handdator

Visa fullständig version : "Innan staden vaknar"



Mats Liifv
2010-03-24, 19:36
Här tänkte jag att vi kan diskutera allt som kommer att röra denna tur, önskemål om vilka platser vi ska besöka etc.

Kimmo
2010-03-24, 20:32
Kan tänka mig att åka ner til "Stan" för detta har ju bara ca 3h ner till Stockholm.

DearHunter
2010-03-24, 20:40
Kan tänka mig att åka ner til "Stan" för detta har ju bara ca 3h ner till Stockholm.

3 h är ingenting mot 1 h i bilköer :cool:

Kimmo
2010-03-24, 20:44
Bor på landet så här finns inga bilköer så det vet jag inte vad det är , förutom utanför Clas Ohlson (ja jag bor i Clas Ohlson land) med alla turister som ska dit på sommaren och trängas.

DearHunter
2010-03-24, 20:47
Tror vi, mfl Tuckolmare, behöver en pub-kväll och snacka ihop oss lite. ;)

Jag har några förslag, och det vore ju kul att bjuda på lite överaskningar och låta Sthlm bjuda på sig själv lite. Sthlm är en underbart vacker stad. Trivs kanon här.

Det finns mer än donken på Sveavägen.... :p

Jonas
2010-03-24, 21:50
Tror vi, mfl Tuckolmare, behöver en pub-kväll och snacka ihop oss lite. ;)

Låter som en riktigt bra idé! :D

Molgan
2010-03-25, 01:51
Det finns mer än donken på Sveavägen.... :p
Vafalls?!!

GeCe
2010-03-25, 12:15
Här tänkte jag att vi kan diskutera allt som kommer att röra denna tur, önskemål om vilka platser vi ska besöka etc.


:confused: Undrar om vi ska göra detta till en killgrej utan damer annars har jag en kompis jag delar brevlåda med som är intresserad beroende på datum.

Sen är det lite svårt för en annan att komma med synpunkter på utflyktmålen då man saknar tidsaspekt på hur lång tid det skulle ta att besöka olika ställen. Men de du nämde Mats i den första tråden om målen Fjällgatan, mot Riddarfjärden och runt till Djurgården är ju "måsteställen". :)
Skulle ju kunna säga Saltsjöbaden och Lidingö men det skulle väl ta för lång tid och ligger ju inte i centrum precis.

Men kul ska det bli!

Jonas
2010-03-25, 12:29
:confused: Undrar om vi ska göra detta till en killgrej utan damer annars har jag en kompis jag delar brevlåda med som är intresserad beroende på datum.


Absolut inte bara en killgrej. Alla våra körningar är öppna för alla! :)

adara
2010-03-25, 13:31
Jag tänkte precis skriva att det här lät ju kul.. men vill ni killar hänga ensam så får ni såklart göra det=)

Danne
2010-03-25, 14:17
Självklart ska du med - det är alltid uppskattat med tjejer, i varje fall jag tycker jag det...
Så är det ingen annan som har nått emot det så är detta en uppmaning till alla tjejer - häng med...:):):):)

Daniel

klaus
2010-03-25, 15:18
jo,vi ska ju träffas nu på söndag,hoppas ni inte glömt :)
då går det fint att diskutera preliminärt
Västerbron,gamla stan,sergel,slussen, lite ställen dit man undviker att komma på dan med allt folk
visst Lidingö o saltsjöbaden är vackert o fina vägar,blir nog en heldagsutflykt
vi snurrar in i stan tidigt o drar utåt nar dagen vaknar på riktigt

GeCe
2010-03-25, 15:24
Absolut inte bara en killgrej. Alla våra körningar är öppna för alla! :)

:) Gott. Då vet jag någon som blir glad! ;)

leffa
2010-03-25, 15:45
jag ska försöka att övertala frun att hänga med:=)

Gibson
2010-03-25, 16:15
Jäklar vilken rolig grej att åka runt i Stockholm en natt med många guider till på köpet det ser jag fram emot.:D

leffa
2010-03-25, 16:35
härligt att vi kunde locka fram er ur den småländska urskogen ,den åkningen har alla möjligheter att bli en riktigt kul körning:)

Gibson
2010-03-25, 16:52
härligt att vi kunde locka fram er ur den småländska urskogen ,den åkningen har alla möjligheter att bli en riktigt kul körning:)

Det kan det verkligen bli.:)

Nicke
2010-03-25, 18:35
Det finns så många ställen att besöka i vår huvudstad inte minst i samband med en vacker soluppgång. Så att lägga upp en vacker och smakfull tur lär nog inte vara några problem för oss Stockholmare med hjälp av era önskemål. En utsiktsplats som fjällgatan är vacker alla tider på dygnet. Så T.O.M. jag ser fram emot denna tur fast jag vart yrkeschaffis i 'byn' :)

Jonas
2010-03-25, 19:14
Jag slutar aldrig fascineras av Stockholms skönhet med all grönska och allt vatten.

Mitt spontana förslag på runda. Har säkert missat något.

Fjällgatan, Skeppsbron, Skeppsholmen, Strandvägen, Djurgården, Valhallavägen, City, Humlegården, Stureplan, Kungsgatan, Norr Mälarstrand, Lilla Essingen, Västerbron, Söder Mälarstrand, Slussen, Henriksdalsberget, Nacka Strand, Värmdö, Vaxholm (lunch).

Frukost = medhavt kaffe och smörgås när helst andan och utsikten medger ett lämpligt stopp.

Och det är absolut självklart att tjejer som kör själva eller tjejer som vill åka bakpå ska med på denna exklusiva gryningstur i världens vackraste huvudstad. :)

DearHunter
2010-03-25, 19:39
Jag tänkte precis skriva att det här lät ju kul.. men vill ni killar hänga ensam så får ni såklart göra det=)

Nej. Vi vill inte hänga omkring ensamma. En klar missuppfattning från farbror GeCe :rolleyes:

Ju fler vi blir dessto roligare och trevligare.
Sedan vad gäller turvalet så är det en öppen fråga, men förslag finns. Kom gärna med idér ;)

DearHunter
2010-03-25, 19:44
Jo, hörrni....

Jag vore tacksam om vi inte lade körningen under de två första veckorna i Maj för då missar ni DearHunter och riskerar att jag frammanar en förbannelse så att era skägg börjar växa innåt (damerna får mustasch istället) :eek:
:D

Jonas
2010-03-25, 23:33
Jo, hörrni....

Jag vore tacksam om vi inte lade körningen under de två första veckorna i Maj

Nej, den här turen måste gå av stapeln när sommaren står i full blom och när det är riktigt behagligt varmt ute även 05.00 på morgonen. Slutet av juni, början av juli kanske? Framförhållningen kan inte heller vara för lång då vi bör ha bra koll på vädret via yr.no.

Eller ska vi bara chansa på ett datum och sen gilla läget oavsett väder?

Danne
2010-03-25, 23:34
Jag slutar aldrig fascineras av Stockholms skönhet med all grönska och allt vatten.

Mitt spontana förslag på runda. Har säkert missat något.

Fjällgatan, Skeppsbron, Skeppsholmen, Strandvägen, Djurgården, Valhallavägen, City, Humlegården, Stureplan, Kungsgatan, Norr Mälarstrand, Lilla Essingen, Västerbron, Söder Mälarstrand, Slussen, Henriksdalsberget, Nacka Strand, Värmdö, Vaxholm (lunch).

Frukost = medhavt kaffe och smörgås när helst andan och utsikten medger ett lämpligt stopp.

Och det är absolut självklart att tjejer som kör själva eller tjejer som vill åka bakpå ska med på denna exklusiva gryningstur i världens vackraste huvudstad. :)

Ja - och dom som kör utan nån tjej där bak kan säkert säkert hitta nån på vägen att hämta upp, för att när vi kommer som är: - Ett gäng snygga killar i sina bästa år på så snygga hojar är det nog många tjejer som gärna vill hänga med på en tur....:D:D:D:D:D:D:D

Danne

Mats Liifv
2010-03-25, 23:46
Finns verkligen mycket att se och brist på förslag är det verkligen inte. Vi kommer garanterat att få ihop en trevlig runda. Vi kan nog hålla på hela dagen och naturligtvis är alla välkomna, oavsett kön!

Jonas
2010-03-25, 23:48
Ja - och dom som kör utan nån tjej där bak kan säkert säkert hitta nån på vägen att hämta upp, för att när vi kommer som är: - Ett gäng snygga killar i sina bästa år på så snygga hojar är det nog många tjejer som gärna vill hänga med på en tur....:D:D:D:D:D:D:D

Danne

Kan också funka omvänt. Våra körande tjejer kan absolut få med sig någon hunk utmed vägen om de skulle vilja. :)

By the way, var är ni alla tjejer? Ni försvann från forumet ungefär samtidigt som första snöflingan föll i höstas... Saknar er! :)

Danne
2010-03-26, 00:02
Kan också funka omvänt. Våra körande tjejer kan absolut få med sig någon hunk utmed vägen om de skulle vilja. :)

By the way, var är ni alla tjejer? Ni försvann från forumet ungefär samtidigt som första snöflingan föll i höstas... Saknar er! :)

Ja håller med, det är ungefär samma sak som tjejer ute på stan - När vinter kommer försvinner alla tjejer och när sommarn med värmen kommer igen så är det så många snygga tjejer att kolla på så man att man nästan krockar....:rolleyes::rolleyes:

Danne

GeCe
2010-03-26, 05:54
Nej, den här turen måste gå av stapeln när sommaren står i full blom och när det är riktigt behagligt varmt ute även 05.00 på morgonen. Slutet av juni, början av juli kanske? Framförhållningen kan inte heller vara för lång då vi bör ha bra koll på vädret via yr.no.

Eller ska vi bara chansa på ett datum och sen gilla läget oavsett väder?


Vädergudarna är oftast inte mycket att lita på så jag tycker vi anpassar oss till dem istället och kör med kort framförhållning. Slutet av juni eller början av juli tycker jag låter som ett bra förslag! :)
Tror det här kan bli en av sommarens höjdpunkter! ;)

adara
2010-03-26, 09:28
Ja håller med, det är ungefär samma sak som tjejer ute på stan - När vinter kommer försvinner alla tjejer och när sommarn med värmen kommer igen så är det så många snygga tjejer att kolla på så man att man nästan krockar....:rolleyes::rolleyes:

Danne

Det är så att vi går in i ngn form av dvala i väntan på bättre tider. Medlemmar av rasen "tjej" är oftast frystna av sig och kan därför vanligtvis sällan skådas alltför lång ifrån värmekällor..=)

Men det låter som en mycket trevlig tur, så jag är absolut på! Även om man råka bo i Stockholm så är det så ofta man tar sig tiden att uppskatta alla vackla platser som faktiskt finns, så det ska bli kul.

Danne
2010-03-26, 10:01
Det låter bra, har själv kört hoj i Stockholm i 25 år och tycker att jag har sett det mesta i stan, för om man tar en sväng själv så blir det nästan alltid samma vägar av gammal vana. Men då är det kul att åka med några andra ibland eftersom alla har ju sina egna favoriter och kan vägar som man inte har kört på tidigare.
- Det upplevde jag förra året då Mats guidade mig och några andra hojåkare på vägar i Stockholms västra delar som inte jag har kört på tidigare - det var helkul...

Så det här kan bli hur bra som helst...

Danne

DearHunter
2010-03-26, 10:15
Det låter bra, själv kört hoj i Stockholm i 25 år och tycker att jag har sett det mesta i stan, för om man tar en sväng själv så blir det nästan alltid samma vägar av gammal vana. Men då är det kul att åka med några andra ibland eftersom alla har ju sina egna favoriter och kan vägar som man inte har kört på tidigare.
- Det upplevde jag förra året då Mats guidade mig och några andra hojåkare på vägar i Stockholms västra delar som inte jag har kört på tidigare - det var helkul...

Så det här kan bli hur bra som helst...

Danne

Instämmer. Man hittar varje år nya vägar. Och när de tar slut så har man glömt dem man hittade först, cykliskt - cykliskt

Kimmo
2010-03-27, 12:04
Kan också funka omvänt. Våra körande tjejer kan absolut få med sig någon hunk utmed vägen om de skulle vilja. :)

By the way, var är ni alla tjejer? Ni försvann från forumet ungefär samtidigt som första snöflingan föll i höstas... Saknar er! :)

Hihihihihi vet va de finns de är på mitt jobb hihihihihi :cool:

Kimmo
2010-03-27, 12:06
Passar datum och tid för mig så kommer jag... risk för vääääldigt tidig uppgång... nej nu ska jag åka till touringbutiken som har säsongsöppning för sina mc grejor risk för fynd kanske?

veteranmc
2010-03-28, 11:46
:)hade det inte varit så långt dit hade jag kommit, det låter som en kul grej. fast då hade ni nog fått rita en karta(ifall jag inte hinner med) eller spärra gashantagen så jag hunnit med,:D för min husqvarna mod227 120cc från 1950 som jag kör mest med har hela 4.5hk å en toppfart på ca 65 om jag har nedförsbacke, är pissnödig, har hemlängtan å medvind:D

Mats Liifv
2010-03-28, 12:31
Passar datum och tid för mig så kommer jag... risk för vääääldigt tidig uppgång... nej nu ska jag åka till touringbutiken som har säsongsöppning för sina mc grejor risk för fynd kanske?

Blir nog väldigt tidig start för din del i så fall. Vi får väl ordna någon form av övernattning om det kommer folk som bor långt från huvudstaden!

Kimmo
2010-03-28, 18:53
Blir nog väldigt tidig start för din del i så fall. Vi får väl ordna någon form av övernattning om det kommer folk som bor långt från huvudstaden!

Svärmor bor strax utanför Eskilstuna i en liten by (håla) som heter Svalboviken så jag kan åka och sova där oxå. Sedan bor svågern inne i Eskilstuna och han har hoj men (precis köpt sig en Africa Twin) kan kanske lura med honom oxå så det löser sig. Tack iaf man vet aldrig om det kan behövas iaf. Blev årets premiär tur idag den blev inte lång men kände mig bara tvungen (att testa nya hjälmen;-) nu snöar det :-(

DearHunter
2010-03-29, 12:02
Svärmor bor strax utanför Eskilstuna i en liten by (håla) som heter Svalboviken så jag kan åka och sova där oxå. Sedan bor svågern inne i Eskilstuna och han har hoj men (precis köpt sig en Africa Twin) kan kanske lura med honom oxå så det löser sig. Tack iaf man vet aldrig om det kan behövas iaf. Blev årets premiär tur idag den blev inte lång men kände mig bara tvungen (att testa nya hjälmen;-) nu snöar det :-(

Ingen långtur och en test av hjälmen låter inte bra.. ;D
Våren känns seg... :mad:

Kimmo
2010-03-29, 15:07
Gissa om det känns segt nu har det snöat hela förmiddagen sitter hemma med sjukt barn så det är heller inte så kul!
Nu var det hjälm test genom att åka i backen utan för att känna efter hur den känns på hojen.

DearHunter
2010-03-29, 15:14
Gissa om det känns segt nu har det snöat hela förmiddagen sitter hemma med sjukt barn så det är heller inte så kul!
Nu var det hjälm test genom att åka i backen utan för att känna efter hur den känns på hojen.

Ahhaaa..på så sätt. Genom att åka i backen.... Satt hjälmen bra på hojen ?.Satte Du den på backspegeln?? :D

Krya på er och sätt hjälmen på huvet ;)

Kimmo
2010-03-29, 15:19
Ahhaaa..på så sätt. Genom att åka i backen.... Satt hjälmen bra på hojen ?.Satte Du den på backspegeln?? :D

Krya på er och sätt hjälmen på huvet ;)

Vet inte vad jag tänkte när jag skrev men jag klämde fast hjälmen på kåpglaset den satt riktigt bra och snygt blev det oxå då hjälmen har samma färg som Tigern.
Tigern hade inget mot den nya hjälmen. Så jag måste väl köpa mig själv en ny hjälm :cool:

GeCe
2010-04-01, 06:14
jo,vi ska ju träffas nu på söndag,hoppas ni inte glömt :)
då går det fint att diskutera preliminärt
Västerbron,gamla stan,sergel,slussen, lite ställen dit man undviker att komma på dan med allt folk
visst Lidingö o saltsjöbaden är vackert o fina vägar,blir nog en heldagsutflykt
vi snurrar in i stan tidigt o drar utåt nar dagen vaknar på riktigt


;) Undrar om ni kom fram till något när det gäller rutt och inte minst mötesplats så man vet i vilket väderstreck vi som kommer utifrån ska söka oss natthärberge kvällen före. :confused: :) :)

klaus
2010-04-01, 07:50
Inget blev spikat än,men Gullmarsplan är kanske inte helt fel som startplats,lätt att hitta o skanstullsbron är fin att börja utflykten med. Går säkert övernatta hos mig om det duger med madrass på vardagsrumsgolvet :) Då kan vi åka tillsammans till mötesplatsen.
Bor söder om stan

Mats Liifv
2010-04-01, 08:12
;) Undrar om ni kom fram till något när det gäller rutt och inte minst mötesplats så man vet i vilket väderstreck vi som kommer utifrån ska söka oss natthärberge kvällen före. :confused: :) :)

Vi kom fram till att Gullmarsplan blir en lämplig startplats. Därifrån kan vi sedan bege oss, via Hammarby sjöstad, vidare ner mot exempelvis Fåfängan med sin utsikt över Stockholms inlopp. Vi tar oss via olika nedslag på vägen, runt Riddarfjärden. Naturligtvis kommer vi att åka över Västerbron. Vi får återkomma med en närmare bekrivning av färdväg när vi varit ute och provåkt. Lämpligt boende kan vara på något av de vandrarhem som finns i Stockholm, exempelvis Zinkensdamm som ligger endast tio minuter från startplatsen. Turistföreningens hemsida (http://svenskaturistföreningen.se)

GeCe
2010-04-01, 08:47
Gullmarsplan ska väl gå att hitta till. Från S-täljehållet finns ju 226 att följa och från Sköndal söderifrån 73:an och man kan ju alltid göra en rekrunda dagen före.
Om man inte väljer att slafa hos Klaus vilket skulle förenkla men jag vet inte än hur många vi blir än men den gode klaus kanske har gott om madrasser och stort vardagsrum. Tackar för erbjudandet men det är kanske inte bara jag som bestämmer om boendet. ;)

:eek: Zinkensdamms vandrarhem verkar lockande också om man bara vore säker på att hojen fick vara ifred på ett sånt centralt ställe. :) Går ju alltid att ringa och fråga hur de har med parkering men tack för tipset!

Chappy
2010-04-01, 09:38
Nå gays, av bägge könen. Vem var det som sa 19/6? Jasså ingen! Det var synd det. För det börjar bli litta trångt i träffplaneringen. Gnistor, Minnesluckor mm. Ett förslag från den guidande ortsbefolkningen vore bra. Om det blir körning efter väder är det risk för att det bara blir infödingar i gänget.

Bajen-Sam
2010-04-01, 10:16
Kan jag så hakar jag gärna på. :)

GeCe
2010-04-01, 21:43
Frukost = medhavt kaffe och smörgås när helst andan och utsikten medger ett lämpligt stopp.

:) Det där brukar funka utmärkt när man är på hemmaplan och ha tillgång till eget kök och praktiseras normalt hos oss också vid våra dagsutflykter.

Men vi som kommer utifrån och har nattlogi på idag okänt ställe så framstår den från början nämda frukosten på Djurgården som en höjdpunkt. Vi tre härifrån mina trakter som har planer på att åka upp skulle iallafall uppskatta en rejäl frukost. ;)

Mats Liifv
2010-04-01, 22:09
Klart vi måste ordna till en rejäl frukost, antingen om ni övernattar hos någon av oss eller om ni bor på vandrarhem. På vandrarhemmet går det alltid att ordna till nå´t att käka. Vi får försöka hitta något lämpligt datum framöver.

Ove
2010-04-02, 21:43
Nå gays, av bägge könen. Vem var det som sa 19/6? Jasså ingen! Det var synd det. För det börjar bli litta trångt i träffplaneringen. Gnistor, Minnesluckor mm. Ett förslag från den guidande ortsbefolkningen vore bra. Om det blir körning efter väder är det risk för att det bara blir infödingar i gänget.

:confused: Vill bara påminna om en sak: 19/6 har jag och min hustru och även kungen och hans fru bröllopsdag. Eftersom vi alla fortfarande är gifta fortsätter Bernadotterna traditionen och det blir ett nytt bröllop den dagen.

Min undran är
a) om väldigt många av er andra är bjudna. Kan bli glest i leden. :rolleyes:

b) Kan vara en massa folk som kommit dit för att applådera tilldragelsen. :D

Nicke
2010-07-09, 20:49
Nu är tiden bokat!



Nu har alla chansen till att få vara med och se när huvudstaden vaknar med soluppgången en vacker sommarmorgon. Exakta slingan är inte spikad, så alla har möjlighet att önska om platser man vill se och besöka.

Vart exakt mötesplatsen blir kommer under helgen. Vi tror att en plats som är lite avlägsen kan vara på sin plats kl 5 :D

Mer info kommer under veckan.

Jonas
2010-07-09, 21:15
Vid dåligt väder ställer vi förstås in. Stockholm by morning ska upplevas när solen sakta går upp i öst och vattnet ligger blankt. Så som det nästan alltid är om morgnarna i Tjockhult! :)

Mats Liifv
2010-07-09, 21:17
Nu är tiden bokat!



Nu har alla chansen till att få vara med och se när huvudstaden vaknar med soluppgången en vacker sommarmorgon. Exakta slingan är inte spikad, så alla har möjlighet att önska om platser man vill se och besöka.

Vart exakt mötesplatsen blir kommer under helgen. Vi tror att en plats som är lite avlägsen kan vara på sin plats kl 5 :D

Mer info kommer under veckan.Kanske skulle OKQ8-macken vid Globen kunna vara en plats som fungerar, utan att störa de sovande alltför mycket?

Nicke
2010-07-09, 21:25
Ja, jag funderade på om donken Årstafältet skulle passa? Frågan är bara om alla hittar?

Gibson
2010-07-09, 21:53
Jag skulle gärna ha åkt med men jag tror inte det går, får hänga med en annan gång.:(

Kimmo
2010-07-11, 12:09
Kan tyvärr inte hänga med ska ta båten till Polen den dagen.
Får bli en annan gång.

Nicke
2010-07-12, 21:24
Kan tyvärr inte hänga med ska ta båten till Polen den dagen.
Får bli en annan gång.

Annars kanske ni hinner med att 'värma upp' med denna tur innan båten?:D

Kimmo
2010-07-13, 14:48
Lite jobbigt då jag då måste köra bil + husvagn + hoj samtidigt frugans kort räcker inte till att köra bil och vagn annars så var det en bra ide.

harpoonman
2010-07-13, 15:06
Kom till Åsgarn i sö Dalarna när ni förlustat er klart på huvudstaden så bjuder jag på fika, sen åker ni Husbyringen och får se lite genuin Dalamiljö, fr 08 land hit är ca 17-18 mil plus div kringelkrokar då...

Jonas
2010-07-13, 18:57
Kom till Åsgarn i sö Dalarna när ni förlustat er klart på huvudstaden så bjuder jag på fika, sen åker ni Husbyringen och får se lite genuin Dalamiljö, fr 08 land hit är ca 17-18 mil plus div kringelkrokar då...

Tack för inbjudan, harpoonman, och välkommen till forumet! Jag är säker på att vi kommer acceptera din inbjudan när vi samlat ihop oss efter alla turer som står för dörren. :)

Uppskattas!

harpoonman
2010-07-16, 12:45
Tack för inbjudan, harpoonman, och välkommen till forumet! Jag är säker på att vi kommer acceptera din inbjudan när vi samlat ihop oss efter alla turer som står för dörren. :)

Uppskattas!

You´re welcome, det är alltid roligt o träffa likasinnade människor..det finns övernattningsmöjlighet också om det önskas.
Hade gärna hängt med på denna tur med människor som kan omgivningarna men rockar och bluesar med bandet på lördagkvällen innan på hojfest, så man är väl inte körduglig förräns sön em :)

Nicke
2010-07-16, 12:51
Nu är tiden bokat!



Nu har alla chansen till att få vara med och se när huvudstaden vaknar med soluppgången en vacker sommarmorgon. Exakta slingan är inte spikad, så alla har möjlighet att önska om platser man vill se och besöka.

Vart exakt mötesplatsen blir kommer under helgen. Vi tror att en plats som är lite avlägsen kan vara på sin plats kl 5 :D

Mer info kommer under veckan.


You´re welcome, det är alltid roligt o träffa likasinnade människor..det finns övernattningsmöjlighet också om det önskas.
Hur mkt jag än letat i denna tråd hittar jag inget datum el vart ifrån ni ska åka denna tidiga Sthlms tur...eller är det jag som är ordblind på vissa ord ?? :)
Jag skulle gärna hänga på om jag bara är ledig, antagligen lär man kanske ta sej ner ngn dag innan

Vi har nu bestämt OKQ8 Globen som mötesplats nu på söndag morgon kl 5 ::)

harpoonman
2010-07-16, 13:05
Vi har nu bestämt OKQ8 Globen som mötesplats nu på söndag morgon kl 5 ::)

Tack Nicke, jag hittade det efter lite mer ingående research men du hann svara innan jag ändrade mitt inlägg... :)

DearHunter
2010-07-16, 13:32
Vi har nu bestämt OKQ8 Globen som mötesplats nu på söndag morgon kl 5 ::)

Sablar! :mad:

Jag är upptagen nu på söndag morgon......grabben ska på träningsläger ...
Så ni får köra utan mig. :(

Danne
2010-07-16, 18:37
Sablar! :mad:

Jag är upptagen nu på söndag morgon......grabben ska på träningsläger ...
Så ni får köra utan mig. :(

Ajdå!

Jonas
2010-07-16, 18:44
Tyvärr ser det ut att bli regn över huvudstaden just netten mot söndagen för att sen bli bra väder igen. Otroligt oflyt. Ett regnfall på fyra veckor och så just då turen ska gå. Följer prognosen imorgon. Men blir det inte soluppgång står jag över turen. Jag är i stort behov av sömn närmaste dagarna då jag äntligen påbörjat min SEMESTER!! :)

Danne
2010-07-18, 04:20
Men vi kör, vädret ser bra ut!

Jonas
2010-07-18, 10:27
Men vi kör, vädret ser bra ut!

Kul att ni kom iväg. Ser fram emot många härliga bilder sen. :)

Gibson
2010-07-18, 10:47
Kul att ni kom iväg. Ser fram emot många härliga bilder sen. :)

Jag trodde du skulle åka med.:eek:

Jonas
2010-07-18, 12:42
Jag trodde du skulle åka med.:eek:

Måste ju leva upp till mitt epitet! :D

Mats Liifv
2010-07-18, 13:04
Måste ju leva upp till mitt epitet! :D
"Trottoarknutte"? ;)

klaus
2010-07-18, 13:08
Vissa sover på sin semester,andra gör andra nyttiga saker,olika smak
Alldeles underbar tur,5 morgonpigga på 4 hojar,måste tacka Maud (tror jag) för en god tunnbrödsrulle som intogs på Djurgården.Att det kom hojare ända från Landskrona för att köra med oss var starkt gjort,180km blev det för mig o massor av Stockholm sevärdheter
här Gullmarsplan vid soluppgång och Nacka Strand

klaus
2010-07-18, 13:12
Vy från Fjällgatan och Riddarholmen

klaus
2010-07-18, 13:14
Skeppsholmen mot Wasamuseet
Abba Björns villa Djursholm
Färjan från Waxholm
Ni har väl lagt märke till det regntunga himlet som var orsaken att vissa inte ställde upp :)

Gibson
2010-07-18, 13:17
Måste ju leva upp till mitt epitet! :D

:D:D:D:D:D

Jonas
2010-07-18, 13:42
Fina bilder, men jag ser inte Nickes hoj någonstans. :confused:

Och Klaus; väckte du upp hela stan? :eek:

Och Djursholms alla livvakter måste ha varit på helspänn när ni kom inrullandes i societetssmeten! ;)

Och ja, här var det ett fruktansvärt regnoväder just som jag skulle kliva upp. Eller var det en dröm? :rolleyes:

Danne
2010-07-18, 13:45
Ja en kille åkte hela vägen från Landskrona för att köra med oss, på en customhoj - ingen trottoarknutte där inte! Medans vissa andra ligger och sover....;D;D;D;D

Danne
2010-07-18, 13:47
Fina bilder, men jag ser inte Nickes hoj någonstans. :confused:

Och Klaus; väckte du upp hela stan? :eek:

Och Djursholms alla livvakter måste ha varit på helspänn när ni kom inrullandes i societetssmeten! ;)

Och ja, här var det ett fruktansvärt regnoväder just som jag skulle kliva upp. Eller var det en dröm? :rolleyes:

Måste ha varit en dröm, vädret var ju bra som helst! Sol och några moln, ca 21 grader kl 04.00!!!
Det är en till som får byta namn till trottoarknutte nu, inga namn (Nxxxxs).....

klaus
2010-07-18, 13:51
jag körde så tyst så,ingen la märke till min hoj ;D Inte ens Jonas vakna
Kylaren pissa lite revirmarkeringar här o var,lätt o hitta om man skulle köra ett varv till :)
ingen kom dock o gnällde på oss :o

Gibson
2010-07-18, 14:08
Måste ha varit en dröm, vädret var ju bra som helst! Sol och några moln, ca 21 grader kl 04.00!!!
Det är en till som får byta namn till trottoarknutte nu, inga namn (Nxxxxs).....

:D:D:D:D:D

Mats Liifv
2010-07-18, 14:45
Har skrivit några rader på bloggen för den som kan tänkas vara intresserad av vad vi hade för oss i den tidiga morgontimman...

Jonas
2010-07-18, 16:11
Har skrivit några rader på bloggen för den som kan tänkas vara intresserad av vad vi hade för oss i den tidiga morgontimman...

Mycket bra och inspirerande reseberättelse! :)

leffa
2010-07-18, 17:38
Måste ha varit en dröm, vädret var ju bra som helst! Sol och några moln, ca 21 grader kl 04.00!!!
Det är en till som får byta namn till trottoarknutte nu, inga namn (Nxxxxs).....

men vad tusan!!! ni som har hemmaplan ska ju bara åka på dessa evenemang.ser ut att ni som åkte hade ytterligare en härlig dag i sadeln,kul för den nye bikern att passa in turen så perfekt:=)

Roadking
2010-07-18, 17:41
Kan undra om klubbkompisen Janne Kvist va med på denna tur. Känns åtminstone som om han vore det;-)

Mats Liifv
2010-07-18, 18:10
Kan undra om klubbkompisen Janne Kvist va med på denna tur. Känns åtminstone som om han vore det;-)Visst var det Janne, en riktigt trevlig kille som vi alla gillade! :)

Roadking
2010-07-18, 18:25
Kan bara hålla med dig på den punkten. en riktigt trevlig kille som sagt. Hoppas resten av hans semester blir lika lyckad som turen han bjöds på omkring vår huvudstad;-)
//Micke

Mats Liifv
2010-07-18, 19:02
men vad tusan!!! ni som har hemmaplan ska ju bara åka på dessa evenemang.ser ut att ni som åkte hade ytterligare en härlig dag i sadeln,kul för den nye bikern att passa in turen så perfekt:=) Janne var en klockren kille som passade in i gänget. Hojfolk är i allmänhet väldigt trevliga och socialt begåvade, med endast något enstaka undantag. Vi hade en riktigt trevlig dag med mycket skratt. Var nästan magiskt att vistas i och kring en storstad och samtidigt vara helt ensamma på de flesta platser vi besökte. Känner starkt att jag vill göra om en liknande tur. Nu får vi som ska åka runt Siljan se fram emot den turen! Viket gäng vi är och så trevligt vi har när vi träffas!

Danne
2010-07-18, 19:07
Ja, Janne kändes som en gänget på en gång! Han körde visst 25-30 mil varje helg, en kille i vår kaliber....;D;D

Mats Liifv
2010-07-18, 19:17
Ja, Janne kändes som en gänget på en gång! Han körde visst 25-30 mil varje helg, en kille i vår kaliber....;D;DVerkligen, han hade kört 170 mil senaste veckan men ändå bara kommit runt sextio mil hemifrån. Den killen gillade att köra hoj...och då inte direkt den närmsta vägen. Undrar hur många mil han har på mätaren när han kommer hem från Gällivare....?

Roadking
2010-07-18, 19:50
. Hojfolk är i allmänhet väldigt trevliga och socialt begåvade, med endast något enstaka undantag. ! Håller med till fullo. Dom där undantagen du pratar om tenderar allt som oftast att rensa ut sig själva, så dom brukar inte vara något större bekymmer........

Roadking
2010-07-18, 20:02
Ja, Janne kändes som en gänget på en gång! Han körde visst 25-30 mil varje helg, en kille i vår kaliber....;D;D
Många som är av samma kaliber. Idag va vi ett gäng som avverkade Ca: 25 mil på sydsvenska höglandet......
Lite bilder http://picasaweb.google.se/scrc076/NostaliaCafe

Jonas
2010-07-18, 20:14
Verkligen, han hade kört 170 mil senaste veckan men ändå bara kommit runt sextio mil hemifrån. Den killen gillade att köra hoj...och då inte direkt den närmsta vägen. Undrar hur många mil han har på mätaren när han kommer hem från Gällivare....?

Låter som om det skulle kunna vara en bästiskompis till Danne! :D

Danne
2010-07-18, 20:23
Låter som om det skulle kunna vara en bästiskompis till Danne! :D

Kan stämma, fast han var ett fan av din hojtyp - customhojar!;D;D

Jonas
2010-07-18, 21:00
Kan stämma, fast han var ett fan av din hojtyp - customhojar!;D;D

The only bike for a true rider!! ;)

Mats Liifv
2010-07-18, 21:35
Han var verkligen ingen "Trottoarknutte"! Hade redan hunnit med en hel del, exempelvis hade hans mobiltelefon givit upp när han hamnade i ett monsunregn. Tror han kommer ha en hel massa öden och äventyr att berätta om när han kommer hem till Skåne igen...:)

Danne
2010-07-18, 22:22
Hoppas han hittar hit, så att vi får läsa om hans hojtur genom Sverige!

Mats Liifv
2010-07-19, 07:27
Hoppas han hittar hit, så att vi får läsa om hans hojtur genom Sverige!Roadking kanske kan hjälpa oss med kontakten?

Roadking
2010-07-19, 10:41
Viss kan jag det. Han tillhör ett annat chapter än mitt, men det är nog bara till att klicka på Jannes namn så kommer man till hans mail.....http://www.scrc228.tk/

harpoonman
2010-07-19, 12:51
Har skrivit några rader på bloggen för den som kan tänkas vara intresserad av vad vi hade för oss i den tidiga morgontimman...

Kul läsning, du verkar vara god vän med ord och uttryck...det är en gåva :)

harpoonman
2010-07-19, 12:53
Janne var en klockren kille som passade in i gänget. Hojfolk är i allmänhet väldigt trevliga och socialt begåvade, med endast något enstaka undantag. Vi hade en riktigt trevlig dag med mycket skratt. Var nästan magiskt att vistas i och kring en storstad och samtidigt vara helt ensamma på de flesta platser vi besökte. Känner starkt att jag vill göra om en liknande tur. Nu får vi som ska åka runt Siljan se fram emot den turen! Viket gäng vi är och så trevligt vi har när vi träffas!

När har ni tänkt er den turen då och har ni bestämt rutt ?
Vore trevligt att ansluta till er om man är ledig eller inte har några andra betungande "förpliktelser" :)

Mats Liifv
2010-07-19, 13:54
När har ni tänkt er den turen då och har ni bestämt rutt ?
Vore trevligt att ansluta till er om man är ledig eller inte har några andra betungande "förpliktelser" :)Vi startar från Stockholm på lördag morgon, runt klockan 06:00, vet inte om vi åker med eller motsols. Skulle kunna träffas vi Kupolen i så fall. Träffar de övriga två deltagarna jag vet ska med, möjligen blir det någon mer, i morgon kväll. Får stämma av då om de har några preferenser angående vägval.

Mats Liifv
2010-07-19, 13:55
Viss kan jag det. Han tillhör ett annat chapter än mitt, men det är nog bara till att klicka på Jannes namn så kommer man till hans mail.....http://www.scrc228.tk/Tack för hjälpen, har nu skickat mail till Janne!

harpoonman
2010-07-19, 14:40
Vi startar från Stockholm på lördag morgon, runt klockan 06:00, vet inte om vi åker med eller motsols. Skulle kunna träffas vi Kupolen i så fall. Träffar de övriga två deltagarna jag vet ska med, möjligen blir det någon mer, i morgon kväll. Får stämma av då om de har några preferenser angående vägval.

Ev. kommer det besök fr Småland då men om inte så vore det trevligt att hänga på.
Vet inte hur mkt Dalavana ni har sen tidigare av att åka i dessa trakter och hur "bråttom" ni har uppöver men jag antar ni kör förbi Avesta på väg norrut.

Jag bor strax nordost om Avesta (Åsgarn) och en morgonfika med macka kan ni få, sen finns det skitfina småvägar i vacker Dalabygd (kanske ett sidospår mot eran tänkta rutt) norrut mot Mora.
Skulle tro att tidsdifferansen mellan stora vägarna norrut fram till Mora och dom små jag pratar om gör att det tar ca 1-1½ tim längre, allt beroende på antal stopp osv...men helt klart värt "besväret"...men ni har ju också en hemresa att tänka på, den kan ni ju iofs köra dom stora vägarna :)

Förslag finns..allt beroende på hur mkt tid ni har och när ni tänkt er vara hemma i Sthlm igen

Mats Liifv
2010-07-19, 14:56
Ev. kommer det besök fr Småland då men om inte så vore det trevligt att hänga på.
Vet inte hur mkt Dalavana ni har sen tidigare av att åka i dessa trakter och hur "bråttom" ni har uppöver men jag antar ni kör förbi Avesta på väg norrut.

Jag bor strax nordost om Avesta (Åsgarn) och en morgonfika med macka kan ni få, sen finns det skitfina småvägar i vacker Dalabygd (kanske ett sidospår mot eran tänkta rutt) norrut mot Mora.
Skulle tro att tidsdifferansen mellan stora vägarna norrut fram till Mora och dom små jag pratar om gör att det tar ca 1-1½ tim längre, allt beroende på antal stopp osv...men helt klart värt "besväret"...men ni har ju också en hemresa att tänka på, den kan ni ju iofs köra dom stora vägarna :)

Förslag finns..allt beroende på hur mkt tid ni har och när ni tänkt er vara hemma i Sthlm igen

Låter trevligt, kollar som sagt med de övriga i morgon, en av oss har en tid att passa norröver. Om inte annat så vore det väldigt trevligt att stanna till och morsa och få en kopp kaffe på morgonen! :)

Roadking
2010-07-19, 15:29
Tack för hjälpen, har nu skickat mail till Janne!

De va så lite så:)

Mats Liifv
2010-07-20, 23:46
Harpoonman, du har PM!

harpoonman
2010-07-22, 21:48
Harpoonman, du har PM!

Mats: Skickat svar till dej nu

Mats Liifv
2010-07-22, 22:14
Perfekt, vi kommer förbi på lördag morgon!