010/sportster

Den är ju inte hysteriskt dyr heller.

Personligen skulle jag vilja ha en V-Rod Muscle:
http://www.harley-davidson.se/produkter/motorcyklar_2010/vrsc

Men den kostar tyvärr en del..

Buell ,heter väl någon modell om du gillar krokigt.

Roadking
2010-04-21, 17:09
Har en Roadking Classic och den kan nog mäta sig mer än väl med en Victory. Smidig som bara den trots sin storlek och ett fantastiskt fordon på den där långa färden, man får liksom en smak av mersmak i munnen när man tuffar fram på en HD. Åtminstone får jag det:)

Chappy
2010-04-22, 03:12
Har en Roadking Classic och den kan nog mäta sig mer än väl med en Victory. Smidig som bara den trots sin storlek och ett fantastiskt fordon på den där långa färden, man får liksom en smak av mersmak i munnen när man tuffar fram på en HD. Åtminstone får jag det:)

Mersmak på HD.... Forsman/Holm 1985 ?? Beach Boys 1966 ??:rolleyes:

erkagn
2010-04-22, 06:50
Tänkte unna mig en HD åtminstone innan jag fyller 50 om 3 år. Men synd dem är dyra. Fast nu har Yamaha glidare oxå blivit hutlöst dyra, så kanske lika bra unna sig den äkta varan. Tänkte provköra Sporster 1200, V-rod samt en fullstor HD till sommarn.

Roadking
2010-04-22, 07:23
samt en fullstor HD till sommarn.
Kan bara säga "Lycka till" och när du väl sitter där och njuter så är det lätt att fastna och man har svårt att kliva av:)

erkagn
2010-04-22, 07:25
Jo, de finns risk jag blir köpsugen redan i sommar. Men ska försöka stålsätta mig och köra den hära hojen några säsonger i alla fall :-)

Chappy
2010-04-22, 08:19
Kan bara säga "Lycka till" och när du väl sitter där och njuter så är det lätt att fastna och man har svårt att kliva av:)

Svårt att kliva av... Forsman/Holm -85 Beach Boys 66 ?? ;);):p:)

Roadking
2010-04-22, 15:58
Svårt att kliva av... Forsman/Holm -85 Beach Boys 66 ?? ;);):p:) Kan de va någon låt eller. Har själv faktiskt ingen aning???

Scorpio
2010-04-23, 13:50
Buell ,heter väl någon modell om du gillar krokigt.

Buell har förvisso motor med ursprung från Harley-Davidson. Och de är säkerligen mer körglada än Harley-Davidsons hojar.

Jag tolkade dock trådskaparens rubrik "bästa åk hd ´n?" bokstavligt i bemärkelsen att han menade just Harley-Davidsons hojar.

Men jag ska väl egentligen inte uttala mig i ämnet då de enda hd-motoriserade hojarna jag kört är en Softtail Custom -93 och en V-Rod i början av 2000-talet.

Chappy
2010-04-23, 16:14
Kan de va någon låt eller. Har själv faktiskt ingen aning???

Japp. Låtar eller olåt efter tycke o smak. "Bra vibrationer" " Good vibrations"

Kia
2010-04-23, 19:43
Jar kör en night train som är lite ombyggd, den bästa hojen jag har haft. Har kört både Ultra Elektra Glide classic (med sidovagn när barnen var små) samt en Sportster. Både kanon på sitt sätt men ingen av dem slår den jag har nu.
Njuter av varenda mil på den (utom då i regn förståss) hihi
Hoppas på en varm och skön hojåkar sommar
Mvh Kia

erkagn
2010-04-23, 19:55
Ni som nu kör HD. Har ni förut kört japansk glidare t ex: Dragstar, Wild Star Warrior eller Mean Streak eller nåt. Hur upplever ni skillanden i känsla samt skillnaden om det är någon i kvalitet? Min förra hoj som var en Dragstar rapplade samt även min kompis förra hoj som var en Warrior.

Ljudet upplever jag mycket härligare på en HD i alla fall.

Roadking
2010-04-23, 21:48
Ni som nu kör HD. Har ni förut kört japansk glidare
.

Har tidigare haft en Honda shadow 750 samt en shadow 1100. Min 1100 va och ÄR en underbar hoj, inget kan få mig att ändra åsikt om det. Däremot så kommer den aldrig upp i den klass som min nuvarnade hoj har. Känslan som den förmedlar är svår att slå. Troligtvis beror det på fåfänga och att Amerikanarna har lyckats att sälja sitt koncept till sånna som mig. Hur som helst så är jag mer än nöjd och att sitta på en Harley med ljudet av en 45 graders V twin är något som japanarna troligtvis aldrig kommer att kunna komma i närheten utav.

bladas
2010-04-23, 21:59
Tacksam för alla svar, familjen dyna hos hd skall tydligen vara körmässigt bra, med dyna fatb bob med dubbla bromskivor på topp enligt en erfaren hd-sälare i sthlm.
v-roden varv tydligen inte så bra som jag trodde, en körmässigt bra ´maskin men det är mer en körmässigt bra hoj man vill åt ochg gärna med 45gr real power.

Chappy
2010-04-24, 02:52
Har tidigare haft en Honda shadow 750 samt en shadow 1100. Min 1100 va och ÄR en underbar hoj, inget kan få mig att ändra åsikt om det. Däremot så kommer den aldrig upp i den klass som min nuvarnade hoj har. Känslan som den förmedlar är svår att slå. Troligtvis beror det på fåfänga och att Amerikanarna har lyckats att sälja sitt koncept till sånna som mig. Hur som helst så är jag mer än nöjd och att sitta på en Harley med ljudet av en 45 graders V twin är något som japanarna troligtvis aldrig kommer att kunna komma i närheten utav.

Där har vi det! Håller fullständigt med dig Roadking. Känslan och tillfredställelsen av att sitta på en Harley lyssna på ljudet. Låta sig ohämmat uppfyllas av myten som byggts kring märket. Barnslig? Ja kanske,men vi snackar ju leksaker.

(Men som Jerry Lee sjöng " Theres a whole lot of shaking going on" )

Gibson
2010-04-24, 08:59
Där har vi det! Håller fullständigt med dig Roadking. Känslan och tillfredställelsen av att sitta på en Harley lyssna på ljudet. Låta sig ohämmat uppfyllas av myten som byggts kring märket. Barnslig? Ja kanske,men vi snackar ju leksaker.

(Men som Jerry Lee sjöng " Theres a whole lot of shaking going on" )

:D:D:D:D

Roadking
2010-04-24, 09:46
Där har vi det! Håller fullständigt med dig Roadking. Känslan och tillfredställelsen av att sitta på en Harley lyssna på ljudet. Låta sig ohämmat uppfyllas av myten som byggts kring märket. Barnslig? Ja kanske,men vi snackar ju leksaker.

(Men som Jerry Lee sjöng " Theres a whole lot of shaking going on" )
Exakt! 8)