handdator

Visa fullständig version : Svanturen vid Tysslingen!



GeCe
2010-04-02, 22:47
;) Börjar nog bli dags att börja fundera på ett datum för nu har beståndet ökat ganska rejält.
Vecka 15 onsdag om man inte vill göra turen i slutet av veckan som kommer men då har vi ju Trandansen redan inbokad. Det är ett ett förslag från mig, onsdag den 14 vecka 15 om vädergudarna är på vår sida. :)

Ove
2010-04-03, 19:19
;) Börjar nog bli dags att börja fundera på ett datum för nu har beståndet ökat ganska rejält.
Vecka 15 onsdag om man inte vill göra turen i slutet av veckan som kommer men då har vi ju Trandansen redan inbokad. Det är ett ett förslag från mig, onsdag den 14 vecka 15 om vädergudarna är på vår sida. :)

:) Låter fint! Jag tar rygg när jag är långt bort i Närke. Då kan jag ägna mig fritt åt min "jojokörning" som jag har fått påpekande om när jag ligger efter. :D Förklaring: Ser en massa kul efter vägen och då blir farthållningen synnerligen ojämn. :rolleyes: :cool:

GeCe
2010-04-03, 22:14
:) Låter fint! Jag tar rygg när jag är långt bort i Närke. Då kan jag ägna mig fritt åt min "jojokörning" som jag har fått påpekande om när jag ligger efter. :D Förklaring: Ser en massa kul efter vägen och då blir farthållningen synnerligen ojämn. :rolleyes: :cool:


;) "Jojo-körning" är en bra taktik Ove för det är väl meningen att man ska se sig omkring när man ute och bikar. Som jag brukar säga: Motorcyklar och bråttom passar inte ihop, inte hos mig iallafall! Ta det cool är melodin :cool: så hinner man med att se en och annan pippi också.

GeCe
2010-04-04, 23:04
;);) Ser ut att kunna arta sig bra för att lyssna på svansången till vecka 15 om man jämför med hur utvecklingen brukar se ut. Anstormningen av svanarna har liksom för tranorna bromsats upp något vilket passar bra i planeringen med tanke på Hornborgasjön. :)

GeCe
2010-04-09, 12:44
:mad: Det var naturligtvis tvunget att skita sig för mig onsdagen den 14:e av orsaker jag inte rår över. Kan man tänka sig tisdagen den 13 istället gubbar? :confused:

Det verkar ändå som om Svanarnas antal kan ha kulminerat. Det är mycket upp och ned nu från dag till till med antalet men fjolårets är redan överskriden vid en notering. :cool:

GeCe
2010-04-09, 22:43
:o Årets samordnade Svantur ställs in i år och ersätts med ett "Ormsafari" till Kvismaren istället eftersom Ormarna är på G och det samtidigt finns mycket fågel inklusive både Tranor och Svanar att kolla för den som är intresserad. ;)