handdator

Visa fullständig version : Vårrymmare ?



räven
2010-04-19, 20:45
Jag har kommit på mig själv att vara en vårrymmare. När jag stått på vedbacken någon timma, solen börjar värma blir jag liksom orolig i kroppen. Tittar upp mot solen,kollar runt om någon ser mig. Stänger av vedklyven å smyger in i garaget. Tar på Mckläderna,startar hojen å smyger iväg. Efter några timmar kommer jag tillbaka,smyger ut till vedklyven igen. Lugnare i kroppen å sinnet efter min lilla rymning.
Finns det fler på forumet som har sådana olater för sig?

Gert
2010-04-19, 20:48
Här är en till och jag tror inte vi är ensamma...

Nicke
2010-04-19, 20:50
Är vi inte alla så?=)

leffa
2010-04-19, 21:02
känner mig träffad :=)

Gibson
2010-04-19, 21:08
Jag har kommit på mig själv att vara en vårrymmare. När jag stått på vedbacken någon timma, solen börjar värma blir jag liksom orolig i kroppen. Tittar upp mot solen,kollar runt om någon ser mig. Stänger av vedklyven å smyger in i garaget. Tar på Mckläderna,startar hojen å smyger iväg. Efter några timmar kommer jag tillbaka,smyger ut till vedklyven igen. Lugnare i kroppen å sinnet efter min lilla rymning.
Finns det fler på forumet som har sådana olater för sig?

Det måste jag testa.:D:D:D:D;)

Mats Liifv
2010-04-19, 21:27
Bästa sättet att glömma bekymmer och rensa hjärnan är för min del att ta en trevlig hojtur. Brukar vars svårt att tänka på annat när man är ute och kör. Väl tillbaka känner jag mig ofta styrkt till både kropp och själ...:)

Ove
2010-04-19, 22:07
Jag har kommit på mig själv att vara en vårrymmare. När jag stått på vedbacken någon timma, solen börjar värma blir jag liksom orolig i kroppen. Tittar upp mot solen,kollar runt om någon ser mig. Stänger av vedklyven å smyger in i garaget. Tar på Mckläderna,startar hojen å smyger iväg. Efter några timmar kommer jag tillbaka,smyger ut till vedklyven igen. Lugnare i kroppen å sinnet efter min lilla rymning.
Finns det fler på forumet som har sådana olater för sig?

:rolleyes: Nej nej nej!!! Händer aldrig!!! Jag har alltid något väldigt viktigt på gång när jag sätter mig på en hoj. Just då finns inget som är viktigare! :p:rolleyes:;):D

Mats Liifv
2010-04-19, 22:41
:rolleyes: Nej nej nej!!! Händer aldrig!!! Jag har alltid något väldigt viktigt på gång när jag sätter mig på en hoj. Just då finns inget som är viktigare! :p:rolleyes:;):D

Precis så ska vi i fortsättningen se på saken!! ;D

GeCe
2010-04-19, 23:07
En annan är nog lite mer praktiskt lagd då jag saknar bil och motorcykeln funkar till stor del som bruksfordon för mig. Åker sällan eller aldrig utan mål och mening utan vill få något uträttat samtidigt. Det kan vara om att åka och handla eller en nöjestur med ett mål av något slag där själva resan också kan bli ett mål samtidigt. Är nog varken vårrymmare eller trottoarbiker. ???
En mc utan ett ordentligt packväsksystem är för mig en mc utan nytta så ser jag på saken.

Ove
2010-04-20, 11:10
:) Ska köra några mil för att jag har en fråga som jag vill ha svar på för att kunna planera min tid. :)

:confused: Vaddå telefon?? Jag har ju en motorcykel ?? :confused: ;D

GeCe
2010-04-20, 12:42
:confused: Vaddå telefon?? Jag har ju en motorcykel ?? :confused: ;D


:) :) :)

räven
2010-04-20, 19:39
En annan är nog lite mer praktiskt lagd då jag saknar bil och motorcykeln funkar till stor del som bruksfordon för mig. Åker sällan eller aldrig utan mål och mening utan vill få något uträttat samtidigt. Det kan vara om att åka och handla eller en nöjestur med ett mål av något slag där själva resan också kan bli ett mål samtidigt. Är nog varken vårrymmare eller trottoarbiker. ???
En mc utan ett ordentligt packväsksystem är för mig en mc utan nytta så ser jag på saken.

Rymmer ibland bara för att köra hoj. Plockar av packväskorna å drar ut på småvägar, grus å asfalt. Inget ärende, bara för mitt eget välbefinnande. 60+ rättighet, nä varje hojares rättighet, borde vara så. Facket borde konsentrera sig på det i avtalsrörelsen.

Ove
2010-04-20, 19:52
Rymmer ibland bara för att köra hoj. Plockar av packväskorna å drar ut på småvägar, grus å asfalt. Inget ärende, bara för mitt eget välbefinnande. 60+ rättighet, nä varje hojares rättighet, borde vara så. Facket borde konsentrera sig på det i avtalsrörelsen.

:cool: Det kan ju t.o.m. vara en valfråga. Iallafall för oss som skaffat oss valfrihet! :p:D;)

räven
2010-04-20, 19:59
:cool: Det kan ju t.o.m. vara en valfråga. Iallafall för oss som skaffat oss valfrihet! :p:D;)

Fria hojpartiet?

GeCe
2010-04-21, 05:17
;) Var och en har ju fria händer att välja sina prioriteringar och sättet att koppla av är ju personligt. Själv kan jag föredra att sitta i ekan och fiska, skåda fågel genom kikarn eller syssla med min musikhobby framför att sitta och nöta mc-sadeln i onödan.

:) Men det fria Hoj-partiet ställer jag gärna upp på. :D


:cool: Hade tid och tillfälle nu att göra den där sedan länge planerade östkust/Öland/Smålandresan nästa vecka om vädret tillåtet det men nu har det strulat till sig med ryggen när jag trampade i en grop när jag skulle vända hojen efter en grusväg. :mad: Hinder för friheten dyker ofta upp på det mest oväntade viset ibland. :rolleyes:

Hasselman
2010-04-21, 21:24
Iskristaller som nålar i min osyddade ansiktshy och jag bara ler ;D
regnet hindrar ju vägen från att damma.
Bakhjulet far än åt höger än åt vänster,
kurvor och backar avlöser varandra,
nya överraskningar bakom varje krök.
Det är inte underligt att man blir lite poetisk,
när man utsätts för så mycket livskvalitet.
Ibland står det väg på kartan,
i verkligheten är det bara hjulspår efter traktorer.
Halvtid på Fenix konditori i Emmaboda,
Toscakaka och Mazarin till kaffet,
Beach Boys i Jukeboxen.
Skruv till Emmaboda, ca 20 min med bil,
start ca 14.00 framme 16.30, med MC.
Som ni förstår har jag haft en toppen eftermiddag,
på rymmen.

GeCe
2010-04-21, 22:28
Iskristaller som nålar i min osyddade ansiktshy och jag bara ler ;D
regnet hindrar ju vägen från att damma.
Bakhjulet far än åt höger än åt vänster,
kurvor och backar avlöser varandra,
nya överraskningar bakom varje krök.
Det är inte underligt att man blir lite poetisk,
när man utsätts för så mycket livskvalitet.
Ibland står det väg på kartan,
i verkligheten är det bara hjulspår efter traktorer.
Halvtid på Fenix konditori i Emmaboda,
Toscakaka och Mazarin till kaffet,
Beach Boys i Jukeboxen.
Skruv till Emmaboda, ca 20 min med bil,
start ca 14.00 framme 16.30, med MC.
Som ni förstår har jag haft en toppen eftermiddag,
på rymmen.


Välkommen poeten Hasselman! :)

Mats Liifv
2010-04-21, 22:52
Iskristaller som nålar i min osyddade ansiktshy och jag bara ler ;D
regnet hindrar ju vägen från att damma.
Bakhjulet far än åt höger än åt vänster,
kurvor och backar avlöser varandra,
nya överraskningar bakom varje krök.
Det är inte underligt att man blir lite poetisk,
när man utsätts för så mycket livskvalitet.
Ibland står det väg på kartan,
i verkligheten är det bara hjulspår efter traktorer.
Halvtid på Fenix konditori i Emmaboda,
Toscakaka och Mazarin till kaffet,
Beach Boys i Jukeboxen.
Skruv till Emmaboda, ca 20 min med bil,
start ca 14.00 framme 16.30, med MC.
Som ni förstår har jag haft en toppen eftermiddag,
på rymmen.

Härligt, livet när det är som bäst! Välkommen hit förresten! :)

Guzzi-Leif
2010-04-22, 00:13
Jag tillhör definitivt rymmarnas skara.

räven
2010-04-22, 09:17
Min karaktär som Rymmare är att jag vet inte var jag hamnar när jag kör iväg. Höger eller vänster i vägkorsen bestäms på plats. När man rymmer så är det för att ha en stunds kontroll på sina för stundens uppkomna behov att bara vara. Känna frihet,köra dit det käns bra just då. Låter det konstigt?

leffa
2010-04-22, 09:32
inte ett dugg:)

Hasselman
2010-04-22, 09:56
Instämmer, Jan.
Fast ibland måste man konsultera kartan, för att se om det eventuellt går att ta sig fram. Man vill ju inte "köra på i samma hjulspår", hela livet ;-)
f.ö. rymmer jag ut i eftermiddag igen, utgår från St Christophers stuga vid 17, om nu en planerad rymning får kallas att "rymma", kanske borde vara flykt? Gör man det i naturen - utflykt. Gör man det i en dojo - inflykt.

Ska du med? Blir vi två får det väl bli en massflykt?

räven
2010-04-22, 10:31
Instämmer, Jan.
Fast ibland måste man konsultera kartan, för att se om det eventuellt går att ta sig fram. Man vill ju inte "köra på i samma hjulspår", hela livet ;-)
f.ö. rymmer jag ut i eftermiddag igen, utgår från St Christophers stuga vid 17, om nu en planerad rymning får kallas att "rymma", kanske borde vara flykt? Gör man det i naturen - utflykt. Gör man det i en dojo - inflykt.

Ska du med? Blir vi två får det väl bli en massflykt?

Jaha, jag ska ut till stugan i dag å kolla lite. Men klarar nog inte att vänta till kl 17. Men om vädret är bra även i eftermiddag är det möjligt att jag dyker upp å kolla vad du är för en filur.
Lättare att vara vårrymmare då dom flesta vägar är nya för året. April är en månad med underbara dagar blandat med (styggevär). Därför är jag extra rymningsbenägen på våren. Ska städa upp på vedbacken i dag, om jag inte rymmer förståss.

Hasselman
2010-04-22, 11:52
Jag är nog inte så låst till just 17. När jag skrev in det på St Christophers gästbok tänkte jag det var en OK tid för sånna som jobbar vardagar. Jag kan nog komma loss tidigare om vi inte berättar för nån. En rymning ska ju vara hemlig ;)
Jag har ett jobb mellan 14 o 15 och sen ska jag hem å krypa in i skalet så redan vid 16 kan jag va' vid klubbstugan. Annars kommer det ju flera rymningsförsök längre fram. Jag jobbar oftast bara i veckändan.

räven
2010-04-22, 12:08
Jag är nog inte så låst till just 17. När jag skrev in det på St Christophers gästbok tänkte jag det var en OK tid för sånna som jobbar vardagar. Jag kan nog komma loss tidigare om vi inte berättar för nån. En rymning ska ju vara hemlig ;)
Jag har ett jobb mellan 14 o 15 och sen ska jag hem å krypa in i skalet så redan vid 16 kan jag va' vid klubbstugan. Annars kommer det ju flera rymningsförsök längre fram. Jag jobbar oftast bara i veckändan.

Pss,pss, pss, kl 16. pss,pss, pss

Hasselman
2010-04-22, 12:17
:cool:
jag smyger dit vid (viskandes) sextontiden (hoppas ingen hörde)8)

räven
2010-04-22, 19:46
En del rymmare straffar aprilvädret omedelbart. Snöstorm å varning för halka på disply när rymmare kom ut från fikastunden. Men bättre väder nästa rymning.

Hasselman
2010-04-22, 20:54
Men cappuccinon var väl bra? och en rymning ska ju vara lite äventyr. Tack för sällskapet.

veteranmc
2010-04-22, 21:35
jag rymmer bara när jag vet att tanten ska städa

GeCe
2010-04-22, 21:50
En del rymmare straffar aprilvädret omedelbart. Snöstorm å varning för halka på disply när rymmare kom ut från fikastunden. Men bättre väder nästa rymning.


:rolleyes: Vad brukar man säga? Synden straffar sig själv. ;)

:o Har dock rannsakat mig själv och kommit underfund att jag nog är en rymmare ibland även jag även om jag inte vill kalla det vårrymning direkt. Dock gör jag det när det är fint väder och grusvägarna ligger torra och fina och jag känner det behövs lite avkoppling och tycker jag har lite tid över.
Det jag då gör är att ta lilla scootern med medhavd matsäck, kaffetermos, kikare med putsad lins och åker lite planlöst ut i buschen och stannar när jag ser något intressant. Då njuter jag av den lilla en-cylindriska lågvarviga motorn och puttrar fram på småvägar i 40-80 km/h. Det tycker jag är mc-åkning när det är som bäst. :) Kartboken är dock alltid med för jag vill veta var jag varit.

räven
2010-04-22, 22:00
Där ser man Gece, välkommen i rymmargänget.

GeCe
2010-04-23, 08:44
Tack räven!
Som den ärliga människa man är det lika bra att erkänna sina synder! :o

räven
2010-04-23, 11:16
Undrar hur det blir i dag. Nåja vädret får avgöra. Sol +10 = rymmning, Mulet under +10 Demont skogsvagn från traktor. MEN hur fanken, om det blir mulet å +10?

GeCe
2010-04-23, 15:01
Undrar hur det blir i dag. Nåja vädret får avgöra. Sol +10 = rymmning, Mulet under +10 Demont skogsvagn från traktor. MEN hur fanken, om det blir mulet å +10?


Mulet å +10 = Håller en slant på att du rymmer. :D

Själv har jag lånat ett 4-hjulit fordon :eek: och ska försöka ta mig till kotknackarn för att försöka få ordning på ryggen som har leat ur på någon konstig vänster. ???

Hasselman
2010-04-23, 17:20
Jan: Hur gör du om det är sol + 10 och hällande regn då? jag hade en sån dag förra veckan men då tog jag mig vatten över huvudet, i bassängen i Emmaboda :D
o dit tebaks blev det med den lille röde.

Till GeCe: Har inte din kotknackare berättat för dig att ryggen mår bästa av att sitta gränsle lätt framåtlutad som på häst(-krafter), det gjorde min sjukgymnast när jag hade diskbråck. Hon körde själv hoj och red. Jag tycker hästar är lömska, sparkas i ena ändan och bits i den andra :(

räven
2010-04-23, 18:31
Ömsom snöblandat regn blåsigt i dag, betyder att skogsvagnen står i garaget snyggt uppstäld. Veden snygt uppfload, händer grejor. Senan som håller upp röven är inte å leka med GeCe, jag brukar gå en runda bland tuvor å sten så brukar det joxa till sig på något vis.

GeCe
2010-04-23, 22:34
Senan som håller upp röven är inte å leka med GeCe, jag brukar gå en runda bland tuvor å sten så brukar det joxa till sig på något vis.

Bland tuvor å stenar i mitt fall i förbyggande syfte isåfall. :confused: Haft fullt upp att hanka mig fram på vardagsrumsgolvet med två kryckor. :mad:

GeCe
2010-04-24, 06:03
Till GeCe: Har inte din kotknackare berättat för dig att ryggen mår bästa av att sitta gränsle lätt framåtlutad som på häst(-krafter), det gjorde min sjukgymnast när jag hade diskbråck. Hon körde själv hoj och red. Jag tycker hästar är lömska, sparkas i ena ändan och bits i den andra :(

Jo, det har han ( biker som han ä ) men gäller att ta sig upp i sadeln först å dä kan vara nog så knepigt när ryggkotorna har låst ihop sig! :mad:
Just dä, motorcyklar är mycket snällare än hästar! :D

:eek: Varning: När jag blir bättre ska jag komma ned till sydöstra småland och göra vägarna osäkra för er!

räven
2010-04-24, 08:46
Bland tuvor å stenar i mitt fall i förbyggande syfte isåfall. :confused: Haft fullt upp att hanka mig fram på vardagsrumsgolvet med två kryckor. :mad:

Fy fanken är det så illa.

räven
2010-04-24, 08:51
Krya på dig så kan vi träffas någon stans i sydost. Metrolog har lovat mig bättre väder nu.

GeCe
2010-04-24, 16:45
Krya på dig så kan vi träffas någon stans i sydost. Metrolog har lovat mig bättre väder nu.

Tackar räven, gammal man gör så gott han kan.

Funderade lite och kom fram till att resan blir nog inte möjlig att genomföra förrän flygareveckan eller veckan efter. :o

räven
2010-04-25, 01:41
Ok, skrik till får vi se hur jag har det.

Hasselman
2010-04-25, 10:03
Haft fullt upp att hanka mig fram på vardagsrumsgolvet med två kryckor. :mad:

Hoppas det släpper snart så du kan komma ut å röra på dig.
Krya på dig!

GeCe
2010-04-25, 10:56
Hoppas det släpper snart så du kan komma ut å röra på dig.
Krya på dig!

Tack Hasselman! :)

Ove
2010-04-25, 12:56
Bland tuvor å stenar i mitt fall i förbyggande syfte isåfall. :confused: Haft fullt upp att hanka mig fram på vardagsrumsgolvet med två kryckor. :mad:

:confused: Hmm! Är det så illa att du t.o.m. håller dig borta från Innovan? :eek:

Kan bara säga:Krya på dig!

Nina
2010-04-25, 13:00
Jag brukar först göra det jag ska för att få lugn och ro på hojturen där jag filosoferar om livet. :)

Chappy
2010-04-25, 14:13
Jag brukar först göra det jag ska för att få lugn och ro på hojturen där jag filosoferar om livet. :)

Om man först gör det man ska o borde kan jag lika gott sälja hojarna. Har just stängt av vedklyven för lite fika. Såg att termometern stod på 15 grader. Helt plötsligt kom jag på att jag nog måste ta en sväng till närmaste matbutik ett par mil bort, o bilen drar ju så hemskt mycket bensin...

Nina
2010-04-25, 14:30
Om man först gör det man ska o borde kan jag lika gott sälja hojarna. Har just stängt av vedklyven för lite fika. Såg att termometern stod på 15 grader. Helt plötsligt kom jag på att jag nog måste ta en sväng till närmaste matbutik ett par mil bort, o bilen drar ju så hemskt mycket bensin...

;)

Fast jag får ingen ro om jag kommer ihåg det jag smitit ifrån samt att min man skulle få en ny sorts svenska jag helst inte begriper… ;) ;)

GeCe
2010-04-25, 14:59
:confused: Hmm! Är det så illa att du t.o.m. håller dig borta från Innovan? :eek:

Kan bara säga:Krya på dig!

Tack Ove!
Var ute häromdagen med scootern och det funkar att köra men det jobbigaste är att klä sig, spec. stövlarna och ta sig i sadeln. :eek:
Smärtan har minskat påtagligt idag tack-å-lov och det går bättre att röra sig så jag tror kotknackarn lyckades med sin manupilation. :)
Risken för rymmning just nu är iallafall låg från min sida om man ska hålla sig till ämnet för tråden! :rolleyes:

GeCe
2010-04-25, 15:02
;)

Fast jag får ingen ro om jag kommer ihåg det jag smitit ifrån samt att min man skulle få en ny sorts svenska jag helst inte begriper… ;) ;)


Du får väl lära gubben din att köra hoj!

Ove
2010-04-25, 15:28
;)
Fast jag får ingen ro om jag kommer ihåg det jag smitit ifrån samt att min man skulle få en ny sorts svenska jag helst inte begriper… ;) ;)


GeCe Citat:
Du får väl lära gubben din att köra hoj!

Finns ytterligare ett sätt om han inte vill lära sig köra: Gör som Chappy - skaffa sidvagn och ta med honom med motiveringen att det är förfärligt dyrt att köra bil. :D ;)

räven
2010-04-25, 17:22
I dag rymde tanten med,hennes första Mcrymmning 2010.

Chappy
2010-04-25, 17:38
Synden straffar sig själv. Återkommen från ICA i bil!! Ska inte klaga . Jag har ju livhanken i behåll. En av bultarna som håller styret gick av. Styret är inte nedsänkt i gaffelkronan (vilket jag trott) utan bultat underifrån platt på bara. Cykeln hade inte samma åsikt som jag beträffande vägval när styret kunde snurra fritt underligt nog.

Ove
2010-04-25, 17:57
Synden straffar sig själv. Återkommen från ICA i bil!! Ska inte klaga . Jag har ju livhanken i behåll. En av bultarna som håller styret gick av. Styret är inte nedsänkt i gaffelkronan (vilket jag trott) utan bultat underifrån platt på bara. Cykeln hade inte samma åsikt som jag beträffande vägval när styret kunde snurra fritt underligt nog.

:eek: Hujedamej!! :eek:

Nina
2010-04-25, 18:13
Du får väl lära gubben din att köra hoj!
Han vill inte ta körkort berättade han i dag och jag förstår honom, han kraschade rejält med en mc för 18 år sen, det är inte hans grej det där med två hjul. :'(

DearHunter
2010-04-25, 22:48
Synden straffar sig själv. Återkommen från ICA i bil!! Ska inte klaga . Jag har ju livhanken i behåll. En av bultarna som håller styret gick av. Styret är inte nedsänkt i gaffelkronan (vilket jag trott) utan bultat underifrån platt på bara. Cykeln hade inte samma åsikt som jag beträffande vägval när styret kunde snurra fritt underligt nog.

:eek::eek::eek: Skönt att Du klarade dig. ... Det där får Du lägga av med. :mad:

GeCe
2010-04-26, 09:57
Synden straffar sig själv. Återkommen från ICA i bil!! Ska inte klaga . Jag har ju livhanken i behåll. En av bultarna som håller styret gick av. Styret är inte nedsänkt i gaffelkronan (vilket jag trott) utan bultat underifrån platt på bara. Cykeln hade inte samma åsikt som jag beträffande vägval när styret kunde snurra fritt underligt nog.


Herrejöses :eek: sånt där ska väl inte bara få hända. Det var väl för väl att du klarade dig!
Om det var du skulle jag vända mig till HD och fråga vad man ska göra för att det inte ska hända igen. :confused:

Chappy
2010-04-26, 18:14
Har demonterat styret. Bara en bult ,men slangar virar o el. (gud va snyggt det är med invändig eldragning:mad:). Ingen svårighet att borra ut bulten som gick av. Vanligt blötjärn. Påmontering ikväll med maskinbult! Varken styrkronan eller styre är orginal, så ska någon hängas så är det en tidigare ägare av hojen. Fast han har ju också, i god tro, riskerat livet tidigare, då han kört med blötjärnsbult.

Nina
2010-04-27, 05:43
Ja det var för väl att du klarade dig, du hade nog änglavakt där. Kanske forne ägaren inte hade kunskap om vilken bult som är bra att använda och varför har man i så fall bytt ut bulten från första början? Tappat bort den och sen hittat nåt som passar in…? Och kanske butiksbiträdet var ny och hade noll koll på material när han köpte en ny bult? Jag hade frågat forne ägaren om bulten och berättat vad som hänt. Han kanske gjort om samma sak med sin nya hoj? Och sen säljer den så råkar nästa ut för samma sak…

Chappy
2010-04-27, 09:09
Ja det var för väl att du klarade dig, du hade nog änglavakt där. Kanske forne ägaren inte hade kunskap om vilken bult som är bra att använda och varför har man i så fall bytt ut bulten från första början? Tappat bort den och sen hittat nåt som passar in…? Och kanske butiksbiträdet var ny och hade noll koll på material när han köpte en ny bult? Jag hade frågat forne ägaren om bulten och berättat vad som hänt. Han kanske gjort om samma sak med sin nya hoj? Och sen säljer den så råkar nästa ut för samma sak…

Hade tänkt låta saken bero. Men du har rätt Nina. Ska ta tag i saken o forska lite.

räven
2010-04-27, 19:49
Dagens rymning, va mer strukturerad, det fans en plan,mot blekinge. Körde över Askefällalund för att se om tåget stannar där(Eddi Meduza) men hittade inte järnvägen. Vidare in i blekinge mot Stickeboda å backarna runt där för att njuta vitsippehavet.+17 före Karlskrona komun,närmare havet +14. Svängde i nordostlig riktning för att hitta en mack,nämligen bara2 pinar på bränslemätaren. Såg en till rymmare,nämligen en släpkärra på rymmen från Prem.Vidare in i kalmar län mot gullabo. Härlig liten väg där hastighetsbegränsning på 70 räcker bra för att det ska va roligt. Från Gullabo svänger jag mot Påryd, eller Porryd som man säger här vidare mot Alsjöholm. Kommer på mig med att vara glassugen mitt i skogen. Känner en bekant doft av bränd lamell å ser en liten traktor som kämpar med en för stor harv. Skogskonjukturen har tagit fart igen,mycket averkningar å timmerdofter. Glassen hägrar när jag paserar skylten mot Harstensbo å drar vidare mot Emmaboda å en mjukglass å kaffelatte. Hemfärden går över Moshult å Åkerbyvägskäl. Nynnar på melodin "vilken härlig dag"

Ove
2010-04-29, 16:25
:) Nu blev rymningen av som jag ville göra i förrgår och inte kunde göra igår heller. :rolleyes:

Det blev en 1 1/2 timmasrunda som tog 4 1/2 timmar och är drygt 10 mil som blev 15 på mätaren. Konstigt att det alltid blir fel. :rolleyes: Det blev en sväng runt sjön Skagern och ett besök hos Kaffebönan i Åtorp. Det fiket rekommenderar jag till alla som har vägarna förbi. :D

RobbeS
2010-04-29, 18:14
Jag rymde iväg och köpte en 36 mm hylsa på Swedool idag. Totalt 10 mil. Sen blev det en liten omväg vilket innebar att total körsträcka slutade på 26 mil... :D

Ove
2010-04-29, 18:45
Nynnar på melodin "vilken härlig dag"

:D Lyckades idag att någorlunda hyfsat med att spela fartvindsorgel! :D

Krävs öppen hjälm med visir som man ställer in typ halvt nere. Sen gör man som när man visslar, fastän utan att blåsa. Lyckades hyfsat med några psalmer och någon visa men får öva mer på höga toner. :rolleyes:

Roade mig med musikövningarna några mil men sen krökte vägen så jag fick annat att tänka på. Det var Lillan jag var ute med och små fruntimmer och små hojar har av någon anledning alltid bråttom men lite hann jag uppleva utöver själva körningen. ;D

Såg ett par svanar som hade tagit plats i traktens minsta sjö, 10 x 5 meter. :)

räven
2010-04-29, 19:45
På tal om fåglar, på väg hem från dagens grusrymning stod det en stor svart pippi mitt i vägen. Jag saktade ner så kom han derekt med vingarna släpande i marken ,sissade å kluckade på atack mot framhjulet. Tänkte att hoppa han på mig kan ju riva sönder min 60+ väst. Gav han en signal med hornet så han hoppade åt sidan å körde vidare.

Ove
2010-04-29, 20:16
På tal om fåglar, på väg hem från dagens grusrymning stod det en stor svart pippi mitt i vägen. Jag saktade ner så kom han derekt med vingarna släpande i marken ,sissade å kluckade på atack mot framhjulet. Tänkte att hoppa han på mig kan ju riva sönder min 60+ väst. Gav han en signal med hornet så han hoppade åt sidan å körde vidare.

:confused: Funderar ... Hur ser en tjädertupp på en rävaktig man på en GS? Som en konkurrent om hönorna? :D ;)

Bra att du är rädd om västen, dom där pippina kan vara riktigt hårdhänta när dom attackerar! Och västen ska ju gå på dans. :cool:

räven
2010-04-29, 22:37
Ove ,så tänkte jag oxå. Trasig väst ger inget gott intryck i södra skåne.

räven
2010-05-01, 06:26
Nu börjar det bli allvar, 2 dagarsrymningar.