handdator

Visa fullständig version : Har det nånsin hänt dig...



Nina
2010-04-13, 10:27
…att du flyttat ihop med en person du avskytt som pesten?

1983: Fest i Hallonbergen. En kompis kommer med sin nye pojkvän som var det värsta jag nånsin sett, med långt stripigt, ovårdat samt okammat hår plus skitiga kläder. Dessutom i ett par skor som sett sina bästa dar för länge sen, både trasiga och fula. En del spydiga kommentarer hasplades ut från mig, en hormonstinn tonåring.

1985/1986: Nyårsfest i Brandbergen. En man med snygg frisyr hittas i köket, dock väldigt lågmäld och tyst av sig. Byte av tel nr, ingen ringer den andre.

1988: Iakttas mycket noga av en man med rena kläder, nya skor och snygg frisyr. På väg hem blir jag stoppad mitt på Söderleden och får höra: ”Jag måste ha ditt tel nr!” varpå han ger mig sitt tel nr utan att ha fått mitt och försvinner.

6 mån senare: Karln ringer mig, hade fått mitt tel nr av mina vänner.

Ett par mån senare: vi flyttar ihop, en ring hamnar på mitt vänstra finger med bara 8-or i datumet.

3-4 år senare: Karln berättar om en fest han varit på i Hallonbergen nån gång i början av 80-talet och även berättar om nån förbannad retsticka till tjej som ganska tydligt visat avsky mot honom… :o

När han hade klippt sig och börjat vårda sitt yttre kändes han inte igen.

Men -96 separerade vi för att han satte på nån annan och -98 träffar jag den som sen blev min man. :)

DearHunter
2010-04-13, 10:32
Ha, ha...Du är för kul.... :D

Gawriel
2010-04-13, 12:19
haha, rolig historia!

Nina
2010-04-14, 09:02
Ja det har faktiskt hänt mig detta, jag kände inte alls igen karln när jag senare i livet träffade honom på en nyårsfest, han hade ju klippt sig och börjat kamma håret! Och så hade vi bott ihop under några år när han berättar om en fest i Hallonbergen i början av 80-talet och bl a nämner en tjej som uppenbarligen inte gillade honom där. :rolleyes:

MEHall
2010-04-14, 21:49
;D ::) Det var värst. ;) Personligen så skulle det aldrig kunna hända eftersom jag bara tolererar mig själv längre stunder.


:cool:

Maestro
2010-04-15, 12:56
Världen är liten!

DearHunter
2010-04-15, 16:28
Världen är liten!

Har Du låtit håret växa ut nu ? :D

Nina
2010-04-15, 18:13
Har Du låtit håret växa ut nu ? :D
Ha ha ha!