handdator

Visa fullständig version : Skåne-Tour 21-27/5



Jonas
2010-03-08, 23:49
Jag och Mats samt troligen också Nicke och Stefan åker på en veckas touring i Skåne i maj. Stefan hänger troligtvis på i några dagar i alla fall. Som planen ser ut nu rullar vi ut från Stockholm fredagen den 21 maj för att övernatta i Västervik eller i närheten. Dagen efter är vi på rull igen och landar i Skånska myllan framåt eftermiddagen. :)

Startar upp denna tråden för att kanske få tips om events eller sevärdheter "down there" under den aktuella veckan. Kanske är det någon skåning från hojen.nu som känner för att guida oss på någon fin väg eller bara vill träffas för en fika? Annars tänkte vi göra dagsturer kors och tvärs beroende på väder, vind och humör. Personligen vill jag gärna köra på fina vägar i Österlen där jag tidigare bara kört med bil. Tyvärr.

Den 26 maj börjar vi färden upp mot huvudstaden igen. Nu troligtvis via Vätterns östra sida. Men ingenting är skrivet i sten.

Hur som helst ska det bli riktigt najs att få köra i Skåne! Förmodligen bästa landskapet att vara i med hoj när våren står i full blom! :)

Mats Liifv
2010-03-09, 00:20
Skulle verkligen vara trevligt om det skulle ges tillfälle att träffa några forumister under vår Skåne-Tour!

Jonas
2010-03-09, 08:10
Skulle verkligen vara trevligt om det skulle ges tillfälle att träffa några forumister under vår Skåne-Tour!

Ja, Mc-Bosse t.ex. vore skoj att träffa, då man läst så många av dina inlägg här. Så bli inte förvånad om det står några killar utanför ditt fönster som ropar: "Mc-Bosse, vi är här nu..." :D

Ingemar
2010-03-09, 19:30
Kan jag ställer jag naturligtvis upp och ev. åker med en bit söderut. Känner ju till vackra småvägar som jag kan visa er fram på. Här var klar vårkännig idag.:)
Mvh. Ingemar.

Mats Liifv
2010-03-09, 22:08
Kan jag ställer jag naturligtvis upp och ev. åker med en bit söderut. Känner ju till vackra småvägar som jag kan visa er fram på. Här var klar vårkännig idag.:)
Mvh. Ingemar.

Låter trevligt både att träffas och få åka vackra småvägar! :)

Jonas
2010-03-09, 22:20
Ja, ett sånt erbjudande tackar vi inte nej till! Hoppas att vi kan tajma in det den 22 maj då! :)

Ingemar
2010-03-09, 22:31
Är ni ute efter enkelt boende är kanske det här något. www.resanderum.se
Ligger lite avskillt men ändå centralt. Vill ni ha lite flottare finns nog det också.
Mvh. Ingemar

Ove
2010-03-09, 22:58
Är ni ute efter enkelt boende är kanske det här något. www.resanderum.se
Ligger lite avskillt men ändå centralt. Vill ni ha lite flottare finns nog det också.
Mvh. Ingemar

Noterar tacksamt tipset trots att det handlar om en annan resa. :) Får se om våra turer sammanfaller.

Mats Liifv
2010-03-09, 23:25
Även jag noterar tipset. Kan absolut vara ett alternativ för vår del på nervägen mot Skåne. Vi får väl ordna en "miniträff" där om vi kommer från olika håll? ;)

Jonas
2010-03-10, 00:08
Ja, en miniträff i Västervik den 21 maj hade varit skoj! =)

Gibson
2010-03-10, 00:14
Ja, en miniträff i Västervik den 21 maj hade varit skoj! =)

Ja det vore trevligt att träffas.:D

Ingemar
2010-03-10, 10:08
Noterar tacksamt tipset trots att det handlar om en annan resa. :) Får se om våra turer sammanfaller.

Ja nu kan jag se mig själv stående vid infarten med smc-kalendern i högsta hugg ivrigt kvidande på den gamla slagdängan....de komma från öst de komma från väst de komma från nord och syd... :o
Min egen närvaro är dock osäker då jag ju är speedway-frälst och flera kvaltävlingar brukar köras vid den tiden.:)

stefanistockholm
2010-03-10, 23:16
....... ivrigt kvidande på den gamla slagdängan....de komma från öst de komma från väst de komma från nord och syd... :o



Är det psalm 323 du tänker på? :rolleyes:

Ove
2010-03-10, 23:29
Ja nu kan jag se mig själv stående vid infarten med smc-kalendern i högsta hugg ivrigt kvidande på den gamla slagdängan....de komma från öst de komma från väst de komma från nord och syd... :o
Min egen närvaro är dock osäker då jag ju är speedway-frälst och flera kvaltävlingar brukar köras vid den tiden.:)

:) Detta soloframträdande vore värt att åka 35 mil i storm och regn för! Reservationen att det kan bli inställt pga speedway gör att jag åergår till urskrunglig planering - solsken flera dagar lovat av SMHI. :cool:

Till stefanistockholm: Rätt nummer! En gammal hederlig läsarsång.. :cool:

Mats Liifv
2010-03-11, 00:11
Är det psalm 323 du tänker på? :rolleyes:

Imponerande att kunna numret måste jag, som hedning, säga!

Psalmnummer är väl inte min starkaste sida även om vi fick sjunga en psalm varje morgon i småskolan. "Morgon mellan fjällen" var ett paradnummer!

stefanistockholm
2010-03-11, 06:46
Imponerande att kunna numret måste jag, som hedning, säga!



Ren tur.... Jag kan två psalmnummer, det här är den ena... :)

Jan-Olov
2010-03-11, 07:00
Imponerande att kunna numret måste jag, som hedning, säga!

Psalmnummer är väl inte min starkaste sida även om vi fick sjunga en psalm varje morgon i småskolan. "Morgon mellan fjällen" var ett paradnummer!
Jag har för mig långt där inne i skalen att psalmboken har bytt nummer på de mesta psalmerna samt en del nya.

räven
2010-03-11, 08:13
Mellan Västervik å Oskarshamn fins Fårbo, där kan man svänga västerut å hamna rätt in i det karga småland. Vägen är underbart krokig(mellan 4an å elefanten på däcket) snart kommer man dit där stenrösen har större yta än odlad mark å gärdsgårdarna är km.långa.

Mats Liifv
2010-03-11, 08:44
Mellan Västervik å Oskarshamn fins Fårbo, där kan man svänga västerut å hamna rätt in i det karga småland. Vägen är underbart krokig(mellan 4an å elefanten på däcket) snart kommer man dit där stenrösen har större yta än odlad mark å gärdsgårdarna är km.långa.

Låter som ett trevligt alternativ! Fårbo ja, därifrån kom en fotbollspelare i Öster på sjuttiotalet. Björn "Fårbo" Gustavsson tror jag han hette. Fårbos bidrag till fotbollshistorien!;D

Ingemar
2010-03-11, 09:36
Mellan Västervik å Oskarshamn fins Fårbo, där kan man svänga västerut å hamna rätt in i det karga småland. Vägen är underbart krokig(mellan 4an å elefanten på däcket) snart kommer man dit där stenrösen har större yta än odlad mark å gärdsgårdarna är km.långa.

:) Håller med svänger skönt där. För att fortsätta lite på den turen man kommer ju fram till Kristdala. Tar man sen vägen mot Bråbo och Korsvägen är den minst lika skojig och vyerna runt om är sevärda. :D Kör rakt över 23an mot Finnsjö och Fliseryd se och njut :p
Har själv börjat träna uppsittning genom att slänga upp högerbenet över soffryggstödet ibland lyckas det otroligt nog så hoppat om många sköna mil på hojen lever. :cool:

fistkiller
2010-03-11, 10:15
Jag och Mats samt troligen också Nicke och Stefan åker på en veckas touring i Skåne i maj. Stefan hänger troligtvis på i några dagar i alla fall. Som planen ser ut nu rullar vi ut från Stockholm fredagen den 21 maj för att övernatta i Västervik eller i närheten. Dagen efter är vi på rull igen och landar i Skånska myllan framåt eftermiddagen. :)

Startar upp denna tråden för att kanske få tips om events eller sevärdheter "down there" under den aktuella veckan. Kanske är det någon skåning från hojen.nu som känner för att guida oss på någon fin väg eller bara vill träffas för en fika? Annars tänkte vi göra dagsturer kors och tvärs beroende på väder, vind och humör. Personligen vill jag gärna köra på fina vägar i Österlen där jag tidigare bara kört med bil. Tyvärr.

Den 26 maj börjar vi färden upp mot huvudstaden igen. Nu troligtvis via Vätterns östra sida. Men ingenting är skrivet i sten.

Hur som helst ska det bli riktigt najs att få köra i Skåne! Förmodligen bästa landskapet att vara i med hoj när våren står i full blom! :)

Hej Jonas bor vid kustens pårla Helsingborg, kan kolla upp vad som finns vid den tiden ni kommer ner,ev guida er lite ha det gott mvh Fistkiller

Mats Liifv
2010-03-11, 10:37
Trevligt!
Vi kommer nog få en härlig vecka i Skåne!
Ser verkligen fram emot den!

Jonas
2010-03-11, 18:54
Ja, det vore trevligt att få en guidad tur även i nordvästra Skåne, Fistkiller. Hoppas det går att passa in någon dag. Vi kommer att ha med oss dator så vi kan hålla kontakt här i tråden. :)

Sen verkar det som att vi kanske skulle behövt ännu en vecka på oss för att ta oss fram på alla fina småvägar i Småland. :)

fistkiller
2010-03-11, 19:23
;D
Trevligt!
Vi kommer nog få en härlig vecka i Skåne!
Ser verkligen fram emot den!

;D Låter trevlig hör av er när det närmar sig,kul att träffa lite nya mc vänner ha det gott sålänge Mvh fistkiller;D