handdator

Visa fullständig version : Skoj på hoj



Nina
2010-02-07, 20:58
Friskt med en vinterrunda i dag. :)

Gurrag
2010-02-08, 03:17
Fränt!
ser fram emot att lära mig åka på is och snö någon dag.

Kan nästan se ett leende genom hjälmen =)

DearHunter
2010-02-08, 23:10
Tufft :cool:

Mats Liifv
2010-02-09, 12:39
Läste på bloggen om äventyren på Ådranvägen. Mycket starkt att ta sig igenom där. Inte minst jag vet hur bedrövlig den vägen är på vintern. Körde där någon av de första dagarna i mars förra året. Gick bra i början men sen blev det ett helsicke av guds nåde. Kom igenom men det var inte så mycket mer. Var åtskilliga gånger övertygad om att jag skulle fastna eller köra omkull. Hann förbanna mitt beslut att ta just den vägen åtskilliga gånger innan jag var framme på andra sidan. Förra vintern var snöfattig.... så att ta sig igenom nu är en riktigt, riktigt imponerande prestation, bra jobbat Nina! :)

Nina
2010-02-09, 12:56
Tack, vad gulligt skrivet Mats. Av ovan nämnda förklaring har jag numera döpt om den vägen till Helvetesvägen, för det var ett rent helsike att ta sig fram där. Dock lärde jag mig nu att kicka igång hojen själv för det fick jag göra minst ett tjugotal gånger så nåt nyttigt förde det med sig. Och vristen är hel. :)

Mats Liifv
2010-02-09, 13:55
Tack, vad gulligt skrivet Mats. Av ovan nämnda förklaring har jag numera döpt om den vägen till Helvetesvägen, för det var ett rent helsike att ta sig fram där. Dock lärde jag mig nu att kicka igång hojen själv för det fick jag göra minst ett tjugotal gånger så nåt nyttigt förde det med sig. Och vristen är hel. :)

Visste att du skulle lära dig att få igång hojen, bara du måste. Märkligt att man drog ut banan där, måste varit många som körde fast där. Vet som sagt hur illa det kan vara! Namnet du gav vägen är absolut ingen överdrift!

Lägger in en bild när jag körde liknande väg uppe i Arvidsjaur i mitten på maj, Ibland sjönk man ner till cylindrarna!

http://www.nogg.se/upload/7211/54189/Photo_7211_411807.JPG

Maestro
2010-02-16, 15:00
Jag vill också köra offroad i snö.

veteranmc
2010-02-20, 18:49
Det är kul att fara ut å köra brorsan min har en husqvarna 256a från 1968 som jag brukar vara ut å leka med. kul att köra med skidor. jag har tagit mitt mc kort genom Fmck men då körde vi javorna 250cc under grunutbildningen. på vinterutbildningen körde vi 258:an med automatlådan. Men jag föredrar att köra 256:an med manuell växellåda. å här i Kalix hade dom aldrig sett en husqvarna 256a på besiktningen. besiktningsmannen bad den andra besiktningsmannen komma å titta. å sa att den har ju ingen automatlåda åt han, så jag fick förklara åt dom att det var en 256a inte en 258a. dom hade inte sett en sånn tidigare

DearHunter
2010-02-20, 19:11
Det är kul att fara ut å köra brorsan min har en husqvarna 256a från 1968 som jag brukar vara ut å leka med. kul att köra med skidor. jag har tagit mitt mc kort genom Fmck men då körde vi javorna 250cc under grunutbildningen. på vinterutbildningen körde vi 258:an med automatlådan. Men jag föredrar att köra 256:an med manuell växellåda. å här i Kalix hade dom aldrig sett en husqvarna 256a på besiktningen. besiktningsmannen bad den andra besiktningsmannen komma å titta. å sa att den har ju ingen automatlåda åt han, så jag fick förklara åt dom att det var en 256a inte en 258a. dom hade inte sett en sånn tidigare


Härligt med sådana hojar. Hur är det med reservdelar?

Besiktningen i Kalix säger Du.....De känner väl bara till snöskotrar och trimsatser :D
Jag hade nog oxå lyft på ögonbrynen ;)

räven
2010-02-20, 20:21
Har ägt en 256a från mobbföråd, byter man munstycke så dom inte fyrtaktar går dom riktigt bra.

veteranmc
2010-02-20, 21:27
Härligt med sådana hojar. Hur är det med reservdelar?

Besiktningen i Kalix säger Du.....De känner väl bara till snöskotrar och trimsatser :D
Jag hade nog oxå lyft på ögonbrynen ;)

Vet inte hur det är att få tag i reservdelar. Den har inte krånglat än. den hade gått 700mil när brorsan köpte den för 2 år sen, men tror inte det är nått större problem med reservdelar