handdator

Visa fullständig version : AjAjAj



Gurrag
2010-02-18, 20:41
Tyvärr hände något mycket obehagligt för mig häromdagen.

Av mina två datorer har den ena kapacitet att spela spel med. Den datorn drabbades för ett par månader sedan av en utspilld öl med resultatet att att skärm, tangentbord m.m. slutade fungera. Resten av datorn fungerade om än med en konstant baksmälla. Jag kopplade in en extern skärm, externt tangentbord och hoppades på det bästa. Efter några månader av sviter gav min speldator igår upp. Den vill inte alls vara med. Jag har tittat på en hel del andra datorer och måste köpa en ny inom någon månad för att stilla min abstinens. Troligtvis inhandlas kommer en Imac 27" stå i mitt arbetsrum inom kort

Tyvärr kommer det nog att innebära att jag får dras med gammelhojen ett år till =) Får försöka hålla mig från grusbuset och se framåt istället.

leffa
2010-02-18, 20:55
jag tror nog att du klarar den pärsen galant.

räven
2010-02-18, 22:10
Tockna jäkla val

Ove
2010-02-18, 22:16
Tockna jäkla val

:p Ja, för oss gammelgubbar verkar du ha en omvänd prioriteringsordning! Hoj först gäller, pojkvasker! :mad: :D :D

oban
2010-02-18, 22:16
kanske ta det lugnt med ölen???.... inga kraschade datorer och pengar över till ny hoj :D:D

(fast sen är det ju förstås rätt gott med en öl efter åkturen med förstås :rolleyes:)

namn
2010-02-19, 01:02
finns ju avbetalning, då kostar det ju nästan gratis vet ja... :-)
du kan väl be något lanstingsråd räkna på det hela, jag tror att du kommer att få råd med båda två plus en ny platt-tv och det till en mindre kostnad än vad ölen från början kostade.

Molgan
2010-02-19, 09:58
Troligtvis inhandlas kommer en Imac 27" stå i mitt arbetsrum inom kort
Bygg dig en spel-pc istället, bättre prestanda för en bråkdel av priset och pengarna du behåller lägger du på hoj istället. :p

Gurrag
2010-02-19, 10:47
Oavsett vilken dator det än blir så blir det en med ett trådlöst tangentbord. =) då kan jag fortsätta dricka en pilsner eller två när jag spelar. Spiller man så blir det bara ett nytt tangentbord. inte som den bärbara jag spelade på.... kaputt.

Tittar man ut nu så lockar datorn mer.. men tyvärr kommer man ångra sig den dagen vägarna är torra, solen skiner, tjejerna går i bikini och halva Sverige har semester. inte kul att vara datornörd då.

Molgan
2010-02-19, 12:31
men tyvärr kommer man ångra sig den dagen vägarna är torra, solen skiner, tjejerna går i bikini och halva Sverige har semester. inte kul att vara datornörd då.
Precis! Hade jag uppdaterat min monstruösa speldator istället för att lägga pengarna på hojkort (övervägdes faktiskt..) hade jag förmodligen fortfarande varit singel. :D

Linnex
2010-02-19, 12:37
Jag lyckades välta ett glas rödvin rakt i tagentbordet på min PowerBook (Mac). Jävl... vad panik det blev innan jag hade fått isär allt. Tur var så var tangentbordet kapslat så inget nådde moderkortet. Sköljde ordentligt under kranen.
Jag hade en tangent som kärvar lite de första veckorna men det släppte.

Råkar man ut för sådant så se till att snabbt som attan bryta strömmen. Bort med batteri. Plocka isär och skölj rent. Samma med mobiltelefoner.

Elkomponenter brukar klara vanligt vatten bra så länge som de inte är strömsatta. Saltvatten är det farligaste.

DearHunter
2010-02-19, 12:47
Använd helst batterivatten för att göra rent, dvs inga salter...

DearHunter
2010-02-19, 12:54
Precis! Hade jag uppdaterat min monstruösa speldator istället för att lägga pengarna på hojkort (övervägdes faktiskt..) hade jag förmodligen fortfarande varit singel. :D

Hojkort?
Var stoppar man in det i sin dator. Låter som att det har SCSI gärnssnitt:

Serious Combat Single Interface :D

Nicke
2010-02-19, 13:08
Vill bara upplysa er om att hemförsäkringen KAN täcka dylika olyckor/skador.

Jag känner nämligen en person som satt en vardagsmorgon och läste nyheter samt sin e-post på sin bärbara vid frukostbordet. Tänk vad tiden går framåt eftersom mina föräldrar läste DN på morgonen. Hur som helst så skulle tidigare nämnda person ta sin kaffekopp samtidigt som man fortsatte att läsa sin, otroligt spännande, e-post. Armrörelsen efter kaffekoppen blev lite okontrollerad så man råkade slå till koppen så den föll över laptoppens tangentbord! Konstigt nog så slocknade den direkt och ville aldrig vakna till liv igen. Så laptoppen fick åka till ’farbror doktorn’ och konstateras att den fått en ’för stor dos kaffe’. :eek: Då klev försäkringsbolaget in och tog denna skada. Det visade sig att för ca tian i månaden hade han en tilläggsförsäkring som täckte detta. Så han fick en ny data för 10 900:- minus självrisken på 1 500:-.

Så kolla vad ni har för typ av försäkring, man vet aldrig!

Molgan
2010-02-19, 14:28
Hojkort?
Var stoppar man in det i sin dator. Låter som att det har SCSI gärnssnitt:

Serious Combat Single Interface :D
Det är en tilläggsmodul till NVIDIA PhysX®, tar ForceFeedback till nya nivåer då man bokstavligen kan känna hur benen bryts i kroppen när man klotar.

Mats Liifv
2010-02-19, 15:20
Det är en tilläggsmodul till NVIDIA PhysX®, tar ForceFeedback till nya nivåer då man bokstavligen kan känna hur benen bryts i kroppen när man klotar.

En känsla man måste uppleva för att kunna förstå....;)

Maestro
2010-03-01, 14:25
Oavsett vilken dator det än blir så blir det en med ett trådlöst tangentbord. =) då kan jag fortsätta dricka en pilsner eller två när jag spelar. Spiller man så blir det bara ett nytt tangentbord. inte som den bärbara jag spelade på.... kaputt.

Tradlost tangenbord ar en dalig ide nar det galler speldatorer om du vill spela online. Det forekommer viss fordrojning vilket kommer stora spelandet.