handdator

Visa fullständig version : Hur hittade du hit?



pewa
2010-04-18, 23:46
Hojen.nu växer sakta men säkert och besöksstatistiken visar att det kan bli en riktigt bra sommar :)

Tänkte att det vore lite intressant att veta hur ni hittade hit. Var det Google, en länk någonstans, kompis som tipsade eller bara ett vanligt feltryck? ;)

DearHunter
2010-04-19, 00:10
Hojen.nu växer sakta men säkert och besöksstatistiken visar att det kan bli en riktigt bra sommar :)

Tänkte att det vore lite intressant att veta hur ni hittade hit. Var det Google, en länk någonstans, kompis som tipsade eller bara ett vanligt feltryck? ;)

En forumist på ett annat forum. Jag kikade in och fann att här är det ju riktigt trevligt och många har glimten i ögat ;)

Sedan så har vi ju en och annan blyger, men det finns terapi mot det, typ träffar och party-party... :D

Nina
2010-04-19, 05:11
Jag hittades via min blogg år 2007 och blev tillfrågad om jag ville blogga här också. Jag höll på med övningskörningen då och skrev då mycket om framstegen (och även bakstegen). :)

räven
2010-04-19, 07:33
Slump, tror jag. Kollade runt på Mc å Hojsidor. Datorn visade vad som va i Sverige för tillfället. Å jag råkade öppna Hojen.nu

erkagn
2010-04-19, 07:43
Tror oxå de var slumpen. Antingen googla jag på nåt om hojar, eller så hittade jag nå länk från nå annan sida. Kommer inte ihåg. Men tjuvläste ganska länge som gäst innan jag blev medlem.

Gibson
2010-04-19, 07:52
Pewa skickade ett mail till mig och undrade om jag ville blogga här, han hade läst min blogg som jag hade då så jag får väll bättra mig på den saken.:D

Roadking
2010-04-19, 08:01
Blev tipsad av en kompis........

adara
2010-04-19, 08:35
Tror det var en länk från ngt annat forum. Tyckte det var tilltalande med lite färre medlemmar på forumet så att man faktiskt har en chans att hänga med i dom flestra trådarna=)
Plus att det är en trevligare stämning här jämnfört med hur det ibland kan bli på vissa andra forum - inga namn, inga namn!=)

Mats Liifv
2010-04-19, 08:41
Tipsad av Nina, tack för det! :)

Molgan
2010-04-19, 08:42
Minns inte så noga, men snubblade över forumet när jag höll på med övningskörningen. Var en massa här som höll på samtidigt så det var bra pepp att följa andras vedermödor och få skriva av sig.

Välkommen tebax Roadking! ;)

leffa
2010-04-19, 08:47
jag var ute och letade efter likasinnade och hamnade här var på ett annat forum men där var man tvungen att ha en annan typ av hoj för att bli accepterad men på hojen kan man ha vilken typ av hoj man vill och ändå va accepterad :=)

Mats Liifv
2010-04-19, 09:45
jag var ute och letade efter likasinnade och hamnade här var på ett annat forum men där var man tvungen att ha en annan typ av hoj för att bli accepterad men på hojen kan man ha vilken typ av hoj man vill och ändå va accepterad :=)

Visst är det härligt att det är människorna som räknas och inte vilken hoj man kör. Ganska ointressant med den fanatism som finns inom en del klubbar, blir alldeles för mycket ibland även om man kör just det märket själv. :)

Chappy
2010-04-19, 09:53
Jag var på väg in i köket då jag snubblade på tröskeln och for med huvudet före in i kylskåpet. Då var det nå´t som slog mig..Det var resterna av gårdagens köttgryta som ramlade ner i huvudet på mig.
Aha ! Här hittade jag något matnyttigt av en ren slump. Prexis så var det med Hojen.nu.
"Herrens vägar äro slumpmässiga" eller nå´t liknande heter det väl?

DearHunter
2010-04-19, 10:08
Jag var på väg in i köket då jag snubblade på tröskeln och for med huvudet före in i kylskåpet. Då var det nå´t som slog mig..Det var resterna av gårdagens köttgryta som ramlade ner i huvudet på mig.
Aha ! Här hittade jag något matnyttigt av en ren slump. Prexis så var det med Hojen.nu.
"Herrens vägar äro slumpmässiga" eller nå´t liknande heter det väl?

:D:D:D

Undrar vem som hade tur. Vi eller Du? :D

Gibson
2010-04-19, 11:28
Visst är det härligt att det är människorna som räknas och inte vilken hoj man kör. Ganska ointressant med den fanatism som finns inom en del klubbar, blir alldeles för mycket ibland även om man kör just det märket själv. :)

Där håller jag med dig till fullo.;)

Nicke
2010-04-19, 20:42
Jag läste om en kille som bloggade om en en MC olycka. Han var ganska rolig och sarkastisk mot sig själv, och den humorn gillar jag. Han länkade både till höger och vänster kom jag ihåg plus att det var bilder både här och där. Men det var pga honom som jag är här nu och gör många turer med - Tack Mats för allt så här långt! ;)

Gert
2010-04-19, 20:49
Har för mig att jag blev tipsad av en kompis.

Mats Liifv
2010-04-19, 21:17
Jag läste om en kille som bloggade om en en MC olycka. Han var ganska rolig och sarkastisk mot sig själv, och den humorn gillar jag. Han länkade både till höger och vänster kom jag ihåg plus att det var bilder både här och där. Men det var pga honom som jag är här nu och gör många turer med - Tack Mats för allt så här långt! ;)

Ha ha, inget ont som inte för nå´t gott med sig...kul att vi lärt känna varandra genom den olyckan. För mig har det kommit ut mycket positivt ur det, hur konstigt det än kan verka!

Jonas
2010-04-19, 21:50
Googlade runt på en massa forum då jag körde vespa, men på allvar började fundera på att ta steget fullt ut och skaffa kort och mc. Tyckte att många forum var för stora eller hade en attityd som störde mig. Skrev i några trådar här och märkte direkt att här fanns en himla massa trevliga människor som gärna besvarade frågor från en rookie. Inte ens när jag skaffade en MP3 reagerade någon negativt. Jo, faktiskt en person, men som snabbt blev tillrättavisad av stammisarna här. När jag sen började köra med flera hojåkare här blev jag tvärsäker på att hojlivet passar mig utmärkt. Hojen.nu har en stor roll i att jag idag har både kort, min Bonnie och flera nya vänner. Jag rekommenderar alltid forumet när jag får möjlighet i min blogg eller bland vänner som kör hoj.

Kimmo
2010-04-20, 11:16
Hittade stället via google som många andra det jag gillade var att det inte var bundet till någon sätskilt märke, modell, klubbar m.m. som det brukar vara.
Här kan man bara vara sig själv.

Mallgar
2010-04-20, 11:22
Det var nog slumpen som förde mig hit, ibland ska man ju ha tur....:)

Ove
2010-04-20, 11:25
:) Tipsad av någon av de andra 60+;arna när vi sökte en fungerande träffpunkt. Vår gamla mötesplats slutade fungera så vi var hänvisade till mail och telefon ett tag och det är ju kul i och för sig men ..... :rolleyes:

räven
2010-04-20, 11:59
:) Tipsad av någon av de andra 60+;arna när vi sökte en fungerande träffpunkt. Vår gamla mötesplats slutade fungera så vi var hänvisade till mail och telefon ett tag och det är ju kul i och för sig men ..... :rolleyes:

Tror faktiskt att du frågade? Vill inte ta fulla ansvaret.

Molgan
2010-04-20, 12:34
Jag var på väg in i köket då jag snubblade på tröskeln och for med huvudet före in i kylskåpet. Då var det nå´t som slog mig..Det var resterna av gårdagens köttgryta som ramlade ner i huvudet på mig.
Aha ! Här hittade jag något matnyttigt av en ren slump. Prexis så var det med Hojen.nu.
"Herrens vägar äro slumpmässiga" eller nå´t liknande heter det väl?
Haha, strålande. :D

M@rie
2010-04-20, 13:14
Tror mitt eviga googlande förde mig hit under övningskörningsperioden förra sommaren. Efter ett tag upptäckte jag att attityden här inne var så mycket trevligare än på ett annat forum jag hittat - Så jag gick ur det forumet och blev medlem här istället. :D

DearHunter
2010-04-20, 13:29
Tror mitt eviga googlande förde mig hit under övningskörningsperioden förra sommaren. Efter ett tag upptäckte jag att attityden här inne var så mycket trevligare än på ett annat forum jag hittat - Så jag gick ur det forumet och blev medlem här istället. :D

Å. trevligt. Här respekterar vi alla (utom parkeringsvakterna) :D

M@rie
2010-04-20, 14:12
DearHunter - Så sant så ;)

Ove
2010-04-20, 14:47
Tror faktiskt att du frågade? Vill inte ta fulla ansvaret.

:D Visst gjorde jag det, för vi behövde en fungerande mötesplats när den gamla ballade ur och jag tackar för tipset! :D

Ingemar
2010-04-20, 15:21
Vet inte hur det gick till egentligen,men mycket kul läsning har det blivit.;D
:) och så snappar man alltid till sig nåt nytt och användbart.:rolleyes:

Bajen-Sam
2010-04-20, 15:24
Var nog med från typ starten här, reggad sen maj 2007.

Ren slump att jag hitta sidan.

Är väll inte så aktiv men tittar hit ganska ofta.

Gawriel
2010-04-20, 15:54
googlade efter svenska bobber sidor/bilder/instruktioner
den här var en av de 3 som inehöll ordet
fanns inte nåt matnyttigt nånstans men forumet är fan så trevligt, så.... :)

pm_57
2010-04-20, 22:58
Jag googlade efter MC sidor med tips och dyligt. Tyckte att klubb märkes sidor inte gav så mycket. Hojen.nu är för alla och man får mycket intryck. Här finns nog mycket att läsa och man kan dela med sig till många utan att bli påhoppad. ( Hoppas jag )

Guzzi-Leif
2010-04-22, 00:14
En skänk från ovan.
Eller kanske någon på något annat forum som tipsade...

veteranmc
2010-04-22, 16:50
jag gick nog vilse, här verkar det ju vara modernare motorcyklar som gäller. men ni verkar vara så trevliga så jag stannar kvar.

räven
2010-04-22, 18:51
jag gick nog vilse, här verkar det ju vara modernare motorcyklar som gäller. men ni verkar vara så trevliga så jag stannar kvar.

Modärna hojar gamla mcförare,kan det duga?

DearHunter
2010-04-22, 20:53
jag gick nog vilse, här verkar det ju vara modernare motorcyklar som gäller. men ni verkar vara så trevliga så jag stannar kvar.

Ha, ha..ja det är väl lugnast så....Du hittar väl inte ut..... :D:D:D

;)

veteranmc
2010-04-22, 21:22
Ha, ha..ja det är väl lugnast så....Du hittar väl inte ut..... :D:D:D

;)

:D jag är ju älgjägare å van att spåra, så nog klarar jag av att bakspåra mig själv så jag vet var jag kom ifrån :D

DearHunter
2010-04-22, 21:47
:D jag är ju älgjägare å van att spåra, så nog klarar jag av att bakspåra mig själv så jag vet var jag kom ifrån :D

Ja, sådana som dig ska man ha med som kompass eller historieberättare...;D :)

Chappy
2010-04-22, 21:55
Ja, sådana som dig ska man ha med som kompass eller historieberättare...;D :)

Kompass?? Kompis heter det väl??

GeCe
2010-04-22, 21:59
Det är Oves fel eller förtjänst att jag hittade hit. :)

DearHunter
2010-04-22, 22:32
Kompass?? Kompis heter det väl??

Scchhh......försiktigt för annars så tar någon fram T-spriten och då blir vi blinda.. :D

Nina
2010-04-23, 06:15
jag gick nog vilse, här verkar det ju vara modernare motorcyklar som gäller. men ni verkar vara så trevliga så jag stannar kvar.
Nja, det finns fler med gamla hojar här. ;)

Ove
2010-04-23, 19:49
Det är Oves fel eller förtjänst att jag hittade hit. :)

:confused: Funderar bara på hur det gick till? Du är registrerad mer än 2 år före mig och dessutom ca 1/2 år innan vi överhuvudtaget haft nån kontakt. :confused: Visst har jag fantastiska gåvor. :rolleyes: :D

GeCe
2010-04-24, 06:19
:confused: Funderar bara på hur det gick till? Du är registrerad mer än 2 år före mig och dessutom ca 1/2 år innan vi överhuvudtaget haft nån kontakt. :confused: Visst har jag fantastiska gåvor. :rolleyes: :D

:confused: Ja, jäklar i dä! :eek: Hur i hela helskotta har dä gått till......?? ??? Du måste besitta övernaturliga förmågor Ove!

swischmc
2010-04-24, 10:40
Minns inte riktigt, men jag tror att jag letade mc-sidor på Google och hittade hit. Kändes som en lugnare sida än sporthoj.com och sedan har jag varit med i omgångar. Kanske inte så aktivt, men jag läser en hel del. :)

räven
2010-04-26, 20:55
Skönt väder hinner knappast vara här.

Ölänningen
2010-05-15, 11:00
Googlade... hittade en länk o MC motorolja *tror jag*

turbo
2010-06-17, 17:51
jag blev tipsad av en kompis för läääänge sen :D

Bennie Bleking
2010-06-18, 12:41
Strul på Glidarhoj ledde mej hit.
Sen träffade jag Herr Nilsson på Claessons Motor och han sa
att detta forum var bäst.
Och det tycks stämma.
Som vanligt på forumen, är det ett fåtal av medlemmarna som ständigt är aktiva,
övriga är väl lite av periodare som deltar när ämnena passar.

nippe
2010-06-18, 19:18
När jag känner att jag inte har koll så Googlar jag... och det var har jag hamnade när jag undrade vilken hoj jag borde köpa...

Kret
2010-06-18, 21:30
Hittade hit när jag sökte information om hur man tar A-kort.
Sen har jag blivit kvar.

Seth
2010-06-19, 05:15
hamnade här via google. sökte lite mc forum och hittade den här o fastnade direkt

pewa
2013-01-11, 23:26
Lyfter den här tråden lite!

LAHA
2013-01-12, 00:21
Hittade hit när jag sökte ett Mc- forum på Google, var ute efter ett forum som inte var märkesbundet då jag mest sökte folk som var intresserade av att köra o inte en klubb för inbördes beundran! Hoppas jag hittat rätt ;-)

Tjita1
2013-01-12, 00:57
Hittade hit EFTER att jag startade hojforum.se, irriterande nog. Tappade intresset när jag upptäckte att det redan fanns ett forum..

Phaedre
2013-01-14, 18:14
Tips från Mats Liifv :)

via Tapatalk

pumpe3
2013-01-14, 19:09
Tips från Mats Liifv :)

via Tapatalk

Hittade Mats blogg (som för övrigt uppdateras väldigt sällan nu mer), som sen ledde mig in på deras åkargäng (hojgänget?) som i nått läge skrev att dom annonserade sina "öppna" körningar på hojen.nu och därav hittade jag hit.

Viragomannen
2013-01-14, 20:58
Hej!
Gogglade på mc forum.hittade detta och det var trevligt!

Jourtjänst
2013-01-15, 01:54
Hej!
Gogglade på mc forum.hittade detta och det var trevligt!

Samma här!

Mymlan
2013-01-15, 19:48
Började med att tjuvläsa lite innan jag blev medlem. Tror att jag googlade "hojvägar", första gången jag stiftade bekantskap med forumet :)