handdator

Visa fullständig version : Ny utrustning



Jonas76
2010-03-27, 14:58
http://www.hojen.nu/forum/picture.php?albumid=283&pictureid=1845
Mors, hämtade mitt nya skinnställ igår. Vart ett Lindstrands silverstone helställ storlek 46(!?!?!?!?).
Det är satans tajt men jag kan få på det utan hjälp iallafall :D
Hoppas det töjer sig annars kan det bli jobbigt ::)

Kommer ni att byta/uppdatera någon utrustning inför kommande säsong?

veteranmc
2010-03-27, 17:10
jo om jag hittar några skinnbyxor från 50 talet i rätt storlek. man är ju fullvuxen riktiga män väger ju över 100kg, behöver storlek 56 eller 58.

räven
2010-03-27, 20:02
jo om jag hittar några skinnbyxor från 50 talet i rätt storlek. man är ju fullvuxen riktiga män väger ju över 100kg, behöver storlek 56 eller 58.

Har 58or från 70 tal, Malung tror jag,hängselbyxa,skulle de kunna va nåt

Jåke
2010-03-27, 21:32
Det är satans tajt men jag kan få på det utan hjälp iallafall :D
Hoppas det töjer sig annars kan det bli jobbigt ::)
Då är det för stort, mitt Halvarsson 52 kunde jag inte få på mig själv de första veckorna utan att nästan vrida armarna ur led :D

Men det töjer sig, tar en halv säsong, men sen så sitter det som det ska.

Själv blev det ny hjälm, Shoei XR1100 och ett par nya Halvarsson Dino handskar då jag nötte ut de förra. Verkar som det blir en ny hoj också, men det räknas kanske inte som utrustning? ;)

Jonas76
2010-03-28, 02:10
Då är det för stort, mitt Halvarsson 52 kunde jag inte få på mig själv de första veckorna utan att nästan vrida armarna ur led :D

Men det töjer sig, tar en halv säsong, men sen så sitter det som det ska.

Jag var faktiskt tvungen att att be om hjälp det första gångerna, men sen fick jag in nån form av snits som innebar att utföra nån sorts korvdans samtidigt som jag krängde på mig stället...bra slut efter det men det funkar iallafall :)

Nina
2010-03-28, 07:19
Själv tänker jag köpa crosskläder, ett par stövlar dito och shorts med höftskydd samt knäskydd. Jag har en skyddsjacka som sitter perfekt.

Javisst ja, jag köpte en ny crosshjälm, sitter som vore gjuten efter min skallform. Och ett nalleställ, sitter också perfekt och har mycket bättre rörlighet än det ser ut att ha, så scooteroverallen hängde i garderoben resten av tiden.

Molgan
2010-03-28, 08:21
Sjysst ställ! Var och testade ett 2-delat arlen ness stl. 54 i fjol, satt som en smäck. Nu ser det ut som det blir grushoj hela säsongen så det var nog tur att det inte blev nåt köp. Nya handskar är nog allt jag behöver i år samt nån slags intercom så man kan snacka med sin passagerare. Damen behöver dock ekiperas..

Mats Liifv
2010-03-28, 09:02
Har nöjt mig med att ta in mina skinnbrallor i midjan och byta foder i en skinnjacka, samt köpt mig en ny jacka för att koppla ihop med de passande byxor jag hade sedan tidigare.

http://www.jofama.se/motorcycle_wear/images/products/azuma_b.jpg http://www.jofama.se/motorcycle_wear/images/products/taal3_b.jpg

simen
2010-03-28, 09:54
Må nog kjöpa nya hjelmar som passer til min nya mc,och jackor,

Yamahadriver
Tanumshede
simen

veteranmc
2010-03-28, 11:25
Har 58or från 70 tal, Malung tror jag,hängselbyxa,skulle de kunna va nåt vet inte hur sånna moderna skinnbyxor ser ut är dom lik 50 tals modellen

Linnex
2010-03-28, 11:58
I år blev det:
Skyddsjacka,
skinnjacka att ha till jobbet
hjälm X2
1 par byxor. Skall förmodligen även köpa ett par MC jeans under året.

Sedan har Deauvillen även blivit lite uppgraderad hand/fotskydd, tankpad och en ny ruta.

engström67
2010-03-28, 15:01
1726Jag köpte ett nytt ställ från tyska stadler ifjol,i skinn och textil,goretex pro shell,det sitter som ett skinn ställ,kostar en hel del,men det bästa jag haft,har åkt nere i europa,och norge i ösregn,vattnet bara rinner av,man är torr och varm hela tiden,kan verkligen rekomendera detta.

Kimmo
2010-03-28, 18:41
Ny hjälm blev det iaf måste köpa nya stövlar oxå.

Mats Liifv
2010-03-28, 21:51
1726Jag köpte ett nytt ställ från tyska stadler ifjol,i skinn och textil,goretex pro shell,det sitter som ett skinn ställ,kostar en hel del,men det bästa jag haft,har åkt nere i europa,och norge i ösregn,vattnet bara rinner av,man är torr och varm hela tiden,kan verkligen rekomendera detta.

Låter bra, det stora problemet med textilställ med membran är annars att dom blir blöta och kalla så man måste ändå använda regnställ om man vill slippa frysa.

DearHunter
2010-03-29, 11:59
Låter bra, det stora problemet med textilställ med membran är annars att dom blir blöta och kalla så man måste ändå använda regnställ om man vill slippa frysa.

Undvik bomull närmast kroppfen. Ull värmer trots att det blir fuktigt.

http://www.ullmax.se/index.asp?site=webshop

klaus
2010-03-29, 19:21
Ny hjälm blev det iaf måste köpa nya stövlar oxå.

Vad har du för skostorlek,har sprillans nya amerikanska Ridge mc stövlar i storlek 44 för 1.500:- Det är visningsexemplar som jag har över,mycket bra stövlar o bra pris :) skicka pm ifall du är intresserad

Mats Liifv
2010-03-29, 19:24
Vad har du för skostorlek,har sprillans nya amerikanska Ridge mc stövlar i storlek 44 för 1.500:- Det är visningsexemplar som jag har över,mycket bra stövlar o bra pris :) skicka pm ifall du är intresserad
Du bör nog lägga ut en bild också, Klaus!

Jonas
2010-03-29, 19:31
Vad har du för skostorlek,har sprillans nya amerikanska Ridge mc stövlar i storlek 44 för 1.500:- Det är visningsexemplar som jag har över,mycket bra stövlar o bra pris :) skicka pm ifall du är intresserad

Jag kan vara intresserad också. Ska köpa nya stövlar som passar bättre till customstuket. Gärna bild, tack. :)

klaus
2010-03-29, 19:47
ok,bild här,har även en utan drgkedja i storlek 40

Mats Liifv
2010-03-29, 19:57
Den här modellen köpte jag från Touringbutiken! Rätta stuket. För under tvåtusen spänn och dessutom med GoreTex, vilket jag tycker är suveränt i stövlar. Dessutom funkar dom även till "civilt" bruk, vilket ju inte är någon nackdel. Känns mycket välgjorda, har brukat mina en del under vintern.

http://www.touringbutiken.se/user/prodimages/400/13-0336.jpg

engström67
2010-03-29, 21:07
Låter bra, det stora problemet med textilställ med membran är annars att dom blir blöta och kalla så man måste ändå använda regnställ om man vill slippa frysa.

Fördelen med mitt ställ är att det är mestadels skinn i stället,och att goretexen ligger på ytan=drar ej åt sig vatten,har haft vanligt textilställ,rukka tidigare det är något helt annat det suger ju åt sig vatten som du säger men man blir inte blöt,men det blir kallt,så är de



TRACK PRO Kombinationsförslag: RACE PRO

GORE-TEX® Pro Shell 3-lager CORDURA®, GORE-TEX® Pro Shell läderlaminat med TFL COOL SYSTEM.
SÄRKILDA EGENSKAPER
GORE-TEX® Pro Shell ( XCR ) Laminat (drar ej åt sig vatten samt gör jackan lättare)
GORE-TEX® Pro Shell läderlaminat i perforerat utförande på bröst och rygg för högre andningsbarhet (TFL COOL)
GORE-TEX® Pro Shell läderlaminatföstärkningar på axel, överärm och armbåge (TFL COOL)
Innovativt ventilationssystem som heter AWS,(Air Window System) med öppningsbara paneler i front försedda med vattentäta blixtlås förser jackan med luft som fördelas jämnt via APS. Air Pipe System är ett slags posösa luftrör som fördelar och förhindrar punktkylning.
10 års garanti.
Utrustad med SaS-Tec ryggskydd Level 2,
Ihopkopplingsbar med byxa.








Är alla hojåkare lika ?
Nej, och tur är väl det. Det skulle vara bra trist om vi såg ut som klonade allihop.

En del tillverkare tror att vi ser lika ut. Javisst, många av oss kan ha varandras kläder. Mer eller mindre iallafall.
STADLER är fabrikanten som kan ge Dig, som är lite längre, kortare eller vad det nu kan vara so gör dig unik, ett perfekt skyddsplagg, anpassat efter just dig och dina önskemål. Kan det bli bättre? Att du vidare kan beställa din jacka i en, av dig bestämd färg ( upp till 18 olika färger ) gör att du får en unik jacka.
Mer än 35 års erfarenhet som tillverkare av mc-kläder, placerar dem i en ledande position vad det än gäller.
Att de haft licens från GORE att tillverka kläderna i GORE-TEX® sen 1990 gör dem till en av Europas mest erfarna fabrikanter, då man årligen utsätts för hårda kvalitetskontroller.
STADLER ser till att Du får en motorcykelutrustning som klarar de högt ställda krav, man som konsument förväntar sig. Deras kompetens gör dem till leverantör åt både polis, militär och även civila myndigheter runt om i Europa.
Tillvekningen sker i Europa och special-produktion sker i södra Tyskland där det familjeägda företaget har sin anläggning. Där görs även all design, mönsterberäkning och reparationsarbeten.
Kan man ge 10 års garanti, så har man lagt ribban högt. Det ger dej en trygghet, inte bara i material, utan även i det yrkeskunnande som bara ett STADLER-plagg kan ge dig.


--------------------------------------------------------------------------------

Mats Liifv
2010-03-29, 21:28
Verkar vara bra grejer, Stadler. Vad kostar ditt ställ?

Jonas
2010-03-29, 21:32
Den här modellen köpte jag från Touringbutiken! Rätta stuket. För under tvåtusen spänn och dessutom med GoreTex, vilket jag tycker är suveränt i stövlar. Dessutom funkar dom även till "civilt" bruk, vilket ju inte är någon nackdel. Känns mycket välgjorda, har brukat mina en del under vintern.

http://www.touringbutiken.se/user/prodimages/400/13-0336.jpg

Snygg! Är de jobbiga att ta på/av? Såg ett par liknande för en tid sedan med dragkedja som skulle vara smidiga att ta på/av. De kostade dock betydligt mer.

Mats Liifv
2010-03-29, 22:42
Snygg! Är de jobbiga att ta på/av? Såg ett par liknande för en tid sedan med dragkedja som skulle vara smidiga att ta på/av. De kostade dock betydligt mer.
Kan inte säga att de är svåra att ta av eller på. Tycker faktiskt att de var riktiga fynd. Liknade stövlar brukar kosta ungefär lika mycket, utan GoreTex. Är ju samtidigt en vanlig stövel som man kan gå i på ett bekvämt sätt. Dom lommer att användas mycket i sommar! Passar liksom in i Customstilen.

engström67
2010-03-29, 22:45
Verkar vara bra grejer, Stadler. Vad kostar ditt ställ?

Det är väldigt dyrt faktiskt,17000kr kostade det,men det är det värt,ett rukka i samma material hos touringbutiken ville dom ha 20000kr för och jag tror inte det är 10års garanti på det heller.Jag är då supernöjd.Jag köpte det av Event Mc i stockholm.

Mats Liifv
2010-03-29, 22:48
Det är väldigt dyrt faktiskt,17000kr kostade det,men det är det värt,ett rukka i samma material hos touringbutiken ville dom ha 20000kr för och jag tror inte det är 10års garanti på det heller.Jag är då supernöjd.Jag köpte det av Event Mc i stockholm.

Mycket pengar, men inte dyrt! Misstänkte nästan att det var där du köpt det. Han brukar dyka upp lite här och där i hojsammanhang. Ska kika närmar på det vid tillfälle!

DearHunter
2010-03-29, 22:56
Har precis bestyckat min officiella hoj med snygga stålomspunna bromsslangar och luftat tills jag blev blå i ansiktet.

Personlig utrustning???
Nä.. Man kan ju inte spendera pengar på sitt hojåkande och prylar...eller kan man det?? ;)