handdator

Visa fullständig version : Ny Hoj! Skön film!



GeCe
2010-03-13, 08:06
:) Honda har gjort det igen å kommer med en snygg retro-hoj som väcker ha-begäret. Hoppas bara att den så småningom kommer till Europa och gamla Svedala också!

Även om man inte gillar hojen så är filmen skön att kolla i dessa svåra "vår"-vintertider. ;) :) :)

http://www.bike.se/content/3528/ :cool:

Ove
2010-03-13, 08:45
:) Honda har gjort det igen å kommer med en snygg retro-hoj som väcker ha-begäret. Hoppas bara att den så småningom kommer till Europa och gamla Svedala också!

Även om man inte gillar hojen så är filmen skön att kolla i dessa svåra "vår"-vintertider. ;) :) :)

http://www.bike.se/content/3528/ :cool:

:) Hög villhafaktor hos den hojen! Lite många kubik bara för min smak. :rolleyes:

Mats Liifv
2010-03-13, 13:10
En fin hoj som förflyttar mig trettiofem år tillbaka i tiden. Tycker den var snygg med sina kromade skärmar och sjuttiotalsstuk.

Skulle passa utmärkt för den typ av körning som visas på filmen. Sticka ut en tidig morgon och bara köra, på trevliga krokiga vägar. En riktig "ocksåhoj" alltså en som jag vill ha också, kanske inte som enda hoj men som en i stallet!

GeCe
2010-03-13, 14:07
Visst är det en snygg hoj Mats!

Man åker ganska bekvämt och avslappnat på hojar med det här stuket. Hade en Honda CB 500 -77 i åtta år som jag stortrivdes med, men allting slits med tiden och det blir så småningom kul med något annat.

Storleken Ove tycker inte jag hänger på motorn egentligen utan på hanterbarheten av hojen. En större motor betyder mindre växlande och lugnare motorgång som är bekvämt på långturer. Åker ju själv mellan-klassare för hanterbarhetens skull men en 1000 cc som är lätt att handskas med även vid sidan av vägen vore inte fel. Och utveckligen går dithän och cyklarna tenderar att bli lättare och lättare. Suzuki GSX1400 upplevde jag som ett exempel på detta iallafall jämfört med andra större cyklar. :)

Jan-Olov
2010-03-13, 17:47
En större motor betyder mindre växlande och lugnare motorgång som är bekvämt på långturer. :)

Detta faktum hade betydelse när jag valde Varadeon i stället för den mindre Transalpen. Jag tyckte ändå att den var mer högvarvig än Dragstar 1100, det var rätt svårt innan jag vande mig.

klaus
2010-03-13, 22:33
håller med här :)
inte så mycket växlande,brukar peta i tvåan vid 110 ca och då har jag 1500 varv ca

Mats Liifv
2010-03-14, 00:18
Det är gott med mycket vrid vid låga varv. Det är vad jag värdesätter mest med en motor, elasticiteten. Inte speciellt road av ett evigt växlande.

engström67
2010-03-14, 10:10
håller med här :)
inte så mycket växlande,brukar peta i tvåan vid 110 ca och då har jag 1500 varv ca

Det där måste ju vara en grym maskin,om man åker rakt fram,men i kurvorna så lär den väl bli efter:p

Ove
2010-03-14, 10:28
Det där måste ju vara en grym maskin,om man åker rakt fram,men i kurvorna så lär den väl bli efter:p

:confused: Varfördå? Kollade en gång till och såg inte något som skulle hindra en riktigt rolig tur på krokvägar. Själv föredrar jag mindre maskiner men den ser ut att kunna köra ifrån flertalet av dom hojar som går på vägarna idag. Gillar stuket! :D ;)

engström67
2010-03-14, 20:29
:confused: Varfördå? Kollade en gång till och såg inte något som skulle hindra en riktigt rolig tur på krokvägar. Själv föredrar jag mindre maskiner men den ser ut att kunna köra ifrån flertalet av dom hojar som går på vägarna idag. Gillar stuket! :D ;)

:o Det jag menade var ju Hoss bossen:)menade inget illa med den heller.Det lät så kul när han skrev,jag petar i 2,an i 110 vid 1500 varv:)Det är väl klart med en stor cheva bilmotor i hojen:).Det är ju klart rätt häftig maskin.Jag håller med dig,Hondan ser ju hur läcker ut som helst:)

Ove
2010-03-14, 21:23
:o Det jag menade var ju Hoss bossen:)menade inget illa med den heller.Det lät så kul när han skrev,jag petar i 2,an i 110 vid 1500 varv:)Det är väl klart med en stor cheva bilmotor i hojen:).Det är ju klart rätt häftig maskin.Jag håller med dig,Hondan ser ju hur läcker ut som helst:)

:o Ursäkta! Dåligt läst av mig! ;):D

GeCe
2010-03-15, 07:25
Detta faktum hade betydelse när jag valde Varadeon i stället för den mindre Transalpen. Jag tyckte ändå att den var mer högvarvig än Dragstar 1100, det var rätt svårt innan jag vande mig.

Upplever Transalpen dock som en bra kompromiss då W-twinen har en lugn karaktär som inte känns stressande vid "normala" hastigheter. ;)

Då är det något annat med min lilla Yamaha 600 med 4-cyl. radmotor som jag köpte i höstas, men så länge man håller sig till 70-vägar som jag huvudsakligen försöker göra i den mån det går är den härlig att köra. Upplevs dock som lite "surrig" i högre farter även om det handlar om samma varvtal som TA:n i landsvägsfart omkring 90-100 km/h. :) Men med apotekets välsignade gula proppar så går det bra att stå med det också och motorn tål det! ;) Läste nyligen någonstans om en som kört 13 000 mil med en sådan hoj och den gick fortfarande problemfritt. Yamaha är också duktiga på motorer. :)