handdator

Visa fullständig version : Söndagstur



Nina
2010-04-11, 18:19
Trajjan funkade bra, utan missljud eller annat konstigt. Som om den alltid rullat hela vintern. Jag körde dit näsan pekade och hade inte någon väg utstakad, bl a fick jag börja med att besöka luftpumpen på macken och där stod ett gäng hojar och bilister som skulle pumpa i luft i sina ringar. Jag mötte också en hel del hojar överallt, det var ett evigt hejande på alla jag mötte. Satt och funderade på om jag skulle sy på en extra arm och sätta ett stag under, då skulle jag heja hela tiden hi hi. ;)
Men det är inte samma sak som att vinka hej på riktigt...

Dock mötte jag en röd Volvo på landsvägen efter Årsta havsbad, jag tror föraren glömde bort att han satt i sin bil för han vinkade glatt med vänsterhanden som om han satt på sin hoj. Själv satt jag och undrade "Och vem var det där??".
Sen åkte jag förbi Rosenhill, massor med hojar över hela stället, men jag skulle inte in denna gång utan mot Tumba. Jag genade från Tumbavägen över mot Lida, oj vad de byggt om där. Jag tappade kartan för att allt var så annorlunda, en rondell dök upp som inte stod där sist jag körde där. Gamla F18 fanns inte mycket kvar av, en hall visserligen men i övrigt ett helt nytt bostadsområde. Jag lyckades hitta min väg ut och mot Lida och senare hamnade jag (igen) på slingerbulten.

Bilden är från strax före jag körde upp mot Årsta Slott. Den andra bilden är från efter jag kört klardigt och den ska in i garaget. :)

DearHunter
2010-04-11, 21:11
Visst är det härligt. Och vilket väder... 8)

Nina
2010-04-12, 06:55
Ja det var härligt väder i går. Och se vem som hamnade på bild i går. :D
Så ren den ser ut…?

DearHunter
2010-04-12, 09:52
Ja det var härligt väder i går. Och se vem som hamnade på bild i går. :D
Så ren den ser ut…?

Ha, ha. Och hälsar gör Du också. Vad gulligt :D ;)
Snyggt Nina. Bulten är ett litet eldorado och småvägarna runtomkring är ju riktigt mysiga de med. Nynäshamn har bra käk nere vid kajen. Och glassen ska vi inte prata om. :)

Jag fastnade själv på bild häromveckan. Kan dela ut med autograpfhh och tel nr... :rolleyes:

Nina
2010-04-12, 10:28
Ha ha, ja först hade jag blivit omkörd av en polisbil mitt emellan två kurvor en bit innan, jag befrade det värsta och sen kom jag strax före Uringe skola och såg ett gäng stå vid vägkanten vid nån gödselgrop. ”Ja det var ju ett konstigt ställe att åka av på men… Var är polisbilen?” tänkte jag men så höjde nån en kamera. Så snabbt upp med handen och vinka hej-hej och jag hann tydligen.

Du får väl visa mig Nynäshamnsmaten och -glassen nån gång. Om fler vill haka på är det bara att säga till.

DearHunter
2010-04-12, 10:45
Ha ha, ja först hade jag blivit omkörd av en polisbil mitt emellan två kurvor en bit innan, jag befrade det värsta och sen kom jag strax före Uringe skola och såg ett gäng stå vid vägkanten vid nån gödselgrop. ”Ja det var ju ett konstigt ställe att åka av på men… Var är polisbilen?” tänkte jag men så höjde nån en kamera. Så snabbt upp med handen och vinka hej-hej och jag hann tydligen.

Du får väl visa mig Nynäshamnsmaten och -glassen nån gång. Om fler vill haka på är det bara att säga till.

Japp. Vi kanske kan samla ihop ett gotti-gotti gäng nu i helgen..;D