handdator

Visa fullständig version : trevlig start på semestern



kriegserklärung
2007-07-03, 11:00
i lördags så skulle man ut och åka med mcklubben som jag har blivit ett "prospect" för. av nån skum anledning så tvärbromsar han framför mig i kortegen och jag var tyvärr chanslös. min hoj nöp fast bakhjulet och jag fick kyssa asfalten i ca 80 km/h.

åkte som ett bowlingklot längs vägen och skrapade sönder minsa handskar, boots, byxor och visiret. hade jag hat en öppen hjälm som de andra bikers så hade jag haft skapliga frakturer på min käke.

klararde mig undan med skrapsår på armarna och en stukad handled. hojen fick relativt lätt reparerade skador. blinker, fotpinnar och en riser fick sig en törn

a word from the wise. åk inte för nära fastän ni åker i kortege. :-\

Gnistvändaren
2007-07-03, 11:24
Jag är glad att du klarade dig såpass bra som du gjorde. Då kan jag fortsätta förundras över ditt bands för mig obegripliga musik ;D

Bra att du påminner oss om att integralhjälmen gör nytta.

kriegserklärung
2007-07-03, 11:26
Jag är glad att du klarade dig såpass bra som du gjorde. Då kan jag fortsätta förundras över ditt bands för mig obegripliga musik ;D

Bra att du påminner oss om att integralhjälmen gör nytta.


haah vi är kända över världen :P så det finns en marknad för den

Nina
2007-07-03, 16:20
…och jag som har en öppen hjälm! :o
Tur du klarade dig rätt bra ändå.

…var hittar man er musik nånstans? Tänkte lyssna lite, har ni nån hemsida med lite demolåtar t ex? Jag hittade inte er på iTunes i alla fall. ???
Efter sök på nätet hittade jag mest gamla saker från II:a världskriget…

pewa
2007-07-03, 18:58
Surt.. men det är sånna där gånger man är nöjd att man har mc-kläderna på!

Blir det till att skruva lite själv eller går det på försäkring?

kriegserklärung
2007-07-04, 02:47
?och jag som har en öppen hjälm! :o
Tur du klarade dig rätt bra ändå.

?var hittar man er musik nånstans? Tänkte lyssna lite, har ni nån hemsida med lite demolåtar t ex? Jag hittade inte er på iTunes i alla fall. ???
Efter sök på nätet hittade jag mest gamla saker från II:a världskriget?


www.setherial.com

kriegserklärung
2007-07-04, 02:48
Surt.. men det är sånna där gånger man är nöjd att man har mc-kläderna på!

Blir det till att skruva lite själv eller går det på försäkring?


självrisken är dyrare än reparationerna så jag blandar inte i försäkringen

Nina
2007-07-04, 07:52
www.setherial.com

Tack för länken! :D Nu vet jag vad ni spelar, lite för rask takt för min smak dock. :)
De översta två låtarna är låsta (403 Forbidden), antar det är samma musikstil på dom också.

Nina
2007-07-04, 08:46
Ameh va f…! Så förbannat korkad jag bara ÄR!! :-*
Varför sitter jag och letar efter ”kriegserklärung” på nätet när bandet faktiskt heter nåt heeelt annat? Det står ju i signaturen ”lirar bas i …” :-[

Ja ja, ni behöver inte säga nåt, jag vet jag vet... :-* ;)
Ändrar min signatur nu…

turbo
2007-07-04, 09:37
öppen hjäm är härligt härligt, men farligt farligt :)

mammamu
2007-07-04, 22:32
Hua va läskigt det där lät! Skönt att du klarade dig så bra som du gjorde. Jag känner att jag är nöjd med min intergralhjälm.

En fråga: Hur tätt brukar man åka i kortege?

Gert
2007-07-04, 22:52
Jag tycker att ca 15m till den snett framför är lagom OM körningen går sakta (ca 40-50km/h) annars betydligt längre

mammamu
2007-07-05, 14:21
Jag tycker att ca 15m till den snett framför är lagom OM körningen går sakta (ca 40-50km/h) annars betydligt längre


Snett framför? ???

Nina
2007-07-05, 14:28
Den som kör först håller till t ex höger i filen, typ kör i höger spår. Den som är nr 2 kör i vänster spår snett bakom den förste. :D
Varannan ligger i höger spår och varannan i vänster. Då får man en längre sikt framåt och bättre framförhållning. ;D

Gert
2007-07-05, 17:05
Här är en länk av många i ämnet , dem flesta ser ut på liknande sätt och är bra att kunna om man ska köra i grupp


http://www.horbysoftgliders.se/grupp.htm