handdator

Visa fullständig version : På G igen...



RobbeS
2010-03-29, 23:17
Hej allihopa.
Efter några års uppehåll har jag återigen fallit ner i hojträsket. I sommar behöver jag alltså inte med längtan i hjärtat se alla lyckliga mc åkare glida iväg på sina skönheter medan jag själv får genomlida sommarvärmen i min gamla Volvo.

Hoj är införskaffad och det är bara det slutgiltiga som betalning:rolleyes: och hemkörning kvar så fort vägarna är farbara. Två decimeter snö på två dar är ju ingen höjdare då man vill köra mc.
Det blev en FJR då syftet med bågen kommer att bli mest touring.
Jag kommer dock att börja lungt med en Lofotentripp och en resa till Helsingfors med min sambo. De längre turerna sparar jag tills jag är lite varmare i kläderna.

Molgans resetråd om trippen till Alperna gav mycket inspiration och även alla andra trådar jag hittat i forumet har jag haft mycket nöje av att läsa.

Till sist en fråga, det omtalade Rosenhill . var ligger det?

Danne
2010-03-29, 23:42
Rosenhill ligger i himmelsriket....;D;D;D
- Inte långt därifrån, det ligger Stockholms södra förorter ca 3 mil från city.
Ett härligt hojfik där många hojåkare samlas före eller efter en hojtur.
Rekommenderas om du kommer till huvudstaden nån gång.



http://caferosenhill.se/

Danne

erkagn
2010-03-30, 06:14
En FJR är ett utmärkt val av hoj. Min brorsa hade en sådan och jag blev imponerad över både komfort och fartresurser.

Jonas
2010-03-30, 07:47
Välkommen till forumet, Robbe!

Ser fram emot att läsa om dina turer till Norge och Finland!

Mats Liifv
2010-03-30, 08:53
Välkommen hit Robbe!

Precis som Jonas ser jag fram emot att läsa om dina äventyr i såväl väster som österled! Var själv ut till Lofoten för ett antal år sedan. Vi hade riktig otur med vädret och det både regnade och snöade. Tror i alla fall att det är vackert, bakom regnet och dimman....;)

Molgan
2010-03-30, 11:16
Hej, välkommen hit och ut på vägen! Kul att någon fick inspiration av min lilla reseberättelse. =)

Hänger du med på 1a-majrundan?

leffa
2010-03-30, 15:58
välkommen hit

RobbeS
2010-03-30, 19:20
Hej, välkommen hit och ut på vägen! Kul att någon fick inspiration av min lilla reseberättelse. =)

Hänger du med på 1a-majrundan?

Tackar. Det är tänkt så bara hojaffären är överstökad innan dess. Första maj rundan är ju ett måste här uppe...

DearHunter
2010-03-30, 20:11
Välkommen och kul att Du är på hjulen igen.

Lofoten är en höjdare. Underbara vyer och landskap. Vi hade regn 95% av tiden så gardera dig med ordentligt ställ. Härligt...

RobbeS
2010-03-30, 22:15
Rosenhill ligger i himmelsriket....;D;D;D
- Inte långt därifrån, det ligger Stockholms södra förorter ca 3 mil från city.
Ett härligt hojfik där många hojåkare samlas före eller efter en hojtur.
Rekommenderas om du kommer till huvudstaden nån gång.



http://caferosenhill.se/

Danne

Det ligger alltså i närheten av mina gamla jaktmarker. Söder om söder är jag faktiskt ganska hemma i. Får ta en sväng dit då jag hälsar på syrran i sommar...

Danne
2010-03-30, 22:57
Det ligger alltså i närheten av mina gamla jaktmarker. Söder om söder är jag faktiskt ganska hemma i. Får ta en sväng dit då jag hälsar på syrran i sommar...

- Det gör du rätt i, hör av dig innan så drar vi ihop ett gäng och tar en sväng....

Danne

Nicke
2010-03-31, 08:47
Hej och välkommen!

Du har valt rätt forum och hoj för att få ut det optimala av ditt intresse :p HOJta till om du får vägarna förbi ;)

veteranmc
2010-03-31, 17:42
Hej robbeS å välkommen kul att det kom in en kalixbo till. det är mig ni ser åkande runt kalix körande gammla veteranmotorcyklar införd skinnrock å potthjälm

RobbeS
2010-04-01, 00:44
Hej robbeS å välkommen kul att det kom in en kalixbo till. det är mig ni ser åkande runt kalix körande gammla veteranmotorcyklar införd skinnrock å potthjälm

Tackar. Jo, jag har nog sett dig glida runt i samhället på de gamla klassikerna.