handdator

Visa fullständig version : MC poliser



Gurrag
2010-04-19, 21:45
Detta är en bild jag vill visa er. Jag tog den när jag var på semester. =) Undrar vilken polis som fångar mest fartsyndare. Varsågod och njut !

Danne
2010-04-19, 21:47
Toppen bilder....

Ove
2010-04-20, 09:23
Detta är en bild jag vill visa er. Jag tog den när jag var på semester. =) Undrar vilken polis som fångar mest fartsyndare. Varsågod och njut !

:) Eftersom det verkar vara stadsmiljö så röstar jag på att den lilla hojen är det effektivaste redskapet att hålla efter buset. ;)

Hur man parkerar är tydligen inte så viktigt för dom. :rolleyes:

Mats Liifv
2010-04-20, 09:29
:) Eftersom det verkar vara stadsmiljö så röstar jag på att den lilla hojen är det effektivaste redskapet att hålla efter buset. ;)

Hur man parkerar är tydligen inte så viktigt för dom. :rolleyes:

Ha ha rutan dom står i måste väl betyda MC-parkering? Att dom står nästan på övergångsstället verkar inte bekymra...;)

Gawriel
2010-04-20, 12:12
hehe! det är sydeuropa, normala trafikregler gäller inte på samma sätt som det gör här uppe i Norden, :)
I Madrid så lyfte vi en bil på högkant så att en lastbil kunde passera på en lite smallare gata
i Paris finns knappt en bil utan bucklor
italienarnas körstil.... no comments

Molgan
2010-04-20, 12:31
I vissa länder får man uppenbarligen parkera vart som helst, även i korsningar, så länge man har varningsblinkers på.

Gurrag
2010-04-20, 12:38
Kanske måste förklara varför de parkerat som de har gjort. Dessa poliser dirigerade trafik i en korsning där det skulle passera någon form av katolskt kortege. De hade att göra något med påsken.

Figurehead
2010-04-20, 22:05
Skulle kunna tänka mig detta: Mopeden står på spärrområde, innan övergångställe. Polisen ställer sig bredvid för att rapportera ägaren, men behöver pga. eventuell överklagan ta en bild på var/hur mopeden stod parkerad. Någon tyckte att bilden var lite kul, och vipps är den på internet.
Var jag tråkig nu? =)

NeXTer
2010-04-20, 23:34
Skulle kunna tänka mig detta: Mopeden står på spärrområde, innan övergångställe. Polisen ställer sig bredvid för att rapportera ägaren, men behöver pga. eventuell överklagan ta en bild på var/hur mopeden stod parkerad. Någon tyckte att bilden var lite kul, och vipps är den på internet.
Var jag tråkig nu? =)

Nu var det ju faktiskt så att båda två var polisbågar, dessutom har ju TS förklarat situationen vid tillfället. Så ja, du var jättetråkig! :p