handdator

Visa fullständig version : Så korkat!



erkagn
2010-03-25, 13:59
http://www.aftonbladet.se/bil/mc/article6834452.ab

Jonas76
2010-03-25, 14:27
Helt galet...
Själv har jag blivit extremt uppmärksam sen jag tog mitt hojkort, kollar hellre fler gånger än en gång för lite och chansar när jag kör bil!!!

Molgan
2010-03-25, 14:30
Helt galet...
Själv har jag blivit extremt uppmärksam sen jag tog mitt hojkort, kollar hellre fler gånger än en gång för lite och chansar när jag kör bil!!!
Tror de flesta blir säkrare bilförare när de börjar köra motorcykel. Borde vara ett krav att man kört motorcykel innan man får sätta sig bakom ratten i en bil.

Angående artikeln: "Såg inte mc'n för den var för smal", tror Klaus kan känna sig säker då. =)

klaus
2010-03-25, 15:09
man kan aldrig vara säker när det gäller bilar :)
kanske blir man inte sedd för man blev bländad av allt krom

Jan-Olov
2010-03-25, 17:41
Tror de flesta blir säkrare bilförare när de börjar köra motorcykel. Borde vara ett krav att man kört motorcykel innan man får sätta sig bakom ratten i en bil. =)
Jag känner nästan lika dant åtminstone tänkte jag på det de första åren.

Gurrag
2010-03-25, 19:08
En olycka är tragisk för alla inblandade. I det här fallet både för bilisten och MC föraren. Problemet med domen är att man sänder ut signaler om att det är ok att inte bry sig om trafiksäkerhet. Olyckor händer men om man tar sitt ansvar och lär sig så kommer världen bli en bättre plats.

räven
2010-03-26, 08:22
Tolkning = lagligt att köra över Mc förare.

Jan-Olov
2010-03-26, 10:02
Det kanske dax att dra igång "UTROTNINGSHOTAD" igen som SMC hade för något år sedan.

DearHunter
2010-03-26, 10:08
Varselväst kanske är fult, men chansen ökar att man blir sedd!

Det är svårt att veta vad det var som orsakade beslutet, av vad en tidning skriver. Det kanske fanns andra omständigheter, vittnen som vi inte känner till.

Jag undrar hur man hade beslutat om bilisten hade kört ut trots väjningsplikt och kört på ett cyklande barn? :eek:

Låter märkligt :confused:

MEHall
2010-03-26, 13:11
Bilister är nog lite blinda pga alla tak och dörrstolpar som är i vägen. Dessutom vet jag att man blir lite däven när man sitter inne i en bils varma cupé.
Läste i en artikel i Mc guiden för några år sedan där det stod att man skulle betrakta alla bilister som idioter. :rolleyes:
Som motorcyklist måste man vara vaksam eftersom många bilister inte är det. ;)