handdator

Visa fullständig version : Så finns det officiella bilder på Yamahas utmanare i Stora offroadklassen



Mats Liifv
2010-02-25, 10:02
http://www.nogg.se/upload/7211/151008/Photo_7211_1337261.jpg

Ganska lik "lillebror!"

GeCe
2010-02-25, 10:43
Snygg hoj liksom lillebror!
Men man kan undra vad de "renläriga" tycker om framhjulet på 19 tum? :confused:
:eek:Imponerande motor på 110 Hk och vrid på 114 Nm vid 6000 r/m.
:eek: Vikten på 261 kg tankad. :confused:

Gör nog inte bort sig på grusvägen med en förare som kan sin sak men man satsar tydligen på en allroandhoj som är så modernt tydligen. Blir nog dyr i drift misstänker jag!
Ingen hoj i min smak!

http://www.yamaha-motor.se/Images/2010-yamaha-XT1200Z-Super-Tenere_static_006_tcm36-356142.jpg

Ove
2010-02-25, 11:16
Snygg hoj liksom lillebror!
Men man kan undra vad de "renläriga" tycker om framhjulet på 19 tum? :confused:
:eek:Imponerande motor på 110 Hk och vrid på 114 Nm vid 6000 r/m.
:eek: Vikten på 261 kg tankad. :confused:

Gör nog inte bort sig på grusvägen med en förare som kan sin sak men man satsar tydligen på en allroandhoj som är så modernt tydligen. Blir nog dyr i drift misstänker jag! Ingen hoj i min smak! ]

:confused: Hmmm....?? Ja vad ska man säga? Finns väl folk som kan använda en sån också i lättare terräng. Verkar för mig vara stadsjeepens motsvarighet - en klump att imponera med i stan men kass när det kärvar till sig? :rolleyes:

räven
2010-02-25, 11:34
Tungt? ABS ? Pris ? Men bra med kardan.

Mats Liifv
2010-02-25, 12:13
Gissar att den riktar in sig mot kunderna som köper BMW:s GS Adventure. Blir intressant att jämföra den mot övriga i segmentet framöver. Duger säkert gott till grusvägar, till mer avancerade övningar än så får det vara lättare maskiner som gäller.

Säkert en praktiskt tourer med möjlighet att köra även lite sämre vägar. För min del skulle den kunna vara ett alternativ. Gillar framför allt att den har kardan.

Molgan
2010-02-25, 13:18
Gissar att den riktar in sig mot kunderna som köper BMW:s GS Adventure.
Utan tvekan.

http://www.motorcyclenews.com/upload/264244/images/2010_XT1200Z_EUR_VPBC5_ACC_.jpg

Vill inte ha nån, men finns säkert en marknad. Känns som en dekaltrimmad varadero, intet ont om varadero men Teneré borde förknippas med lite spänstigare konstruktioner. Besviken.

Mats Liifv
2010-02-25, 13:32
Utan tvekan.

http://www.motorcyclenews.com/upload/264244/images/2010_XT1200Z_EUR_VPBC5_ACC_.jpg

Vill inte ha nån, men finns säkert en marknad. Känns som en dekaltrimmad varadero, intet ont om varadero men Teneré borde förknippas med lite spänstigare konstruktioner. Besviken.

Din hoj är mycket roligare att ha som bushoj på varierande underlag.

Den stora klumpen är för långresor, gärna med passagerare och på dåliga vägar. Till det skulle jag mycket väl kunna ha den. Dom flesta som säljs kommer förmodligen inte närmare en grusväg än den grus/sandblandning som ligger kvar på vägen efter vinterns halkbekämpninng. Precis så är det även med BMW:s GS-modeller, dom flesta får bara gå landsväg. Gissar dock att den kanske är lite mer anpassad för dåliga vägar än Varaderon som i varje fall jag ser som en ren landsvägshoj.

Molgan
2010-02-25, 13:55
Din hoj är mycket roligare att ha som bushoj på varierande underlag.

Den stora klumpen är för långresor, gärna med passagerare och på dåliga vägar. Till det skulle jag mycket väl kunna ha den. Dom flesta som säljs kommer förmodligen inte närmare en grusväg än den grus/sandblandning som ligger kvar på vägen efter vinterns halkbekämpninng. Precis så är det även med BMW:s GS-modeller, dom flesta får bara gå landsväg. Gissar dock att den kanske är lite mer anpassad för dåliga vägar än Varaderon som i varje fall jag ser som en ren landsvägshoj.
Du har nog alldeles rätt, och om man ska åka långt med passagerare och packning så är min 660 fel hoj. =) Hade trots det önskat en teneré som mer försökte mäta sig med 990 Adventure än packåsnehojarna.

Ska naturligtvis provköra hojen så man kanske ändrar sig.

Ingemar
2010-02-25, 14:06
Den såg allt riktigt småfräck ut,riktigt snygg tycker jag. Ser fram mot att få provköra.
Den passar dock inte för mitt åkande.

DearHunter
2010-02-25, 15:10
Snygg hoj. Gillar också att den har kardan.

MEN jag fattar inte att man inte utformar packväskorna mer aerodynamiskt (gäller överlag) och mer praktiskt ur rengöringssynpunkt .:confused:

De som har designat väskorna verkar ha missat något. Stoppar Du in en älg (sextontaggare) i en vindtunnel så kommer den att ha bergis lägre luftmotstånd i mach 0,5 än de där väskorna....... :eek: :D

Dessutom så blir den rengjord, dock lite lomhörd...;)

Molgan
2010-02-25, 15:52
MEN jag fattar inte att man inte utformar packväskorna mer aerodynamiskt (gäller överlag) och mer praktiskt ur rengöringssynpunkt .:confused:
Aerodynamik och renhållning har inte så stor betydelse. Jag hade precis sådana där på min (fast jag sålde dom). Dom ska vara robusta, vattentäta och tåla smällar. Förebilden är TTs och Zegas korvlådor mixat med serviceboxarna som används i dakarrallyt. Arketypen är de hemmagjorda aluminiumboxar som jordenruntåkarna drar med sig.

Tyckte de var riktigt praktiska, skyddade hojen i mången vurpa och lätta att stuva. Tyvärr var låsen lite billiga. Har doch tröttnat på hårda packväskor så jag krängde dom på blocket.

DearHunter
2010-02-25, 16:27
Aerodynamik och renhållning har inte så stor betydelse.

Njaaa.....håller inte riktigt med. Ok om man studsar fram i skogen i lagom hastighet.
Kör Du däremot i högre hastighet och/eller har rejält med sidvind så är det inte så optimalt längre..

I övfrigt håller jag med dig.

räven
2010-02-25, 18:20
Alla alumiumväskor är kantiga men lätta att packa . Några kommer man nog att sälja. Undrar om extra lysena är orginal å om det är nå kräm i dom (vildsvinslampa).

Chappy
2010-02-25, 18:30
Sidvind är inte att leka med!!! Körde kustvägen i Blekinge nån vecka efter midsommar 09. Blåste så in i h..e. Efter några mil gav jag upp o packade in sidovagnen i ena packväskan, slog in den i gråpapper skrev hemadressen postade fa´nskapet i Karlskrona. Den andra packväskan blåste av i Norje med j.

Molgan
2010-02-25, 21:34
Noterar att torrvikt och effekt är i princip identiskt med en 1200 GS Adventure, så det är rätt uppenbart vart man siktat. Kolla konkurrenterna i klassen:

http://img144.imageshack.us/img144/6622/bmwr1200gsadventure1054.jpg

BMW R 1200 GS Adventure. Efter det att nån skådis tog den jorden runt blev den upphöjd till kung bland packåsneresenärerna. Inga havererade immobilisers och spruckna ramar i världen kan peta den från tronen.

http://img203.imageshack.us/img203/5084/motoguzzistelviontx4454.jpg

Moto Guzzi Stelvio 1200 4V NTX. Om jag skulle köpa en sån här typ av hoj är det denna, mest karaktär av alla och snygg på nåt mystiskt vis.

http://img690.imageshack.us/img690/8338/hondaxl1000vvaraderosv4.jpg

Honda XL1000 Varadero. I princip samma typ av hoj som övriga men lite mer ärlig, utger sig inte för att vara ett ökenskepp.

http://img203.imageshack.us/img203/2462/suzukidl1000vstromsv483.jpg

Suzuki DL1000 V-strom. Precis som hondan så skippar den posörattributen men klarar sig precis lika bra på långresan.





Sen finns ju en till hoj, men den är i en helt annan liga än övriga... :

http://img46.imageshack.us/img46/6999/ktm990jump.jpg

veteranmc
2010-02-25, 22:15
nu vart jag stärkt i min tro att jag ska fortsätta å köra 50-tals motorcyklar. skulle aldrig kunna tänka mig att köpa sånna här, dom är ju inte ens snygga.

Jan-Olov
2010-02-25, 23:05
Tycker olika gör vi alla, min Varadero är väll så där men skit samma den är kalas på vägen. Grus kör jag försiktigt och då skall det vara vanlig landsväg, asfalt är det bästa underlaget, jag kan åka flera timmar utan rast och ingen täsmak. Bromsarna är jättebra och det var det som gjorde att jag valde den.

Mats Liifv
2010-02-26, 00:18
Tror att Varaderon är en utmärkt tourer för landsvägen. Gillar den typen av hojar och vem vet vilken nästa hoj blir? Kanske rent av en sådan, Yamahan lär vara för dyr inom överskådlig tid. Grusåkat sköter jag med min KTM 640, en rätt lagom hoj för det ändamålet. Om man åker solo går den även att toura med. Har i alla fall kört femtio mil i ett svep utan större men...

Mats Liifv
2010-02-26, 11:25
Här (http://www.fastbikes.se/index.php/nyheter/motorcyklar/2545-bildspecial-yamaha-xt1200z-super-tenere) finns mer att läsa om Yamahan för den intresserade!

Molgan
2010-02-26, 11:51
Å här lite privatbilder på hojen:

http://www.advrider.com/forums/showpost.php?p=12259450&postcount=1490

DearHunter
2010-02-26, 14:07
Å här lite privatbilder på hojen:

http://www.advrider.com/forums/showpost.php?p=12259450&postcount=1490

Tack.....man nästan hör sorlet och känner lukten av nylackat och gummidäck... :)
Hojen ser onekligen bekväm ut och plötsligt väcks barnet inom mig igen....man vill ha en leksak. En fantastisk känsla :D


Nu tänker jag frammana medelst jojk och trolleriskidåkning under sportlovet en revalvering av den Svenska kronan så att den står 1:1 mot Euron. Sedan köper vi oss 3-4 nya hojar till ... 8)

Molgan
2010-02-27, 15:08
Vill inte ha nån, men finns säkert en marknad. Känns som en dekaltrimmad varadero, intet ont om varadero men Teneré borde förknippas med lite spänstigare konstruktioner. Besviken.
Nu när den första besvikelsen lagt sig så kan jag se lite mer objektivt på hojen. Om jag skulle åka med passagerare jorden runt skulle denna naturligtvis passa bättre än 660n jag har nu. Nu har jag inga planer på det, skulle hursomhelst vara trevligare att man åkte på varsin 660, kostnaden skulle nästan vara lägre. =)

Våtvikten med 23l soppa är 261 kilo, då Yamaha brukar vara ärliga med vikten till skillnad mot BMW som brukar trolla bort minst 20 kilo i specifikationen så kan nog denna vara ett nättare alternativ. När man kollar på hojen utan allt lullull så ser man att det finns en hoj därunder, och plockar man bort rökreningsverket kan den ju nästan se smidig ut:

http://i652.photobucket.com/albums/uu248/modienek/2010YamahaXT1200ZSuperTenerewith-5.jpg

http://i652.photobucket.com/albums/uu248/modienek/2010YamahaXT1200ZSuperTenerewith-4.jpg

Kan nog vara svårt att hävda sig prismässigt med tanke på Yenen just nu dock.

Specifikationer (http://www.mcnews.com.au/2010_Bikes/Yamaha/Super_Tenere/Yamaha_XT1200Z_SuperTenere_Specs.htm)

Mats Liifv
2010-02-27, 15:47
Tror att den kommer att hävda sig gott mot BMW Adventure, på alla plan.

Återstår att se var priset hamnar. Risken är att dom prissätter sig bort från marknaden. Yamaha, inte minst, behöver sälja mycket hojar. Har varit ganska röda siffror där på sista tiden. Lägger dom sig en bit under BMW:n tror jag att dom kan få sälja många hojar. Skulle själv definitivt välja den före BMW:n i dagsläget...

Molgan
2010-02-28, 02:37
Vill bara tillägga:

BIKE mätte vikten på en fulltankad 1200 GS Adventure till 191,6kg, så om Yamaha (till skillnad från BMW) är ärliga med sina 161 kilo så är ju det här en trialhoj i jämförelse. =)

Mats Liifv
2010-02-28, 12:16
Vill bara tillägga:

BIKE mätte vikten på en fulltankad 1200 GS Adventure till 191,6kg, så om Yamaha (till skillnad från BMW) är ärliga med sina 161 kilo så är ju det här en trialhoj i jämförelse. =)

Nu blev det fel på hundra kilo, men skillnaden är densamma i alla fall. Skiljer tolv liter i tankkapacitet, BMW:n tror jaq har trettiofem liters tank. Yamahan är ändå runt arton kilo lättare. En icke föraktlig siffra i sammanhanget....om det inte är så att även Yamaha "glömt" att man ska ha bensin i tanken. I så fall är dom väldigt lika i vikt.

Molgan
2010-03-01, 09:34
Nu blev det fel på hundra kilo
Ja haha, var så höga siffror att min hjärna bantade ner automatiskt.


Det skiljer föresten bara 10l i tankkapacitet, dessutom ingick visst packväskor i den vägningen vilket jag inte tror det gör på yamman så siffrorna säger åter igen inget föränn nån gör en ordentlig vägning.

Mats Liifv
2010-03-01, 09:59
Ja haha, var så höga siffror att min hjärna bantade ner automatiskt.


Det skiljer föresten bara 10l i tankkapacitet, dessutom ingick visst packväskor i den vägningen vilket jag inte tror det gör på yamman så siffrorna säger åter igen inget föränn nån gör en ordentlig vägning.

Gissar att dom kommer att hamna väldigt lika i slutändan. Fabrikanterna "fuskar" så mycket de kan med vikterna. Väger ibland utan både olja och batteri. Full tank och körklar är det som gäller för min del. Liksom bakhjulshästar om man ska tala om den biten....

Nästan trehundra kilo är mycket att administrera när det börjar tippa. Kräver långa ben och styrka!

Olle Å
2010-03-06, 11:28
Jag har åkt tillsammans med andra som kört Varadero på dåliga grusvägar och det verkar som om den hojen funkar mycket bra där. Den värsta tunga hojen jag sett i det segmentet är en BMW HP2. Den gick att köra som en skållad råtta.
Någon på pekade ju att den nya Tenerén är tung. Vad händer om man är ensam och råkar stjälpa omkull? Det kan ju räcka med en Dominator om man ligger lite illa till.
Men som touringhoj på inte alltför dåliga vägar tror jag den är fin.

räven
2010-03-06, 15:32
Behåller nog min GS

jay_rivers
2010-04-18, 03:02
Alla dessa "äventyrshojar" är stora tunga kompromisser. Smaken är dessutom som baken.

Jag var helt såld på BMW 1200 GS Adventure efter Long way round med Ewan McGregor. Nu efteråt undrar jag hur mycket han svor "bakom kulisserna" varje gång ha la den. För alla kommer förr eller senare att lägga sin touringmotorcykel. Alla.

Jag la inte min hoj de två första månaderna på vår resa, nu har jag lagt den fyra-fem gånger pga klantighet och pga hård vind.

Vi har mött många som haft GSA:n och KTM 960 Adventure och som tittat på våra F650 GS Dakar med tindrande ögon och sagt vilka bra motorcyklar vi har och att de önskade att de hade haft något lättare (och bränslesnålare). För det är det som är grejen; ska man resa med hojen krävs packning, hållare för packväskor och en massa tunga stålrör som skyddar de utsatta partierna på ens kära motorcykel. Allt detta väger as, och börjar man med en tung hoj kommer man inte kunna hantera den fullpackad senare på exempelvis grus.

Sedan kommer bränsleförbrukningen in i bilden också. Varje mil kostar pengar...

Nina
2010-04-18, 06:31
Ha ha, ja jag behåller min lilla 650 GS, den är bara sååå praktisk, slö men praktisk. Nya Tenerén undrar jag hur den är, om den är tung kanske den inte är någon direkt höjdare på grus? Eller kanske den är det, allt beror på var tyngdpunkten sitter, ju lägre desto bättre om man ska köra grus. Fast då får den gärna väga mindre för min del. Nä, min GS är bra för sånt, den är praktisk för alla möjliga körningar utom diken och elgator för den är inte byggd för det.

engström67
2010-07-07, 18:17
Jaha då har man testat yamahans nya värsting offroad:) Min åsikt är ju att hade jag fått köpt med mig den hem,så hade den nog stått i garaget nu:),helt underbar,i dom testerna man har läst så skulle den vara väldigt tung,det är den väl också på papperet,men det kändes som at sätta sig på en moped nästan:D,och vilken motor och gång,nää det vart ett riktigt ha begär måste jag erkänna,min nästa hoj hade jag tänkt skulle bli en stor offroadare,då är det nog den som gäller,har testat bmw,gs och den går ju också väldigt bra,men yamman går då minst lika bra,och sedan är ju den 1000gånger snyggare,och sedan litar jag mer på japsen när det gäller kvalitet8)

Mats Liifv
2010-07-07, 20:30
Av det jag läst skulle även jag välja Yamahan. Hyser stort förtroende för Yamahas hojar. Tror den kan vara alldeles utmärkt som allroundhoj. För den som kör mest grusvägar och liknande underlag är det KTM Adventure som gäller, enligt mig.

BIG1
2010-07-15, 15:17
Jag kikade in på Tibro MC häromdan och såg då nya storteneren uppställd utanför. Självklart var jag tvungen att provsitta en snabbis medans min stressade flickvän stod bredvid och suckade.

Blev förvånad då jag upplevde måtten väldigt lika min DR 800, alltså inte särskilt stor. Vid provsittning av Varadero upplevde jag den åtminstone två nummer större än DR och även nya BMW 1200 GS känns större även om den är smidigare än den bamsiga 1150..

Den nya Teneren verkar alltså vara en väldigt smidig utmanare. Undrar om den tom kan upplevas närmare BMW:s 800 GS än 1200. Kan det verkligen vara möjligt, eller var jag påverkad av värmen då jag provsatt?

XT Claes
2010-08-18, 23:16
Jaha då har man testat yamahans nya värsting offroad:) Min åsikt är ju att hade jag fått köpt med mig den hem,så hade den nog stått i garaget nu:),helt underbar,i dom testerna man har läst så skulle den vara väldigt tung,det är den väl också på papperet,men det kändes som at sätta sig på en moped nästan:D,och vilken motor och gång,nää det vart ett riktigt ha begär måste jag erkänna,min nästa hoj hade jag tänkt skulle bli en stor offroadare,då är det nog den som gäller,har testat bmw,gs och den går ju också väldigt bra,men yamman går då minst lika bra,och sedan är ju den 1000gånger snyggare,och sedan litar jag mer på japsen när det gäller kvalitet8)


Kan bara instämma,hade förmånen att låna Mascots demo i 2 timmar.så lätt och smidig den kändes trots vikten.

Antispinnsystemet funkar klockrent,sjukt roligt att köra på den lösa mittsträngen och ställa hyfsat brett i 120.Kom på mig själv med att jag skrek,så kul va de.

Försäljaren fick knappt loss mig:D från cykeln, ville helt enkelt inte lämna tillbaka den.
Endast 149900 problem innan den blir min.

engström67
2010-09-06, 22:27
Kan bara instämma,hade förmånen att låna Mascots demo i 2 timmar.så lätt och smidig den kändes trots vikten.

Antispinnsystemet funkar klockrent,sjukt roligt att köra på den lösa mittsträngen och ställa hyfsat brett i 120.Kom på mig själv med att jag skrek,så kul va de.

Försäljaren fick knappt loss mig:D från cykeln, ville helt enkelt inte lämna tillbaka den.
Endast 149900 problem innan den blir min.

Ja är det inte kul.Har en hemma i garaget nu och har åkt 200mil,och det blir bara bättre och bättre:)Har kört en del grus,funkar hur bra som helst,men jag blir nog att åka minst 80%på asfalt.Dom påstår i tester att den skall vara så tung,visst på papperet är den ju det men jag tycker den känns så lätt och smidig:)Men man är ju van med tunga sporttouringhojar,fjr,gtr så denna känns mycket lättare,sedan är den ju kvickare,och snabbare,förutom på motorvägen;D Jag är då super nöjd:)Väntar på ett nytt avgassystem så det blir lite sång i den,med den 270graders vevaxeln så blir det gött ljud,det är ju en väldigt fin gång i den,påminner lite om ducati.

Molgan
2010-09-07, 11:06
Dom påstår i tester att den skall vara så tung,visst på papperet är den ju det men jag tycker den känns så lätt och smidig:)
Har samma känsla med lilltenerén. Alla som enbart bedömer hojen utifrån specifikationen säger "för tung, för slö, för dålig fjädring", men när man väl sätter sig (eller klättrar upp) på hojen och får den i rullning blir det ett helt annat intryck. Yamaha är bra på att trolla med vikt och geometri.

Här är en intressant Advridertråd för alla nuvarande och presumtiva 1200Z-ägare: http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=595933

En liten film från samma snubbe:

nIwqwtjt-vM

Och en annan med lite bus på stranden med hopp å lek:

IYi8DmSXgTE

DearHunter
2010-09-07, 12:26
Jag körde den lilla XT660 an i somras och kan bara säga att den fungerade klockrent.

gunther
2010-09-07, 12:33
Jag körde den lilla XT660 an i somras och kan bara säga att den fungerade klockrent.

Inte utan att man blir lite sugen på lill-bågen, men en cylinder bara? Är det verkligen bekvämt i längden? Jag är ju ännu så länge inte i den situationen att jag tänkt äga mer än en båge i taget. =)

Ove
2010-09-07, 14:08
Inte utan att man blir lite sugen på lill-bågen, men en cylinder bara? Är det verkligen bekvämt i längden? Jag är ju ännu så länge inte i den situationen att jag tänkt äga mer än en båge i taget. =)

:D Nä, det är inte bekvämt och man får vara på med växeln hela tiden. Back to basic och himla kul att köra, för det gör man verkligen hela tiden. Vill man ha det mera avslappat ska man nog ha fler cylindrar. :)

Mats Liifv
2010-09-07, 14:41
:D Nä, det är inte bekvämt och man får vara på med växeln hela tiden. Back to basic och himla kul att köra, för det gör man verkligen hela tiden. En perfekt beskrivning, enligt min erfarenhet. Har faktiskt blivit den vanligaste motortypen bland mina hojar genom åren. Två Hondor, två Suzuki, två Yamaha och en KTM har passerat genom åren.....

räven
2010-09-07, 15:28
Har samma känsla med lilltenerén. Alla som enbart bedömer hojen utifrån specifikationen säger "för tung, för slö, för dålig fjädring", men när man väl sätter sig (eller klättrar upp) på hojen och får den i rullning blir det ett helt annat intryck. Yamaha är bra på att trolla med vikt och geometri.

Här är en intressant Advridertråd för alla nuvarande och presumtiva 1200Z-ägare: http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=595933

En liten film från samma snubbe:

nIwqwtjt-vM

Och en annan med lite bus på stranden med hopp å lek:

IYi8DmSXgTE

Smart filmat. Inga bilder på hård inbromsning på puckligt underlag. Då är framgafflen ingen höjdare med sitt långa mjuka slag. Sväljer ojämnheter väldigt bra tills man bromsar.

engström67
2010-09-07, 15:38
Smart filmat. Inga bilder på hård inbromsning på puckligt underlag. Då är framgafflen ingen höjdare med sitt långa mjuka slag. Sväljer ojämnheter väldigt bra tills man bromsar.

??mjuk det är då inte min:confused: den är ju justerbar och standardinställningen är ju gjord för små japaner på 50-60kg så det lär man ju ställa om:)

Mats Liifv
2010-09-07, 16:23
Smart filmat. Inga bilder på hård inbromsning på puckligt underlag. Då är framgafflen ingen höjdare med sitt långa mjuka slag. Sväljer ojämnheter väldigt bra tills man bromsar.Tror att en förklaring kan vara att du är van vid telelevern på din BMW. Där niger det i pricip ingenting. Allt annat upplevs då som mjukt enligt min erfarenhet från den tiden jag körde 1100GS....

Ingemar
2010-09-07, 16:55
Jag var faktiskt ute och provade Stor Teneren nyligen;D Visserligen bara några mil belagd väg men hann genast fatta tycke för den.
Kändes förvånansvärt behändig och lättkörd,inga vibrationer och urstadig i lagliga farter.
Hade gärna tillbringat hela dagen på den och uppsökt lite varierande underlag men tvivlar inte alls på att den inte skulle hållit måttet även där.
Helt klart tummen upp.:)

räven
2010-09-07, 20:00
Tror att en förklaring kan vara att du är van vid telelevern på din BMW. Där niger det i pricip ingenting. Allt annat upplevs då som mjukt enligt min erfarenhet från den tiden jag körde 1100GS....

Aha, du menar bortskämd efter 35000 mil på GSar?

Phaedre
2010-09-07, 21:44
...Har en hemma i garaget nu och har åkt 200mil,och det blir bara bättre och bättre:)...

Grattis! Inte annat än att jag är lite avis! Har än så länge bara titta på och kelat med visningsexen i butikerna. Tycker att den är riktigt läcker! 8)

Mats Liifv
2010-09-07, 22:03
Aha, du menar bortskämd efter 35000 mil på GSar?Precis vad jag menar. Bara hunnit med 9.000 mil så här långt, men bortskämd hann jag bli. Man får liksom en annan standard att mäta mot....;)