handdator

Visa fullständig version : MC-mekaniker



Fredd
2010-02-17, 01:00
Jag börjar bli lite less på mitt nuvarande jobb och kom att tänka på att mc-mek vore väldigt skoj! Jag kan en del om hojar men skulle ändå behöva utbilda mig känner jag.

Finns det några bra utbildningar? Finns det några jobb kanske jag ska fråga först? :o

MEHall
2010-02-17, 16:56
Har du fordonsteknisk utbildning? ??? det är en fördel dock.:rolleyes:
Vet i alla fall att det fanns en MC mek utbildning hos AMU i Motala. Vet dock inte om den finns kvar eftersom den fanns när jag var där för över 20 år sen.
::):eek:


Edit:
Det var som tusan, den finns visst kvar. ;)

Mats Liifv
2010-02-17, 19:12
En enkel sökning på Google gav bland annat följande. MC-mekaniker (http://www.hondamc.com/homc/templates/InsideNewsPage____8976.aspx) Därifrån kan du klicka dig vidare!

pewa
2010-02-18, 23:16
På tal om MC-mekaniker och Motala såg jag detta på SVT:

I sommar startar en eftertraktad motorcykel-utbildning inom ramen för Yrkeshögskolan (YH) i Motala.

Det hamdlar om en utbildning till motorcykelmekaniker som sedan ett antal år bedrivits som påbyggnadsutbildning.

Denna har i och med ansökningsomgången utvecklats
ytterligare för att kunna uppgraderas till yrkeshögskoleutbildning.

- Vi är väldigt stolta över att fått igenom ansökan, säger Annika Bodelius, rektor för Vuxenutbildningen i Motala. Det visar att vår tidigare mc-mekanikerutbildning har hållit hög kvalitet och att vi lyckats visa att vi kommer att klara att leva upp till de många krav som ställs på en anordnare inom Yrkeshögskolan.

I augusti startar Motala en nationell utbildning med studenter från hela landet, då dom 14 första YH-studenterna påbörjar den ettåriga utbildningen.

Undervisningen bedrivs i nära samarbete med motorcykelbranschen, bl a ingår representanter för MCRF, Honda och Kawasaki i utbildningens ledningsgrupp.

Fredd
2010-02-21, 15:34
Har du fordonsteknisk utbildning? ??? det är en fördel dock.:rolleyes:
Vet i alla fall att det fanns en MC mek utbildning hos AMU i Motala. Vet dock inte om den finns kvar eftersom den fanns när jag var där för över 20 år sen.
::):eek:


Edit:
Det var som tusan, den finns visst kvar. ;)

Tack för svaren! Ja, ja gick fordonsteknisk, men det var några år sedan ;)

Ska googla lite själv.

Någon som känner en mc-mekaniker? Får man jobb året runt? Bra betalt/arbetstider?