handdator

Visa fullständig version : Glöm det!



Nina
2010-04-05, 13:31
Tänkte ta upp en ganska privat sak här men mest för att klargöra varför jag slutade skriva, tack till alla er som skickade glada mail till mig.

För en tid sedan fick jag flera mail sända till mig, det var långa spaltkilometrar och alla handlade de om hur jag som person beter mig bland folk. I det stora hela var allt enbart negativt, jag är en riktig bitch som inte vet hut. Ungefär.

Man hade retat sig på att jag som tjej kör hoj, man hade retat sig på att jag som tjej mekar själv så långt jag förmår och byter däck på bilen själv och man påpekade att jag under Glasstouringen betett mig illa bland folket och att folket som var med undrat och snackat saker. Detta fick mig att dra ett djupt andetag och meningen bakom det hela skriveriet var väl att denna person helst ville jag skulle sluta skriva också av dessa mail att döma – jag tar ju för stor plats helt enkelt.

Men en traditionalist ska inte få mig att sluta leva, sluta skriva, sluta köra hoj och jag tänker inte heller sluta posta bilder i mina inlägg på saker jag mekat med för det var förstås också en sak man hade retat sig på. Inte heller att bli till last för min man så jag tänker fortsätta meka själv och jag tänker fortsätta byta däck på bilen, så det så.

Så varför måste jag simma medströms och göra saker som de flesta här i världen? Att vara till last för min man om jag nu kan reda mig själv istället? Jag har alltid varit den jag är och jag tänker inte ändra mig i den vägen! Dessutom gillar jag teknik, jag måste veta hur saker fungerar och varför de kan krångla, precis som med allt annat inom teknik. Jag mekar datorer själv, byter komponenter i dem, installerar andra enheter och kopplar ihop nätverk och löser eventuella problem som jag vore en hacker. Jag kan bara inte använda saker utan att veta hur de fungerar och varför de krånglar när det krånglar. Och jag gillar att meka, så det så.

Här är anledningen till varför jag slutade skriva ett tag: jag fick mail som sa att jag är en bitch som inte beter mig bra bland folk och att jag borde köra själv och inte i grupp.

Ove
2010-04-05, 14:07
:D Bra att du ryter till! :D

Hur du beter dig har jag ingen aning om men det är nog inte värre än det går att klara. :p

:mad: Sen att folk har åsikter om vad du gör, mekar och kör hoj är väl din ensak. Jag har ingen förståelse att man måste ha snopp för att hantera verktyg i verkstaden. Man håller dom ju ändå med händerna och såna är båda könen utrustade med. :rolleyes:

Betr. datorer så använder jag dom bara. Det finns folk som kan bättre och vilket kön dom tillhör är fullkomligt egalt bara det funkar.

Själv irriterar jag folk genom att ha min lilla hobbyverkstad i köket. Det ska du veta, det ses inte som speciellt manligt att laga mat om man inte jobbar på restaurang. :p

Ordspråket säger:"Endast döda fiskar följer med strömmen"

Var dig själv och gör som DU vill! :)

Nina
2010-04-05, 17:31
Matlagning för mig är mer något för överlevnadens skull, jag har aldrig varit intresserad av matlagning att jag läser kokböcker som lektyr eller ägnar timmar åt matlagning. Så hur okvinnligt är inte det säg?

Min käre far var en sann kock, han var inte utbildad men han gillade att laga mat och tillagade alltid en så otroligt god mat! Oj så bortskämd gommen blev, man blev petig med maten under uppväxten, en sann virtuos i köket och den genen fick inte jag. Däremot brorsan… ;)
Så nej det är inte omanligt att män kan laga mat och gillar det, tvärtom. Jag uppskattar såna män djupt och imponeras av deras trollerier i köket. :)

veteranmc
2010-04-05, 17:53
:) jag är ingen stjärna i köket men plättar. våfflor, fläskpannkaka.makaroner å korv å tjälknul klarar jag av att göra, å fast jaghar två diskmaskiner en manuell som heter margaretha å en elektrisk som heter bosch så diskar jag ibland, men jag är en hejare på att piska mattorna när vi städar.:D

AT-gubben
2010-04-05, 22:32
Heja Nina! Om andra har åsikter om ditt varande så tycker jag att dom kan hålla det inom sig! Jag är en flitig besökare på forumet och har saknat dina skriverier och bilder. Även om jag inte skriver så mycket själv.

I vårt hushåll är det jag som fixar krubbet, husfrun "hinner" inte. Det är lungnast att jag fixar för då blir det inte vidbränt :rolleyes: Det är tur vi är olika, tänk vad tråkigt det skulle bli om alla körde åt samma håll :confused:

Jan-Olov
2010-04-05, 23:22
Jag sällar mig till dom andra, vi får vara den person vi är, och skall inte mästra eller försöka ändra på det.

Molgan
2010-04-06, 21:45
Bra, gnällspikar ska man inte lyssna på. Kör hårt! ;)

akems
2010-04-07, 17:07
Det är rätt,bara kom igen det är inte bara här som tjejer inte får ta plats en del ser helst att de sitter bak och tittar med stora beundrande ögon när vi killar gör något.