handdator

Visa fullständig version : Rosenhill - Lördag den 20 mars



Danne
2010-03-19, 23:58
Är det någon som ska till Rosenhill i morgon lördag den 20 april, jag fundera på att åka dit.
En kopp kaffe och en bulle är inte fel....
Mats ska du dit?

Danne

Mats Liifv
2010-03-20, 16:16
Såg ditt inlägg försent dessvärre, annars hade det varit trevligt med sällskap!

Danne
2010-03-20, 18:17
Okej, ja det var synd!

Men det blev härlig hojsväng på ca 15 mil idag.
Jag började köra söderut på på Nynäsvägen, sen tog jag av till Tungelsta och vidare till Rosenhill för en kaffe och bulle, kom dit ca kl 13.00. Då var 4 hojar där....

Sen åkte jag vidare till Grödinge och Skanssundet, lite fotografering för att sedan åka tillbaka till Stockholm över tumba och Huddinge.

Vägarna var torra och fina, temperaturen mellan 9-11 grader med några toppnoteringar på 12 grader lite här och var.

Det hade varit kul med en sväng med några fler med det "går fler tåg", säsongen har ju knappt kommit igång!

Danne

Jonas
2010-03-20, 18:59
Härligt att se nya inlägg med bilder från turer igen! En av höjdpunkterna med forumet är att få ta del av berättelser och bilder från alla medlemmars utflykter! :)

Nicke
2010-03-20, 19:11
Lite avis är jag. Men det var inget FJR-väder idag8)

Kimmo
2010-03-20, 19:22
Ingen tur blev det i det strålande vädret dock var vi och handlade lite grejor för att pyssla om Tigern så att han blir körklar. Kom på att hjälmen ligger i husvagnen i Tandådalen då jag har haft den när vi åkt skoter.

DearHunter
2010-03-20, 19:46
Jo!

Här blev det premiärtur oxå. Det blev lite sent påtänkt så jag missade dig Danne och er Öfvriiga, tyvärr.

Efter att ha hackat bort is och skyfflat snö så fick jag fram ''kusen''. Startde på första knappftryckningen. Choke å sedan lite gas....UNDERBART!

Tog en tur ut på tyresö sedan haninge, länna och ner in mot stan. Sedan tänkte jag:

-Vafsen, de e ba å åk.

Så jag drog på på nynäsvägen och svängde av mot tungelsta och kära Bulten, Rosenhill och tillbaka. En del vägavsnitt hade fått tjälskadan ''Hubert'' så man tog det lite lugnt. Isfritt och inget grus alls nästan.

Det blev ca 14 mil, inkl moms ;D

Danne
2010-03-20, 19:48
Du missade nått Jonas, varmaste dagen i år... Såg du bilden på trajan?
http://picasaweb.google.se/danne.sth/20100320#5450774673560157090

Danne

DearHunter
2010-03-20, 19:50
Du missade nått Jonas, varmaste dagen i år... Såg du bilden på trajan?

Danne

Jag var där och såg den. Förbaskat snygg!

Nicke
2010-03-20, 19:51
... Såg du bilden på trajan?
http://picasaweb.google.se/danne.sth/20100320#5450774673560157090
Danne

Inte mye å se :p

Mats Liifv
2010-03-20, 19:52
Jag var där och såg den. Förbaskat snygg!

Klart tuff hoj!

Vi blev ju några stycken som kom till Rosenhill, om än vid olika tidpunkter. Märkte ett par skador på "Bulten" mot Tungelsta. Fjädringen på min grushoj sväljer så´nt utan att blinka så man märker det knappt, men kan förstå att man med en annan typ av hoj hade noterat det på ett annat sätt. Hade nog inte varit något vidare med Trajan t.ex.

Jonas
2010-03-20, 19:53
Du missade nått Jonas, varmaste dagen i år... Såg du bilden på trajan?

Danne

Ja, jag såg den. Skönt att se att även anglifiler tog sig ut idag! Nästa gång det är över 5 grader och sol ska jag inte banga. Det är ett löfte! :)

Danne
2010-03-20, 19:54
Det är noterat, vi kommer och hämtar dig annars!!!!


Hehe... ;D;D;D;D;D

leffa
2010-03-21, 09:53
hur var vägarna från skanssundet till rosen var det mycke grus ?

Danne
2010-03-21, 13:03
Nop, det var nästan inget grus alls, jag trodde det skulle vara värre. Fina torra vägar som inbjöd till trevlig körning. Men kontrasten var stor då det ligger mycket snö på sidorna av vägen...

Det var inte heller några större tjälskador som på bulten.

Danne

leffa
2010-03-24, 15:09
det blir nog en premiär runda till rosen på lördag om vädret håller i sig får ta på sig xtra långisar men det skall nog funka:=)

DearHunter
2010-03-24, 15:30
det blir nog en premiär runda till rosen på lördag om vädret håller i sig får ta på sig xtra långisar men det skall nog funka:=)

Det är bara å bita ihop och knipa runt tanken. Hör Du något som skallrar så kan det vara dina tänder ;D

Mats Liifv
2010-03-24, 16:08
DearHunter, när ska vi få veta något om den "hemliga hojen"? ;)

DearHunter
2010-03-24, 16:15
DearHunter, när ska vi få veta något om den "hemliga hojen"? ;)

Scchhhh... måste tänka på mitt odefinierbara anseende :D

Mats Liifv
2010-03-24, 16:48
Scchhhh... måste tänka på mitt odefinierbara anseende :D
Vadå, är det inte en HONDA? :rolleyes:

Nicke
2010-03-24, 19:00
Jag gick fram till henne och tog av vintermössan. Vi båda log till varandra när våra blickar möttes. Jag såg på henne att hon längtat lika mycket som jag. Det blev något magiskt när vi stod där och tittade på varandra. Jag kände att jag typ drunknade i hennes blick och just då så vaknade jag hastigt till precis som hon sparkade på mig. För då såg jag i hennes blick att hon ville att jag skulle starta upp henne, och det gjorde jag. Hon gick igång direkt på första försöket vilket gjorde mig överlycklig. Våra blickar möttes igen och denna gång sa dom: - ’Men hoppa upp då så tar vi en sväng!’ Innan jag ens han reagera så var vi iväg. Vi började med ett besök på Preem macken här hemma för att tanka ny fräsch soppa samt kolla lufttrycket i däcken. Kan ni tänka er att det inte har sipprat ut någon luft alls under vintern. Så nu var detta gjort då tog vi oss en tur bort mot Skärholmen och en sväng om runt närområdet och åkte bland annat förbi Klaus revir för att sedan åka hem igen.

Med detta färskt i minnet så kan jag nu somna gott ikväll eftersom hon är redo att få följa med mig till jobbet imorgon :)

Jonas
2010-03-24, 19:13
Härligt Nicke! :)

Mats Liifv
2010-03-24, 19:25
Vi blir fler och fler som tagit "jungfruturen"! Kommer du med till Rosenhill, Nicke?

Nicke
2010-03-24, 19:26
Om det är nu på lördag så kan jag inte.

Mats Liifv
2010-03-24, 19:30
Om det är nu på lördag så kan jag inte.

Då ses vi på söndag i stället!

Nicke
2010-03-24, 19:33
Så får det bli=)

leffa
2010-03-24, 20:05
hoppas att få pröva nyinvesteringen på lördag :=)

leffa
2010-03-24, 20:06
Jag gick fram till henne och tog av vintermössan. Vi båda log till varandra när våra blickar möttes. Jag såg på henne att hon längtat lika mycket som jag. Det blev något magiskt när vi stod där och tittade på varandra. Jag kände att jag typ drunknade i hennes blick och just då så vaknade jag hastigt till precis som hon sparkade på mig. För då såg jag i hennes blick att hon ville att jag skulle starta upp henne, och det gjorde jag. Hon gick igång direkt på första försöket vilket gjorde mig överlycklig. Våra blickar möttes igen och denna gång sa dom: - ’Men hoppa upp då så tar vi en sväng!’ Innan jag ens han reagera så var vi iväg. Vi började med ett besök på Preem macken här hemma för att tanka ny fräsch soppa samt kolla lufttrycket i däcken. Kan ni tänka er att det inte har sipprat ut någon luft alls under vintern. Så nu var detta gjort då tog vi oss en tur bort mot Skärholmen och en sväng om runt närområdet och åkte bland annat förbi Klaus revir för att sedan åka hem igen.

Med detta färskt i minnet så kan jag nu somna gott ikväll eftersom hon är redo att få följa med mig till jobbet imorgon :)

jag får min lilla premiär i morrn:=)

DearHunter
2010-03-24, 20:39
Jag gick fram till henne och tog av vintermössan. Vi båda log till varandra när våra blickar möttes. Jag såg på henne att hon längtat lika mycket som jag. Det blev något magiskt när vi stod där och tittade på varandra. Jag kände att jag typ drunknade i hennes blick och just då så vaknade jag hastigt till precis som hon sparkade på mig. För då såg jag i hennes blick att hon ville att jag skulle starta upp henne, och det gjorde jag. Hon gick igång direkt på första försöket vilket gjorde mig överlycklig. Våra blickar möttes igen och denna gång sa dom: - ’Men hoppa upp då så tar vi en sväng!’ Innan jag ens han reagera så var vi iväg. Vi började med ett besök på Preem macken här hemma för att tanka ny fräsch soppa samt kolla lufttrycket i däcken. Kan ni tänka er att det inte har sipprat ut någon luft alls under vintern. Så nu var detta gjort då tog vi oss en tur bort mot Skärholmen och en sväng om runt närområdet och åkte bland annat förbi Klaus revir för att sedan åka hem igen.

Med detta färskt i minnet så kan jag nu somna gott ikväll eftersom hon är redo att få följa med mig till jobbet imorgon :)

Bra skrivet. Vilken poet ;)
Passa dig. Det var så jag mötte mitt X! ;D

leffa
2010-03-25, 15:48
nu har jag kört min lilla premiär i dimma och bara 1+ men vad gör det SÄSONGEN ÄR IGÅNG IGEN:=):=):=)

Gibson
2010-03-25, 16:17
nu har jag kört min lilla premiär i dimma och bara 1+ men vad gör det SÄSONGEN ÄR IGÅNG IGEN:=):=):=)

Härligt.:D

Gibson
2010-03-25, 16:20
Jag gick fram till henne och tog av vintermössan. Vi båda log till varandra när våra blickar möttes. Jag såg på henne att hon längtat lika mycket som jag. Det blev något magiskt när vi stod där och tittade på varandra. Jag kände att jag typ drunknade i hennes blick och just då så vaknade jag hastigt till precis som hon sparkade på mig. För då såg jag i hennes blick att hon ville att jag skulle starta upp henne, och det gjorde jag. Hon gick igång direkt på första försöket vilket gjorde mig överlycklig. Våra blickar möttes igen och denna gång sa dom: - ’Men hoppa upp då så tar vi en sväng!’ Innan jag ens han reagera så var vi iväg. Vi började med ett besök på Preem macken här hemma för att tanka ny fräsch soppa samt kolla lufttrycket i däcken. Kan ni tänka er att det inte har sipprat ut någon luft alls under vintern. Så nu var detta gjort då tog vi oss en tur bort mot Skärholmen och en sväng om runt närområdet och åkte bland annat förbi Klaus revir för att sedan åka hem igen.

Med detta färskt i minnet så kan jag nu somna gott ikväll eftersom hon är redo att få följa med mig till jobbet imorgon :)

En äkta lyriker,hahahaha.:D:D:D:D:D:D:cool:

leffa
2010-03-25, 16:32
ja nicke har visat att han har dolda talanger men det är klart att när man kör yamaha blir man lyrisk:=)

leffa
2010-03-26, 09:32
det blir ingen rosenrunda för mig i morgon (skitväder) tar en runda idag i stället:=)

Mats Liifv
2010-03-26, 16:47
det blir ingen rosenrunda för mig i morgon (skitväder) tar en runda idag i stället:=)

Ser riktigt tråkigt ut vad gäller helgen! Känns inte som att det blir väder att ge sig någon längre bit hemifrån. Vi får träffas på Rosenhill längre fram. Annars så ses vi ju hos Klaus på söndag!

Jonas
2010-03-26, 17:09
Ser riktigt tråkigt ut vad gäller helgen! Känns inte som att det blir väder att ge sig någon längre bit hemifrån. Vi får träffas på Rosenhill längre fram. Annars så ses vi ju hos Klaus på söndag!

Ser dessvärre illa ut för mig. Har återigen drabbats av en kraftig förkylning och ligger nu hemma i feber och snuva. För många småbarnsföräldrar på jobbet tror jag... :(

klaus
2010-03-26, 17:23
äh,du har ju hjälm med intercom ,så på med hjälmen för att inte smitta andra,intercomen sköter sedan kommunikationen :)

leffa
2010-03-26, 17:32
äh,du har ju hjälm med intercom ,så på med hjälmen för att inte smitta andra,intercomen sköter sedan kommunikationen :)

helt rätt klaus det går inte att smita undan här inte:=)

leffa
2010-03-26, 17:34
Ser riktigt tråkigt ut vad gäller helgen! Känns inte som att det blir väder att ge sig någon längre bit hemifrån. Vi får träffas på Rosenhill längre fram. Annars så ses vi ju hos Klaus på söndag!

ja det ska bli kul att träffas igen ,ska ställa in gpsen så ska vi nog hitta dit:=)

Jonas
2010-03-26, 18:42
äh,du har ju hjälm med intercom ,så på med hjälmen för att inte smitta andra,intercomen sköter sedan kommunikationen :)

:D

Om bara benen bär så kommer jag!

DearHunter
2010-03-27, 01:55
:D

Om bara benen bär så kommer jag!

Helt rätt. Och om benen inte bär så kryper man.

Det finns penicillin och sjukskrivningar. Men det finns inga omfester! ;)

Mats Liifv
2010-03-27, 09:56
Det finns penicillin och sjukskrivningar. Men det finns inga omfester! ;)

Va´, finns det inga omfester?

Jag som har festat om flera gånger i livet. Trodde jag alltså....:D