handdator

Visa fullständig version : Trajjan besiktad



Nina
2010-03-31, 10:30
Så var Trajjan besiktad och klardig för säsongens turer. Blankt papper (vad annars när det gäller mina fordon?) och besiktningsmannen var lite lyrisk när han fick se hojen. Oj vilken blickmagnet den är! Folk verkligen ögonbollar hojen. :)

Nåja, efter besiktningen fick den för första gången denna säsong åka slingerbulten säkert och smidigt. Och vi tog in på Ådranvägen numera av mig kallad Helvetesvägen. Ena riktiga kratrar och potthål där nu! Men vad gör det, Trajjan åkte ju så säkert i skåpbilen där den stod fastsurrad utan att flytta sig en endaste millimeter. Ja, jag tog hojen in i skåpbilen för jag ville inte ha en massa salt på den som kryper in överallt att förstöra aluminium och krom, det innebär för mig minst 2 timmars tvätt efter en tur på saltade vägar. Och besiktningsmannen vill nog inte ta i en skitig hoj så jag ville vara snäll och lät den komma ren, vaxad och putsad till max. Så det så, alltid retar det nån.

DearHunter
2010-03-31, 11:08
Min V-twin ska in på besiktning strax efter påsk. Finns gott om lediga besiktningstider nu.

Har kollat så att allting fungererar.........japp! ;D

Mats Liifv
2010-03-31, 13:47
Gör som Nina när det är dags för besiktning, ser till att fordonen är i gott skick och tvättade. Tycker det är att visa respekt för den som ska besiktiga. Att det oftast leder till att man blir trevligt bemött och att man kan komma undan med bagatellfel är bara en bonus.

Chappy
2010-04-01, 10:00
Undrar om inte min gamle Suzuki skulle dö av skräck om jag kom med hink o trasa, för att inte tala om slang. Näe, väntar nog till nästa år i alla fall.

Nina
2010-04-05, 08:32
Undrar om inte min gamle Suzuki skulle dö av skräck om jag kom med hink o trasa, för att inte tala om slang. Näe, väntar nog till nästa år i alla fall.
Ha ha, jag tror den överlever en tvätt. Vem vet, den kanske t o m går bättre? :)