handdator

Visa fullständig version : Slutförvaring



Chappy
2010-02-05, 23:49
Kollat runt lite här med anl. av Hojförsäljningsstatistik, köprådstrådar mm. Med risk för glashusrekylen undrar jag om inte dagen mc trend slutar i brännbart containern eller återvinns och pressas tillsammans med petflaskor till klädesgalgar i nå´t u-land.
Dagens plastraketer hängs kanske upp på väggar o i tak till allmän varnagel, likt Itera cyklar. En kul idé som inte höll i praktiken.

Nä, Av järnskrot är du kommen o järnskrot skall du åter varda, om inte rosten hinner före!:cool:

Mats Liifv
2010-02-06, 00:04
En bra och tänkvärd reflektion....

Jan-Olov
2010-02-06, 09:56
Det är väll ingen större skilnad på en hoj eller något annat vi konsumerar, skrotet skall ändå tas om hand i slutändan på ett riktigt sätt. Skilnaden är att vi har en massa känslor inblandade när det gäller hojar, vi gillar faktiskt det vi håler på med, bilar ser vi mer som något vi måste ha, där förhåller vi oss mer som, jaha får väll köpa en ny.

Ove
2010-02-06, 10:00
Det är väll ingen större skilnad på en hoj eller något annat vi konsumerar, skrotet skall ändå tas om hand i slutändan på ett riktigt sätt. Skilnaden är att vi har en massa känslor inblandade när det gäller hojar, vi gillar faktiskt det vi håler på med, bilar ser vi mer som något vi måste ha, där förhåller vi oss mer som, jaha får väll köpa en ny.

:cool: Så sant! :rolleyes: ;)

räven
2010-02-06, 11:24
Är inte så tänd på plastprylar,åldras av sol å kyla, blir ömtåligare med ålder. Men det är väl något vi får leva med,traktorer å skogsmaskiner är fulla av plastprylar. Mc å bilar ska vi inte bara snacka om. Va å kollade på en dödsolycka mellan älg å Mc i somras. Noterade att det va otroliga massor med plastbitar på olycksplatsen. Tänkte då att det va massor av knivvassa plastbitar som va direkt livsfarliga att komma i kontakt med i 50 km

Chappy
2010-02-06, 11:39
Prexis. Grannens bil intresserar mig mindre än hans kattracka, för den skiter i rabatten. Men hans helt standard vinöda o gräddvita Dragstar, Sånna som svärmar som flugor om sommaren, kan få mig upp ur soffan bara för att få en glimt av den när han kör förbi.

Ljuger lite. inte riktigt standard. Den har Küryakyn Hypercharger