handdator

Visa fullständig version : Skönt



Gibson
2010-02-08, 11:26
Nu är den här skiftcykeln slut och man är ledig en vecka, jag sitter och bara njuter av att känna lugnet som kommer över en. Jag har lite pyssel att ta hand om i veckan men det är inte så mycket, det finns i och för sig hur mycket som helst att göra om man vill men det vill man ju inte, tar bara det som behövs just nu det andra får vänta.

Börjar se ett slut på vintern, det kan inte vara så långt kvar innan våren träder in i våra liv och fan vad jag ser fram emot det, kan knappt hålla mig men jag räknar med att när jag går på nästa långledighet som är om 4 veckor så ska den vara här och man börjar drömma om turer med hojarna, ok det gör man ju redan men då är det nära.

Några hojkompisar ska träffas uppe i Stockholm på lördag och ha en trevlig kväll hemma hos en av dom och det är synd att man bor så långt ifrån och inte kan vara med men jag hoppas att dom får roligt, det är ett trevligt gäng så det får dom nog.

Jag kommer att ta det lugnt imorgon, det brukar bli så på måndagen när man går på ledigheten men ska ner till hojarna och kolla till dom så dom mår bra och klappa dom lite och säga snart får ni komma ut i det fria och rulla många härliga mil på vägarna i vårat vackra land.

Jag ser fram emot när man tar på sig utrustningen för första gången i år och går ut och startar mean streaken och hör hur den ryter till och man lägger i ettan, släpper ut kopplingen och rullar iväg, fan vad härligt.

Frugan ska ju med ut på sin lilla hoj och övningsköra ute på vägarna på riktigt, inte bara här ute på gruset hos oss utan på landsvägarna och det ska bli så jäkla roligt, fan känner mig som en unge innan julafton, man klättrar nästan på väggarna.

Hon är inskriven på körskola nu så det är bara ut och åka.

När hojsäsongen kommer igång så kommer jag att starta upp min hojblogg men det återkommer jag till när det är dax.