handdator

Visa fullständig version : Kawasaki W 650!



GeCe
2010-01-29, 19:32
Kawasaki W 650 tycker jag är en av de snyggare retrohojarna från Asien. Ska visst vara ett skönt vrid i parallell-twinen också.

http://nya.bloggis.se/GeCe/bilder/liten/blasilver_sida_hub.jpg

http://www.google.se/imgres?imgurl=http://www.totalmotorcycle.com/photos/2000models/2000-Kawasaki-W650a.jpg&imgrefurl=http://www.totalmotorcycle.com/photos/2000models/2000models-Kawasaki-W650.htm&h=350&w=495&sz=73&tbnid=qoij5L_1PbCKKM:&tbnh=92&tbnw=130&prev=/images%3Fq%3Dkawasaki%2Bw650%2Bmotorcycle&hl=sv&usg=__KvsXGN2jreK9li4_Uv2E5HA4IaE=&ei=0BhjS5HeN5SF-Qal0YChBw&sa=X&oi=image_result&resnum=5&ct=image&ved=0CBwQ9QEwBA :)

erkagn
2010-01-29, 22:32
Ja, de är en väldans vacker hoj. Skulle kunna tänka mig en sådan oxå. De måste ha sneglat på Triumph Bonneville när de gjorde den hojen.

Mats Liifv
2010-01-29, 23:39
Ja, de är en väldans vacker hoj. Skulle kunna tänka mig en sådan oxå. De måste ha sneglat på Triumph Bonneville när de gjorde den hojen.

Den är väl nästan mer av den gamla Bonnevillen än de senare Triumph Bonneville som vi några stycken här på forumet är ägare av?

GeCe
2010-01-30, 07:30
Viken förlaga man använt till Kawan behöver väl ingen tvivla om! :)

Haft tillfälle att provköra Triumphs egen nya Bonnerville som känns som en "liten" motorcykel jämfört med att sitta på Kawan. Det blev inte mer än en provsittning av Kawan i somras men hoppas få provköra den till våren.
Tror det var MC-Nytt som hade en artikel om Kawan och kallade den för "Urtidsbesten". Är nyfiken på motorn som har låg trimmningsgrad endast 8,7:1 i komp. förhållande och uppgiven effekt 50 Hk vilket säkert bidrar till en speciell motorkaraktär. Den ska visst varva behagliga 3600 r/m i 100 Km/h och det är mycket ovanligt för en mellanklassare.

Guzzi-Leif
2010-01-30, 14:07
Verkar vara en härlig kombination mellan sund nyttobåge och härlig läckerbit!
Och kanske, kanske får vi se en trend där körbarhet och karaktär blir minst lika viktigt som (onödigt) hög effekt. Skulle bli ett rejält lyft för hela branschen + gynna säkerheten. Hurra!

SportGuzzi
2010-02-04, 22:18
Grannen har en som han satt på clip on med styrspegel samt bakåtflyddade fotpinnar. Skitsnygg!

DearHunter
2010-02-05, 00:10
Ja, de är en väldans vacker hoj. Skulle kunna tänka mig en sådan oxå. De måste ha sneglat på Triumph Bonneville när de gjorde den hojen.

Jappsen å kinesen kopierar allt. Och kan de så förbättar de... Känns inte rättvist. :mad:

GeCe
2010-02-05, 23:23
Grannen har en som han satt på clip on med styrspegel samt bakåtflyddade fotpinnar. Skitsnygg!


:confused: I mina ögon verkar det som ett helgerån att göra så med en sån cykel! Men han gör ju som han vill.

Mats Liifv
2010-02-05, 23:37
Grannen har en som han satt på clip on med styrspegel samt bakåtflyddade fotpinnar. Skitsnygg!

Hade varit kul med en bild, låter åtminstone inte helt fel för min del!

Ove
2010-02-06, 10:39
Tror Bonnien är roligare motormässigt i alla fall. Dagens Bonnie har 900 cc-motor, högre komp på 9.2:1 och 66 bromsade hästar (bhp) vid 7500 varv. Vridet ligger på max 68 Nm. Jag skulle nog välja Bonnien i så fall, för Kawan hade i alla fall jag vuxit ur ganska fort med de siffrorna.

:) Skillnaden i trimningsgrad är nog närmast försumbar men det som skiljer är som vanligt kubiken. Större motor - mer effekt med samma trimningsgrad, så resonemanget handlar om vad man vill ha, en 650 eller en 900. Det är klart, det ger inte samma adrenalinkick vid rödljusena men räcker gott för mig att köra på vägen med passagerare och packning. :cool:

SportGuzzi
2010-03-20, 19:21
:confused: I mina ögon verkar det som ett helgerån att göra så med en sån cykel! Men han gör ju som han vill.

Ingen fara, alla orginaldelarna har han kvar och han meckar tillbaka den till orginal på en halvdag. Påminner mycket om Thriumf Thruxton nu....det är den han haft som modell..

Mats Liifv
2010-03-20, 20:08
Ingen fara, alla orginaldelarna har han kvar och han meckar tillbaka den till orginal på en halvdag. Påminner mycket om Thriumf Thruxton nu....det är den han haft som modell..

Sämre förebild än så kan man verkligen ha....;)