handdator

Visa fullständig version : Orka garagera…



Nina
2010-04-08, 19:49
Tänkte leka med Trajjan i garaget nu ikväll och kolla lite annat på de andra hojarna men nu efter maten blev jag pömsig så det får vara. Nåja, jag hinner nog leka med garaget jag. ;)

Aah… Har jag gått och blivit pollenallergiker på gamla dar tro? Jag skulle cykla till min mans jobb i morse och det bara rann ur ögonen. Jag har inte tänkt på det så noggrant förut, har ju alltid tänkt ”Det var värst vad det är dammigt ute nu” när snön smält undan och man inte hunnit sopa gatorna än. Jag har annars tänkt problemen är pga allt damm men i dag cyklade jag på en fuktig grusväg, inget damm så långt ögat nådde och så rann det som en vårflod ur ögonen ändå. Det var knappt jag såg vart jag cyklade och jag hann inte mer än torka ögonen så var det lika klippt igen. Nu ömmas de efter allt torkande.

Sen slog det mig där jag satt på cykeln: pollenallergisk? Jag har allergi annars – mot vissa pälsdjur och sjuka hus, pollen har jag alltid tålt förr.
Förra året när björken slog ut kunde det rinna lite ur ögonen, jag tänkte då att jag ska kika detta år om det blir samma problem igen men nu hann inte ens björken slå ut. Efter en allergitablett försvann problemen jag hade i dag. Så det är därför jag nyst under senaste dagarna tro?

Fast… Pappa blev förstås allergisk mot Hyacinter vid 50+. :rolleyes: